bazarnews

کد خبر: ۱۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
مدیرعامل بانک کشاورزی با اعلام جزییات جدید از جلسه دیروز مدیران عامل بانک‌ها گفت: قرار است سندیکایی متشکل از چند بانک برای تخصیص بهتر منابع بانک‌ها جهت حمایت از آسیب دیدگان پلاسکو تشکیل شود.
بازار نیوز - مرتضی شهید زاده امروز (یکشنبه) در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره تصمیمات نشست روز گذشته مدیران عامل بانک ها که قرار است طی آن با رییس کل بانک مرکزی نامه نگاری شود، گفت: مباحثی درباره تامین منابع طرح های اقتصاد مقاومتی داشته ایم که بانک ها معتقدند بانک مرکزی باید برای تامین اعتبار این طرح ها منابعی را در اختیار بانک ها قرار دهد. 

مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین به وجود برخی از مشکلات در اجرای قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: بانک ها در زمینه دریافت کارمزد، هم مشکلاتی دارند که بانک مرکزی باید برای اجرای طرح های بانکداری الکترونیک شبکه بانکی چاره اندیشی کند. 

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما در مورد نحوه حمایت بانک کشاورزی از حادثه دیدگان حادثه پلاسکو گفت: بانک ها آماده اند که به واحدهای آسیب دیده حادثه پلاسکو و استقرار دوباره آنها کمک کنند. 

شهیدزاده خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی در این ساختمان دارای سه مشتری بوده که بحث حمایت از آنها را دنبال می کنیم، همچنین قرار شد که سندیکایی از چند بانک تشکیل دهیم که منابع بانک ها برای حمایت از آسیب دیدگان پلاسکو تخصیص مناسب تری داشته باشد و منابع بانک های دارای مشتری کمتر، به بانک های دیگر منتقل شود. 

مدیرعامل بانک کشاورزی با تاکید بر اینکه این بانک در بخش بانکداری الکترونیک دارای رتبه مناسبی است گفت:‌ در حال حاضر، تمامی عقود اسلامی را با این سیستم پشتیبانی می کنیم.

شهیدزاده ادامه داد: تله پرداز به عنوان خدمت جدیدی است که از سوی بانک ارائه خواهد شد. همچنین تمامی شعب به سیستمی متصل است که افراد می توانند با ارائه کارت ملی، تمامی سوابق و اقدامات بانکی خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: همچنین طبق مصوبه دولت قرار شده تا ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به بانک کشاورزی پرداخت شود. در عین حال، سازوکار این مصوبه در حال تهیه توسط وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهارداشت: در طول برنامه ششم توسعه نیز از طریق فاینانس داخلی و خارجی تامین مالی خواهیم کرد. از سویی از طریق صندوق توسعه ملی نیز منابعی برای اجرای طرح ها تامین خواهد شد.

شهیدزاده افزود: بانک کشاورزی با توجه به دستور وزیر اقتصاد درباره کاهش ریسک اعتباری،‌ برنامه هایی را در این‌باره دنبال می کند. میزان ریسک اعتباری بانک از ۱۰ درصد سال گذشته به ۷ درصد رسیده و بنا داریم این میزان در سال جاری به ۵ درصد برسد. به گفته وی، در زمینه بخشودگی وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان نیز بانک آمادگی اجرا دارد و برای بهبود اجرای این برنامه نیز پیشنهاداتی را ارائه کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی به اقدامات انجام شده در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و ابلاغ شورای اقتصاد بیشترین تسهیلات را به طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله کاهش مصرف آب، آبیاری نوین، کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده اختصاص داده‌ایم تا حدی که بیش از 5 برابر اعتبار اختصاص یافته یعنی رقم حدود 26 هزار و 500 میلیارد تومان را به این امر اختصاص داده‌ایم.

رییس هیات مدیره بانک کشاورزی همچنین به راه اندازی سامانه ویژه نابینایان و سامانه الکترونیک ایثارگران اشاره کرد و گفت: در سال آینده ورژن جدید مهرگستر ارائه می شود تا مشتری فقط برای گرفتن پول و تسهیلات وارد شعبه بانک شود.

وی ادامه داد: ارتقاء کارت اعتباری مرابحه، خرید از دستگاه های POS بدون کارت و تله پرداز نیز از جمله خدمات بانک کشاورزی است که برای مشتریان فعال شده است. شهیدزاده در ادامه از برقراری ارتباط سوئیفتی بانک کشاورزی با 90 کشور خبر داد و افزود: همچنین بانک کشاورزی با 70 کارگزاری اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، سوییس، فرانسه، انگلیس و ... ارتباط برقرار کرده است.

شهیدزاده تصریح کرد: بانک کشاورزی تاکنون عاملیت ارزی صندوق توسعه ملی را به میزان ۵۰۰ میلیون دلار نیز انجام داده است. همچنین این بانک تاکنون 4 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم از بازار سرمایه تامین مالی کرد.

مدیر عامل بانک کشاورزی افزود: کل تسهیلات پرداخت شده توسط بانک های کشور به بنگاه های کوچک و متوسط نزدیک به 70 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که بانک کشاورزی 26 هزار 500 میلیارد تومان در این بخش پرداخت کرده و بدین ترتیب بیش از 30 درصد بنگاه های کوچک و متوسط را با پرداخت تسهیلات، تامین مالی کرده است.
ایبنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: