bazarnews

کد خبر: ۱۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
اقتصاد جهان در چند سال اخیر به هر زحمتی که بود توانست از رکود فرار کند اما با روی کار آمدن ترامپ و سیاست های دیوارکشی اش رکود دامنه دار جهانی در انتظار بازارهای جهانی است.
بازار نیوز - بانکهای مرکزی جهان از سال ٢٠١٥، از ترس افتادن به دام رکودی بسیار بزرگ، اقدام به یک رشته سیاست فوق انبساطی کرده اند.
زنجیره ای از  چاپ پول وسیع و گسترده برای تحریک تقاضا و کاهش نرخ بهره، کشور به کشور اجرایی شده است. نقدینگی ایجاد شده دهها برابر همه  نقدینگی ایجاد شده توسط فدرال رزرو در جریان بحران  ٢٠٠٨ است.

به بیان دیگر ظرف این دو سال اقتصاد جهان به مدد یک تنفس مصنوعی بسیار عمیق از افتادن به رکودی همه گیری فرار کرده است. حالا درست در بدترین موقع یک رییس جمهور ترامپ ِمعتقد به دیوارهای تعرفه ای، دیوار های فیزیکی، دیوارهای ارزی و دیوارهای نژادی در بزرگترین اقتصاد جهان بر سر کار آمده. نمونه ای بسیار خفیف تر از او - ریگان- با سیاست ارزی ای نسبتا شبیه به او رکود دامنه دار جهانی در نیمه دوم دهه ٨٠ را ایجاد کرد. حالا در موقعیتی بدتر و وضعیتی شکننده تر ،کسی بنیادگرا تر از ریگان بر سر کار آمده و اماده خالی کردن زیر پای بسیاری از پیمان هاست. خدا به خیر بگذراند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: