bazarnews

کد خبر: ۱۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به بهانه حکم ضد ایرانی ترامپ
ترامپ در حکم خود ورود ایرانی‌ها را به آمریکا ممنوع کرده است. اما اگر ایرانی‌ها نبودند ای بی، گوگل، دراپ باکس و بسیاری دیگر وجود نداشتند.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، در سال 2016 هنگامی‌که مردم سوریه گروهی به کشورهای دیگر از جمله آمریکا مهاجرت می‌کردند. بحثی در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های آمریکا پیرامون اینکه آیا این کشور باید مهاجران سوری را قبول کند یا نه صورت گرفت. همان زمان گرافیتی از هنرمند معروف دنیا یعنی بانکسی بر روی یکی از دیوارهای  کمپ پناهندگان سوری در امریکا قرار گرفت که بسیاری را تحت تأثیر قرار داد. گرافیتی روی دیوار استیو جابز را به تصویر می‌کشید که یک کیسه بر روی دوشش حمل می‌کرد و زیرش نوشته بود "استیو جابز فرزند یک پناهنده سوری است". مردم آمریکا اگر سوری‌ها را نشناسند شاید بتوانند کشورشان را بدون آنها تصور کنند، اما به طور قطع نمی‌توانند تصور کنند استیو جابز در این کشور وجود نداشته باشد زیرا نبودن وی به معنی عدم وجود اپل، پیکسار و تاثیرات بسیاری زیاد بر روی  رشد فرهنگ، تکنولوژی و طراحی است.

دستور جدید ترامپ ورود مهاجران 7 کشور را تهدید می‌کند: ایران، سوریه، عراق، لیبی، یمن، سودان و سومالی. بحث‌های زیادی پیرامون تاثیرات سیاسی این حکم انجام شده ولی  تا به حال هیچ کس بیان نکرده که عدم وجود این مهاجران چه تاثیرات شگرفی بر روی بازار تکنولوژی خواهد گذاشت. به جای دادن آمارهایی که همه را گیج می‌کند به سراغ افرادی می‌رویم که اگر نبودند شرکت‌هایشان نیز وجود نداشت و مردم آمریکا باید راه حل دیگری برای مشکلات روزمره خود پیدا می‌کردند. افرادی که نامشان در زیر می‌آید یا متولد ایران هستند یا خانواده آن‌ها ایرانی است.

1- ای بی(eBay) : اگر سایت بزرگ خرید و فروش انواع محصولات نو و دسته دوم در دنیا وجود دارد به خاطر خالق آن "پیر امیدوار" است.

2- اگر گوگل توانست زنده بماند و به حیات خود ادامه دهد به دلیل معرفی سایت یوتوب بود. این اتفاق هم بدون نظارت عالی یکی از کارکنان آن‌ها امکان‌پذیر نبود. سالار کمانگر، مدیر عامل سابق یوتوب و کارمند حال حاضر گوگل ایرانی است.

3- جست و جوی‌های مردم آمریکا به جای یاهو احتمال در گوگل انجام می‌شد چرا که این شرکت احتمالا خالق تجاری خود را از دست می‌داد (امید کردستانی)

4- امروزه  مردم اطلاعات خود را بر روی حافظه‌های گوشی نگه داری نمی‌کنند بلکه آن را در فضاهای ذخیره ابری قرار می‌دهند. احتمالا اگر دراپ باکس وجود نداشت آنگاه دیگر شرکت‌هایی که که از آنها الهام گرفتند و خدمات مشابه ارائه می‌دهند نیز وجود نداشتند.  آرش فردوسی خالق و مدیر تکنولوژی دراپ باکس ایرانی است.

5- اما توئیتر نیز با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شد زیرا جدا از امید کرداستانی که الان در آنجا است مدیر اجرایی خود یعنی علی روغنی را از دست می‌داد.

6- اوراسل تنها شخصیتی از ماتریکس باقی می‌ماند، زیرا لری الیسون، یکی از موسسین شرکت را از دست می‌داد. (باب مینر)

7- اگر علاقه‌ای به بازی‌های کامپیوتری داشته باشید حتما نام وارکرفت را شنیده‌اید. شهرام دبیری رهبر طراحان بازی ایرانی است.

8- اگر مردم آمریکا مجرد باشند به سراغ تیندر می‌روند تا با دیگر آشنا شوند. شان راد خالق تیندر دارای خانواده‌ای ایرانی است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: