bazarnews

کد خبر: ۱۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
بسته ویژه های روز منتشر شد
واریز عیدی کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه،سه زلزله انتخاباتی پیش روی اروپا،جزئیات افزایش وام ازدواج،ورود لیزینگی ها به بازار مسکن،گرانی سکه و دلار،افزایش محتاطانه شاخص بورس،اقرار سیف بر زیان دهی بانک ها،و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 19 بهمن ماه ۱۳۹۵) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز سه شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز سه شنبه ( 19 بهمن ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

سال 2017 بسیار برای اتحادیه اروپا تعیین‌کننده است زیرا در سه کشور بزرگ انتخابات برگزار می‌شود و می‌توانیم انتظار داشته باشیم که احزاب پوپولیست قدرت را در اختیار بگیرند.


یک موسسه تحقیقاتی اقدام به بررسی اقتصادهای دنیا تا سال 2050 کرد. کشور چین، هند و آمریکا سه رتبه برتر اقتصاد دنیا را کسب خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهوری امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت:امروز به گفته صندوق بین المللی پول ایران هجدهمین قدرت برتر اقتصادی جهان است.سخنگوی دولت اعلام کرد عیدی کارمندان همزمان با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم حقوق اسفندماه کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی را ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه پرداخت کنیم.


در بازار امروز - سه‌شنبه - سکه تمام طرح جدید به قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود و همچنین نیم سکه و ربع سکه نیز ترتیب ۶۴۴ و ۳۴۲ هزار تومان فروخته می‌شوند. هر اونس طلا نیز برای معاملات در بازارهای جهانی بیش از ۱۲۲۹ دلار معامله می‌شود.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 19 بهمن

در بازار امروز - سه‌شنبه - دلار آمریکا ۳۸۳۴ تومان ، یورو ۴۲۳۸ تومان، پوند انگلستان ۴۸۵۴ تومان و لیر ترکیه ۱۰۷۰ تومان قیمت دارد.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 19 بهمن

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 19 بهمن


رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رشد اقتصادی بدون نفت در سه ماهه امسال را ۲.۶ درصد اعلام کرد و گفت: نظام بانکی ما الان زیان تولید می کند. فعالیت بانکداری باید مانند تولید لاستیک اتومبیل و نساجی توجیه اقتصادی داشته باشد اما فعالیت بانکداری توجیه اقتصادی ندارد. بانک نمی تواند مانور زیادی داشته باشد ضمن اینکه بانک مرکزی بشدت کنترل می کند و هم اکنون ۷ پرونده بانک در هیئت مربوط در حال بررسی است و بانک هایی که تخطی دارند مشمول مجازات می شوند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از ارائه تسهیلات جدید ازدواج برای زوجین خبر داد و گفت: این بانک با اجرای طرح پیوند مهر ایران، تسهیلات جدید ازدواج پرداخت خواهد کرد.وی ادامه داد: طرح دارای دو روش اجرایی است که در روش اول خانواده ها می توانند در بانک حساب افتتاح و ظرف مدت یک تا سه سال در بانک گردش حساب داشته باشند که بر اساس رسوب حساب حداقل امتیازی به آنها تعلق می گیرد و سپس بعد از یک تا سه سال تسهیلات ازدواج بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در طرح دوم میزان مبلغ حساب کمتر و مدت انتظار نیز ۵ تا ۱۰ سال است. در این طرح مبلغ تسهیلات اعطایی بین ۴۵ تا ۸۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد خواهد بود.


وزیر نفت با بیان اینکه خط لوله صادرات گاز ایران بدون عبور از آب‌های امارات به عمان منتقل می شود، گفت: هزینه ساخت این خط لوله گاز حدود ۱.۲ میلیارد دلار برآورد می شود.

احتمال تشدید نوسانات نفت
دیروز ساعت ۱۶ هر بشکه نفت خام آمریکا به قیمت ۹/ ۵۳ دلار معامله ‌شد. همچنان خوش‌بینی‌ها به تعهد تولیدکنندگان به توافق در کنار ریسک‌های ژئوپولیتیک با اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران و افت شاخص دلار از قیمت نفت حمایت کرد. اما چشم انداز بازگشت تولیدات شیل مانع از رشد قابل توجه نفت است. 



 به تازگی شورای پول و اعتبار دستورالعمل مربوط به فعالیت لیزینگ‌ها را مورد بازنگری قرار داد. در همین راستا حمید ابدالی- رئیس هیات مدیره انجمن لیزینگ ایران- در نشستی خبری به بررسی ابعاد این دستورالعمل پرداخت.وی در این رابطه از صدور مجوز ورود لیزینگ‌ها به بازار مسکن خبر داد و گفت که این مجوز از نقاط قوت دستورالعمل بازنگری شده است. متاسفانه این مجوز محدود به لیزینگ‌های غیر بانکی بوده و بانکی‌ها از این کار منع شده‌اند که خود می تواند در تامین مالی معضلاتی ایجاد کند.





در حالی که حجم مانده سپرده‌های بانکی در میانه‌های پاییز نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴/ ۲۴ درصد افزایش یافته، آمارها حکایت از افزایش ۳/ ۲۶ درصدی رشد نقطه به نقطه تسهیلات دارد.


با آنکه معاملات امروز کار خود را هیجانی آغاز کرد، اما در پایان از این هیجان کاسته شد و شاخص کل به رشد ۸۷ واحدی بسنده کرد.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 19 بهمن


رییس سازمان خصوصی‌سازی از امکانپذیر شدن پرداخت مابه التفاوت مجموع سود سهام تا مبلغ کل ( یک میلیون تومان) توسط مشمولان خبر داد وگفت:‌ سهام عدالت هر مشمول به میزان مجموع سود سهام و واریزی نقدی آزاد می‌شود.


شاپور محمدی امروز در نشست خبری خود به خبرنگاران گفت در صورت عملی شدن سهام عدالت ۵۰ میلیون سهام دار به بازار سرمایه اضافه خواهد شد. رئیس سازمان بورس گفت: اگر فرد یا سهامداری در شعب خارجی بانکهای ایرانی منابع داشته باشد، می تواند در آن کشور درخواست داده و بانک ملت از شعب داخلی، ریال را در ایران به متقاضی تحویل دهد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: علاقه مند به ایجاد رابطه برادرانه خوب با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم ولی گاهی مواقع آنها اشتباهاتی می کنند.جهانگیری یادآور شد: امروز مسئله بیکاری جوانان یکی از دغدغه های مردم است و آنها به دنبال تحقق یک زندگی عزتمند هستند. دولت مهمترین رسالتش این است که فضایی را ایجاد کند تا تولید و سرمایه گذاری حرف اول را بزند و بخشی از آن به مسائل داخلی مثل همدلی و انسجام مسئولان برمی گردد.






خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: