bazarnews

کد خبر: ۱۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
اکونومیست نوشت:
اکونومیست آینده رابطه دوستانه ترامپ با ولادیمیر پوتین را بسیار بد می داند و معتقد است دونالد ترامپ سومین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود که پوتین به آنها حقه می زند.
بازار نیوز - اکونومیست در ابتدای این مقاله، گذشته رابطه پوتین با روسای جمهوری آمریکا را یادآوری میکند؛ از جرج بوش که در چشمان پوتین نگاه می کرد و روح خود را درآن می دید (و او اشتباه می کرد) تا اوباما که بدنبال تجدید نظر در رابطه با روسیه بود و در انتها به وقایع اوکراین و سوریه ختم شد.

این مقاله سیاست های ترامپ را مبهم و متغیر می داند که تاحدودی به خاطر اختلاف در حلقه درونی اوست.

اکونومیست اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در محکومیت شدید و آشکار اقدامات تهاجمی روسیه در اوکراین و اظهارات رئیس جمهور در مصاحبه با خبرنگار فاکس نیوز را به عنوان مثالی برای این ابهامات و تناقضات می آورد.

اکونومیست اظهارات رئیس جمهوری آمریکا که کشور خود را قاتل می خواند را بی سابقه می داند و بعنوان هدیه ای برای پروپاگاندای روسی.

اکونومیست می گوید اگرچه روسیه ممکن است در هک انتخابات آمریکا به ترامپ کمک کرده باشد، اما این بدان معنی نیست که ترامپ بتواند به آقای پوتین اعتماد کند.
چرا که منافع روسیه و آمریکا در جهان با هم متفاوت هستند (از هم جدا هستند)

اکونومیست، سناریوهایی از جمله همکاری روسیه با آمریکا برای از بین بردن تروریست اسلامی و به طور خاص داعش، کنارگذاشتن همکاری با ایران به عنوان دشمن قدیمی آمریکا و تهدیدی برای متحدان آن از جمله عربستان و بحرین ، متوقف کردن روسیه در دامن زدن به درگیری در اوکراین و تقابل با ناتو، وارد شدن به مزاکرات کنترل سلاح هسته ای و هم چنین روابط درازمدت آمریکا با روسیه برای جلوگیری از گسترش چین را منتفی می داند.

این مقاله می گوید روسیه علی رغم سروصداهای زیادی که برای مبارزه با تروریست می کند، اما هیچ تلاش واقعی برای این کار انجام نمی دهد و در این منطقه،منافع روسیه و آمریکا در تضاد است.

بعلاوه همکاری نظامی نیازمند اشتراک گذاری اسرار نظامی است.
و هم چنین نیروهای ایرانی در سوریه مکملی برای نیروی هوایی روسیه هستند.
بعلاوه، ایران یک بازار خوب برای صادرات روسیه است و مهم تر از این ها، دو کشور همسایه نشان داده اند با یکدیگر برای کنترل منطقه همکاری می کنند و نه مبارزه علیه همدیگر!
اکونومیست این تصور که روسیه یک متحد خوب برای آمریکا در برابر چین باشد را غیرواقعی تر از موارد قبلی می داند.

روسیه از چین ضعیف تر است؛ با اقتصاد و جمعیت رو به نزول و ارتش کوچکتر؛ بنابراین پوتین نه قدرت تقابل با چین را دارد و نه تمایلی به نزاع با آن!
درنقطه مقابل، اکونومیست ارزش تجارت روسیه با چین و نقاط مشترک رهبران چین و روسیه را حداقل در آزار همسایه ها و مخالفت با سخنرانی های غربی ها درباره دموکراسی و حقوق بشر یادآوری می کند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: