bazarnews

کد خبر: ۱۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
بسته ویژه های روز منتشر شد
تاراج اراضی 3000 میلیاردی قشم در دولت احمدی نژاد،پایان استخدام های دولتی،عدم رعایت حقوق فرهنگیان در بودجه 96،اقتصاد کشور هدف تهاجم دشمن،افزایش قیمت سکه و کاهش ناچیز قیمت دلار،رشد محتاطانه بورس ،تایید اصلاحات لایحه برنامه ششم و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 2 اسفند ماه ۱۳۹۵) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز دوشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 2 اسفند ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

طبق اعلام مسئولان در اواخر دولت قبلی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اراضی مختلف در جزیره قشم به افراد یا سازمان‌های مختلف که با عنوان "خاص" از آن‌ها نام برده می‌شد، واگذار شد تا موجب تشکیل ۴۱ پرونده در دستگاه قضایی شود.


 نماینده مردم ممسنی در مجلس نسبت به وضعیت آموزش و پرورش، حقوق فرهنگیان، بازنشستگی و پاداش پایان خدمت معلمان در بودجه ۹۶ انتقاد کرد.
نماینده مردم ممسنی در مجلس در خصوص پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت:دولت همین الان مبلغ ۵۵۰۰ میلیارد تومان در مورد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بدهکار است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه‌ها و وزارتخانه متبوعش در بهبود محیط کسب و کار رضایتبخش نیست، گفت: ۵۰۰ مجوز زائد کسب و کار در حال بررسی و اصلاح فرایند است. علی طیب‌نیا با بیان اینکه رتبه کشور در بهبود فضای کسب و کار از ۱۲۰ باید برای سال آینده به ۱۱۳ ارتقاء یابد، عنوان کرد: رتبه ما در محیط کسب و کار به صورت مطلق بهبود یافته است.
وی با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی از ۱۲ پروژه‌ای است که مسؤلیت آن با وزارت اقتصاد و امور دارایی است، گفت: عمده فعالیت های اقتصادی ایران در گذشته در بخش دولتی متمرکز بود اما برای اینکه با این بیماری مقابله کنیم رویکرد بهبود محیط کسب و کار را فراهم کردیم.

نرخ دلار در بازار آزاد با ۸ تومان افت قیمت ۳۷۹۰ تومان و یورو با یک تومان افزایش قیمت ۴۱۱۴ تومان فروخته می‌شود؛ در عین حال، نرخ هر پوند انگلیس با افزایش ۶ تومانی ۴۸۱۴ تومان معامله شد.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 2 اسفند


قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که نسبت به روز شنبه ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت نشان می‌دهد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در مقایسه با روز گذشته بدون تغییر قیمت ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار تومان معامله شد.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 2 اسفند
چکیده مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 2 اسفند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: قانون جدید بیمه شخص ثالث مانع از زندانی شدن مقصران حوادث رانندگی می‌شود و از این پس نرخ بیمه شخص ثالث از این پس عادلانه خواهد بود.



موسسه بین‌المللی یورومانیتور جدیدترین گزارش خود را به‌ فضای کسب‌وکار و تجارت در ایران اختصاص داده است.
تحلیلگران این موسسه معتقدند رفع تحریم‌های اقتصادی در ژانویه ۲۰۱۶ بی‌شک افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی را در ایران به همراه خواهد آورد. با این حال، فضای کسب‌وکار و تجارت کشور، به‌دلیل حضور پررنگ و ملموس دولت در اقتصاد، وجود فساد و مقررات ناکافی، همچنان پرکشمکش و متلاطم است. کارشناسان در این گزارش نرخ بالای بیکاری جوانان و فرار مغزها را مهم‌ترین مسائل پیش‌ روی دولت ایران برشمرده‌اند و افزایش آموزش عالی جوانان و دورنمای بهبود وضعیت اقتصادی را مهم‌ترین راه‌حل‌های چالش‌های بازار کار ایران دانسته‌اند.


وزرای نفت، نیرو و جهاد سازندگی و رئیس سازمان محیط زیست فردا در کمیسیون انرژی مجلس حاضر شده تا درباره بحران گردوغبار و قطعی برق در خوزستان توضیح دهند.


امروز دوشنبه ۲ اسفندماه، بورس تهران روند روز گذشته را در پیش گرفت و با رشد ۴۰ واحدی همراه شد؛ ازسوی دیگر آیفکس رشد قابل توجه ۱۵ واحدی را در کارنامه خود به ثبت رساند.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 2 اسفند


مقامات کارگری می‌گویند با وجود آنکه همه ساله تلاش می‌کنند تا در جلسات تعیین دستمزد، معیشت کارگران را به تورم نزدیک کنند، اما انگار مسئولین و شیوه و روش قدیمی تعیین دستمزد در ایران همچنان به خط فقر و تورم بی اعتناست.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود در پاسخ به ادعای رانت ۷.۵ میلیارد تومانی خود که در یکی از خبرگزاری‌های منتشر شده است،نوشت:هر کس که کمی در جهت مقابله با فساد حرکت کرده باشد می‌داند که فساد و مفسدان به محض به خطر افتادن ‏منافعشان حمله می‌کنند. از جمله‌ انواع حمله‌ها صد البته حمله به وجهه‌ افراد است تا آن‌ها را مشغول به خود ‏کنند و از مبارزه با فساد باز دارند. ‏

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده از نهایی شدن برنامه ششم توسعه در شورای نگهبان خبر داد.


وزیر رفاه امروز در همایش رهبران کارآفرین گفت :از بررسی ۷۰۰هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته مشخص شد اکثر مشاغل از کار آفرینی ایجاده شده بودند که سهم زنان در این کارآفرینی بیشتر از مردان بود.


بنابر مطالعات موسسات معتبر تحقیقاتی دنیا رشد و توسعه خودروهای برقی سرعت گرفته است و در آینده نه چندان دور شاهد کاهش شدید قیمت نفت خواهیم بود. با توجه به تمام این پیش‌بینی‌ها آیا صحیح است در بودجه سال ۹۶ شاهد افزایش وابستگی به نفت باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه درآمد یارانه‌ها حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان است، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز به یارانه‌ها کمک شده است که جمعاً به ۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که ۳۹ هزار میلیارد صرف یارانه می‌شود و سوال این است که ۴۸ هزار میلیارد تومان آن کجا صرف می‌شود؟


میانگین قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نقلی در مناطق مختلف تهران نسبت به فصل تابستان با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است.

چکیده مهمترین اخبار اقتصادی دوشنبه 2 اسفند

طبق آمارهای موجود کاهش تولید نفت اوپک در ماه ژانویه تقریبا محقق شده است اما با توجه به نقش عربستان و نااطمینانی‌های موجود در مورد این کشور هنوز خیلی زود است درباره سرانجام این توافق نتیجه‌گیری کنیم.


بنیاد هریتیج رتبه‌بندی جدید خود از آزادی اقتصادهای جهان را منتشر کرده است. بر این اساس، ایران امسال توانسته از میان ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۵۵ قرار گیرد.


همایش بین‌المللی صنعت خودرو، برای اولین بار میزبان لیندا جکسون مدیرعامل شرکت سیتروئن بود. وی به بازگویی حاشیه‌های توافق‌نامه سایپا و این شرکت فرانسوی پرداخت که در ذیل می‌آید.


امروز دوشنبه قیمت نفت اندکی گران شد چون با افزایش سکوهای حفاری ایالات متحده و بالا بودن میزان ذخایر نفت، سرمایه گذاران نمی دانند که آیا تلاش تولید کنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید، نتیجه بخش خواهد بود یا خیر.




خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: