bazarnews

کد خبر: ۱۵۷۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
مدیر امور حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری :
مدیر امور حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری از صدور 8 هزار دادنامه توسط دیوان عدالت اداری علیه صندوق بازنشستگی کشوری به دلیل عدم افزایش حقوق بازنشستگان هم پای تورم خبر داد.
بازار نیوز - امین پورذاکری ، با بیان اینکه در سنوات گذشته مجموعه حقوقی صندوق بازنشستگی منزوی بود، گفت: از سال 93 با تغییر در مجموعه مدیریتی صندوق مسئولیت بخش حقوقی را بر عهده گرفتیم.

وی افزود: کار خود را با 15 هزار پرونده در حوزه ستادی و پنج هزار پرونده در حوزه شرکت‌های تحت پوشش تحویل گرفتیم.

مدیر امور حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه عمده شکایات در ستاد مربوط به شکایت بازنشستگان علیه صندوق بود، گفت: بخشی از این شکایات به حق بود و به آنجا باز می‌گشت که دولت گذشته در راستای اجرای ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری قوانینی را در مجلس گذرانده بود و باید حقوق بازنشستگان را بر اساس نرخ تورم افزایش می‌داد اما به دلیل عدم اختصاص بودجه این اتفاق نیفتاده بود.

پورذاکری ادامه داد: از حدود 15 هزار پرونده، حدود هشت هزار دادنامه توسط دیوان عدالت اداری علیه صندوق بازنشستگی صادر شد که مربوط به سال‌های 86 تا 93 بود و مجلس و دولت هم تاکید داشتند این روند را در بودجه‌های سال 94 و 95 اصلاح کنند. خوشبختانه با اقدامات انجام شده و مکاتباتی که با سازمان مدیریت انجام شد تاکنون اقداماتی در راستای ترمیم حقوق بازنشستگان انجام شده است اما کفایت نمی کند.

وی افزود: بار مالی ناشی از اصلاح این روند و افزایش حقوق بازنشستگان همپای نرخ تورم حدود 35 هزار میلیارد تومان برآورد شده است اما دولت در وضعیتی قرار دارد که نمی‌تواند این رقم را در بودجه سالانه‌اش لحاظ کند. از آنجایی که دولت شرایط اضافه کردن بار 35 هزار میلیارد تومانی را به بودجه نداشت توافقی با قوه قضاییه انجام داد که فعلا موضوع این دادنامه‌ها مسکوت بماند.

مدیر امور حقوقی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: مطلع هستیم که حقوق بازنشستگان در شان آنها نیست اما در تلاشیم تا بتوانیم این حقوق را ترمیم کنیم.

وی تاکید کرد:  قطعا نمی‌توانیم افزایش حقوق را برای آنها که حکم گرفته‌اند اجرا کنیم و برای مابقی دست نگه داریم. آن بار مالی 35 هزار میلیاردی مربوط به افزایش حقوق عموم بازنشستگان است و بعید می‌دانیم تا پایان این دولت محقق شود ولی امیدواریم در دولت آینده این ترمیم حقوق در دستور کار قرار گیرد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مقدم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
1
0
اقا از این حرفه نزن تورم تک رقمیه فقط برنج که میخریدیم 6000 هزار تومان شده 14000 هزار تومان چون اقای نو بخت رشتیه گوشت پنجاه درصد اضافه شده فقط لبنیات هم 150 درصد اضافه شده فقط تو هم این جوک روحانی رو بگو.. بگو تورم تک رقمیه ارباب شکم ننه کروبی
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
از رحمت الهی دور باد کسانی که به هر طریقی حقوق ما را پایمال کردند و می کنند مشکلی دارم ز دانشمند مجلس باز پرس .....آیا دولت بودجه دارد که هزاران نفر از افراد خود را که حقوق بیست میلیون تا مرز نجومی بگیران غارتگر افزایش دهد و آنها را در صداو سیما اعلام کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کاشکی پاسخگو بودند در برابر تبعیض ها بی عدالتی های فاش و عمل نکردن دولتمردان به شعاریشان و.......
غ ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
خداازسرتقصیرات مقصران وضع پیش امده بازنشستگان بگذره که میدونم سخته
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
همش دروغه سن ما دیگه قد نمیده عمرمون به پایان رسید واین دروغ ها ادامه داره جلوی زن وبچه همش باید خجالت کار باشیم خدا ازشون نگذره وحقوق پایمال شده ما را ازشون بگیره انشااله
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: