bazarnews

کد خبر: ۱۵۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
برای دومین روز:
حدود 50 نفر از سپرده گذاران موسسه مالی میزان امروز هم جلوی بانک صادرات در میدان جانباز مشهد تجمع و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.
بازار نیوز - حدود 50 نفراز سپرده گذاران این موسسه منحله که مطالباتشان از بانک صادرات بیش از700 میلیون ریال عنوان شده ، خواستار پاسخگویی مسئولان بانک صادرات درباره علت عدم پرداخت آن بودند .در پی انحلال موسسه اعتباری میزان، بانک صادرات عهده دار رسیدگی به وضعیت اموال، بدهی ها، سپرده ها و امور پرسنلی آن موسسه شد.یکی از سپرده گذاران در این رابطه  گفت: بر اساس اعلام بانک صادرات سه هزارو 115 نفر ازسپرده گذاران موسسه منحله میزان حدود شش هزار و 400 میلیارد ریال از بانک صادرات طلب دارند که بر اساس مذاکرات قبلی قرار شد این مبلغ برای این افراد دراین بانک سپرده شود و به آنان سود پرداخت گردد.سید قاسم حسینی افزود:مسئولین بانک به ما اعلام کرده اند بر اساس رای دادگاهی دراستان البرزبرای یک پرونده ، موسسه میزان بر خلاف قوانین بانک مرکزی تسهیلات داده است وفردی که در پرونده مذکورقبلا از میزان وام گرفته لازم نیست سود و جریمه وام را بپردازد لذا این رای برای بانک صادرات حدود شش هزار میلیارد ریال هزینه دارد.فخری اکبری یکی دیگر ازتجمع کنندگان گفت:پس از فوت شوهرم سه میلیارد و 800 میلیون ریال پول بچه های صغیر را به دستور دادگاه در حسابی به نام «صغرا» نزد موسسه میزان سپرده گذاری کردم و هم اکنون بیش از دوسال است که به این پول و سودش دسترسی ندارم.تلاش خبرنگار ما برای گفت و گو با مدیران بانک صادرات در استان خراسان رضوی بی نتیجه ماند.عملکرد موسسه اعتباری میزان با مرکزیت مشهد دو سال قبل در پی مراجعه گسترده مردم به شعب آن به خاطر برخی شایعات با مشکل مواجه شد و بعد از مدتی منحل اعلام شد.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
با سلام و احترام به اطلاع مي رساند از آغاز دولت فعلی متاسفانه رئيس بانك مركزي بخاطر اختلاف ديدگاه سياسي با دولتهاي قبل كه سبب رشد قارچ گونه موسسات اعتباري شده بود موجبات انحلال موسسه ميزان ( وابسته به دادگستري خراسان بزرگ) را رقم زد که پیامد آن تضییع حقوق 950 هزار خانواده (با جمعیت قریب به چهار میلیون نفر) و بروز صدمات و لطمات جسمی و روحی – بعضا سکته و فوت تعدادی از مالباختگان - در بین سپرده گذاران گردید.
بگذريم كه استفاده اين موسسه از آرم قوه قضا خود داستان جداگانه ای است و مسوولین ذیربط باید پاسخگو باشند.
متاسفانه در طي اين سال ها مردم بخاطر عدم پاسخگوئي مسئولين بانك مركزي ، استانداري خراسان ، بانک صادرات ، هیئت تصفیه و ... متحمل مصائب فراوان گردیده و بعضا موجب حس بدبینی و تنفر در بین مردم گردیدند. حال مي بينم با تخريب يك ساختمان كه منتفعين آن حدود 600 نفر مي رسند چطور مسوولین بسيج مي شوند تا جلو ضرر و زيان اين مردم را بگيرند 0 جمعیت آسیب دیدگان میزان بیش از هزار برابر پلاسکو هستند. چرا مسولین کوتاهی می کنند ؟ خسارات مادی و غیر مادی ما را چه کسانی جبران می کنند:
بانک مرکزی بعنوان مقصر اصلی ؟
دادگستری خراسان (صاحب صندوق) ؟
بانک صادرات (متولی امر ) ؟
براي خودمان غصه مي خوريم كه در مملكت اسلامي زندگي مي كنيم و بعد از 26 ماه که كل سرمايه زندگيمان بر باد رفته كسي جوابگو نيست .؟!!!!!آیا این مملکت صاحب ندارد؟؟
سوال ما روشن است: اگر میزان مجوز داشته (که قطعا داشته و روبروی بانک مرکزی شعبه میرداماد قرار داشته با نوشته تحت نظارت بانک مرکزی روی تابلو) بانک مرکزی باید تاوان مردم را بدهد.
اگر (بفرض محال) مجوز نداشته است چطور 15 سال با این حجم گردش مالی با آرم قوه قضاییه فعالیت می کرده است؟ آیا رسیدگی به این امر وظیفه نهادهای نظارتی (از جمله بانک مرکزی ) بوده است یا مردم؟
با احترام
محمد اکبری – بسیجی دفاع مقدس و فرهنگی شاغل در اداره آموزش و پرورش ناحیه سه مشهد مقدس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: