bazarnews

کد خبر: ۱۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
با پایان سال 95، سایت خبری تحلیلی بازار نیوز در یک گزارشی جامع، پیش بینی 20 اقتصاددان مطرح کشور را در خصوص نرخ رشد و تورم را در سال 96 بر اساس جدول و نمودار گردآوری کرد.
پیش‌بینی 20 اقتصاددان مطرح کشور در خصوص نرخ رشد و تورم در سال 96 + جدول و نموداربه گزارش بازار نیوز ، بعد از 25 سال نرخ تورم اقتصادی ایران در دولت روحانی از 40 درصد به 8.6  درصد رسید و اکنون که زمان زیادی به پایان دوره 4 ساله دولت یازدهم باقی نمانده است کارشناسان اقتصادی کشورمان اظهارنظرهای متفاوتی در خصوص پایداری نرخ تورم تک رقمی در سال آینده دارند.

البته طی یک هفته گذشته مسئولان بالارتبه مملکت نرخ رشد و تورم سال 96 را پیش بینی کردند که در اولین اظهار نظر نوبخت به عنوان رئیس برنامه و بودجه کل کشور گفت: سال آینده رشد اقتصادی 7.7 درصدی، رشد سرمایه گذاری 12.3 درصدی، نرخ تورم 7.6 درصدی و رشد نقدینگی 19 درصدی پیش بینی شده است و در ادامه سیف رئیس کل بانک مرکزی هم تاکید کرد که این نرخ در سال آینده همچنان تک رقمی خواهد ماند، هر چند که پیش بینی صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد که نرخ تورم در سال آینده از 9 به 11 درصد افزایش می یابد!




پیش‌بینی 20 اقتصاددان مطرح کشور در خصوص نرخ رشد و تورم در سال 96 + جدول و نمودار

در ادامه پیش بینی های نرخ تورم و رشد در کشور، مرکز پژوهشهای مجلس تورم 2 رقمی را برای سال 96 پیش بینی کرد و این در حالی است که اکثر اقتصاددان های کشورمان پیش بینی نرخ تورم و رشد را منوط به عواملی مثل میزان گسترش سرمایه گذاری های خارجی در کشور، افزایش فروش نفت، افزایش و حمایت از تولید، رشد نقدینگی و نرخ بهره های بانکی دانستند.
با این تفاسیر و با پیگیری های خبرنگار بازار نیوز، اکثر کارشناسان اقتصادی با صراحت اعلام کردند که شاید پیش بینی نرخ رشد و تورم  از اکنون تا سال آینده نیاز به آمار و ارقامی خاصی برای بررسی این 2 مهم دارد.

به هر حال بازار نیوز در یک گزارشی جامع، پیش بینی20 اقتصاددان مطرح کشور را گردآوری کرد که می توانید در جدول زیر ببینید هر چند که عده از کارشناسان پیش بینی کردند که در صورت ماندن دولت روحانی در انتخابات دوره بعد شاهد افزایش نرخ رشد، کاهش و ثبات نرخ تورم خوشبین هستند و عده هم از وضعیت اقتصادی موجود ناراضی هستند.

پیش‌بینی 20 اقتصاددان مطرح کشور در خصوص نرخ رشد و تورم در سال 96 + جدول و نمودار

پیش‌بینی 20 اقتصاددان مطرح کشور در خصوص نرخ رشد و تورم در سال 96 + جدول و نمودار



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: