bazarnews

کد خبر: ۱۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
اقتصاد ونزوئلا چند سالی است با تورم بسیار شدیدی مواجه شده و به همین دلیل اغلب کالاها در این کشور کمیاب شده است. حال که نان را به سختی می‌توان در آنجا یافت دولت اقدام به دستگیری نانواها کرده است.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، اقتصاد ونیزوئلا در مسیر بسیاری بدی قرار دارد و به دلیل فساد بسیار زیاد دستگاه دولتی تورم در این کشور بسیار بالا است و بسیاری کالاهای ضروری نایاب شده است. در میان کالاهای نایاب نان قرار دارد و دولت با دستگیری برخی نانواها و اعلام اینکه آن‌ها می خواهند علیه دولت جنگ اقتصادی راه بیاندازند پاسخ داده است. 

میامی هرالد آمریکا گزارش می‌دهد سوسیالیست‌ها حداقل 4 نانوا را دستگیر و نانوایی‌ آن‌ها را تحت کنترل خودشان قرار داده‌اند. دولت می‌گوید "آن‌ها نان‌های کمتر از وزن مشخص‌شده می‌فروختند و از آرد یارانه‌ای برای ساختن شیرنی‌های رولتی استفاده می‌کردند."


پاسخ دولت نسبت به کمبود نان ممنوعیت تولید هر چیزی غیر از نان فرانسوی با استفاده از آرد دولتی است. (نظامیان ونزوئلا زنجیره غذایی این کشور را تحت کنترل خودشان قرار دارند و بسیار به واردات وابسته هستند). تقریبا 90 درصد محصولات نانی شامل کنترل قیمتی می‌شوند.

ونزوئلا برنامه دارد تا نانواهایی که اقدام به احتکار آرد می‌کنند و به دولت نشان می‌دهند که انبارهایشان خالی است را دستگیر کنند. خوان کرسپو رئیس اتحادیه آرد صنعتی ونزوئلا می‌گوید کشور نانواها که مامورین می‌گویند انبارهایشان خالی است ولی دولت حقیقت را خواهد فهمید.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: