bazarnews

کد خبر: ۱۷۱۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن درخواست حل مشکلات سپرده‌گذاران کاسپین به دولت یادآور شد یکی از موارد مهم این دولت عذرخواهی درصورت بروز اشتباه از طرف مسئولان بوده که متأسفانه برخی مدیران حاضر به پذیرفتن این مهم نیستند.
بازار نیوز - به‌دنبال سرگردانی 4ماهه مردم سپرده‌‌گذار از سوی مؤسسه مالی "مجاز کاسپین" و از طرفی عدم اقدام جدی و عملی بانک مرکزی نسبت به تعیین تکلیف کامل سپرده گذاران این مؤسسه مالی، تعدادی از نمایندگان مجلس با نامه‌نگاری‌های خود با رییس جمهور خواهان حمایت عملی وی از مردمی هستند که به مجوز بانک مرکزی اعتماد کرده‌اند ولی همچنان در ایام پایانی سال بلاتکلیف هستند.

در همین ارتباط شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی بر آن شد تا این بار نامه‌ای به آقای روحانی رییس جمهور نوشته و از وی بخواهد تدبیری بر حل مشکل سپرده گذاران کاسپین که به‌ناچار در سرما و باران اطراف ساختمان مرکزی کاسپین شب‌ها را به صبح می‌رسانند بیندیشند.

این نماینده مجلس در نامه خود به آقای روحانی یادآور شد یکی از موارد مهم این دولت عذرخواهی درصورت بروز اشتباه از طرف مسئولان بوده که متأسفانه برخی مدیران حاضر به پذیرفتن این مهم نیستند.

وی همچنین در این نامه خطاب به رئیس جمهور نوشت: عدم پاسخگویی به مردم در نزدیکی ایام نوروز باعث افزایش فشار روحی و روانی زیاد بر این عزیزان شده اما حقیقتاً آنچه باعث افزایش رنجش خاطر سپرده گذاران این مؤسسه شده فرار مسئولان بانک مرکزی از دادن مجوز است به‌طوری که مدیران بانک مرکزی علاوه بر اینکه حاضر به پاسخگویی حتی به نمایندگان مجلس نیستند بلکه مردم را متهم می‌کنند که در موسسات غیر مجاز سرمایه گذاری کرده اند در حالیکه موسسه کاسپین اسفند94 دارای مجوز بوده و در مجوز مذکور نیز هیچ قید و شرطی برای سپرده گذاری ذکر نشده است ولیکن مسولان بانک مرکزی به جای حل مشکل و پذیرش و اشتباه تخلف در دادن مجوز، مردم عادی را مسئول می دانند و حاضر به پاسخگویی و پذیرش اشتباهات نیستند بطوریکه مسولان بانک مرکزی مدعی هستند کاسپین مشکلی ندارد و این مردم پولشان را در موسسه غیر مجاز فرشتگان و آرمان گذاشته اند این در حالی است که با بررسی اسناد و مدارک محرز و مسلم است موسسه فرشتگان در سال92 منحل شده و از آن پس با نام آرمان ایرانیان اقدام به فعالیت کرده و پس از آن نیز با تایید بانک مرکزی به کاسپین تغییر نام داده و در اسفند 94 نیز موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی شده و در واقع فرشتگان وجود خارجی نداشته و ادعای این موضوع فقط فرار از مسئولیت است و متاسفانه بانک مرکزی حتی به اطلاعیه های خود نیز پایبند نیست.

کاظم زاده در پایان نامه خود از روحانی خواست ضمن برخورد قاطع با مدیرانی که باعث این مشکل شده اند با تدبیر و درایت، عیدی سال جدید هموطنان زیان دیده را حل و فصل موضوع قرار دهند.
تسنیم

موسسه مالی کاسپین و اعتراض ادامه دار نمایندگان مجلس+سند

موسسه مالی کاسپین و اعتراض ادامه دار نمایندگان مجلس+سند
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
جناب دادستان تهران

سوال مردم این است :
اگه مردم به مجوز بانک مرکزی اعتماد نکنند به چه چیز باید اعتماد کنند؟!
مردمی که به استناد ذکر نام کاسپین در سایت بانک مرکزی از 27اسفند1394 روز صدور مجوز به شعب آن در سراسر کشور مراجعه کرده اند کاملا به جاست، چراکه بانک مرکزی بدون ذکر هر گونه قید و یا شرطی در سایت رسمی خود٬ انجام تعهدات فی مابین را منتشر نکرده است .
موسسه ای که حق نصب تابلو نداره ,حق سپرده گیری نداره ,حق تاسیس شعبه نداره... پس چرا مجوز فعالیتش توسط سیف امضا شده و بدون هر گونه توضیح و شرطی .....در سایت بانک مرکزی قرار می گیرد؟!
پس فرق موسسه مجاز و غیر مجوز در چیست اگر سرنوشت هر دوی آنها یکی باشد؟!
آريالآی دادستان تهران این عمل بانک مرکزی مصداق اقدامی سازمان یافته علیه مردم و بستر سازی جهت جذب سرمایه های مردم با صدور یک مجوز حاکمیتی است

استدعای ما مردم گله مند از بی اعتنایی مقامات بانک مرکزی به شما دادستان محترم این است که نگذارید کوتاهی و اهمال مسئولان بانک مرکزی که با مغلطه و فرار به جلو فقط صلب مسئولیت می نمایند موجب تضییع حقوق شهروندی چند میلیون ایرانی شود.
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
0
0
با مشتریان قبل از مجوز موسسه مالی کاسپین و مشتریان بعد از مجوز، باید برخوردی مشابه شود؟ عدالت چه اقتضا می کند؟


تعاونی فرشتگان، یک مجموعه فاسد و تحت مدیریت عده ای نالایق و ابله و بی سواد بوده است که عمری، از مشتریان جدید پول می گرفته و به مشتریان قدیم، سود می داده!!! و تنها هنر اقتصادی اش این بوده است.

خیلی سودمند است که این مجموعه دزد و کلاهبردار و فاسد، زودتر تعطیل شود؛ چون هیچ درآمدی ندارد؛ بلکه از پول و سرمایه سپرده گذاران، اجاره مکان شعبه و حقوق کارمند و سود سپرده می دهد.

ما سپرده گذاران جدید و بعد از صدور مجوز نیز فریب خورده ایم؛ فکر کردیم، بانک مرکزی بر مبنای بررسی ساختار تعاونی و فقدان کسری و فعالیت های موجه و سودآور اقتصادی، جواز داده است؛

بعد، فاش شد که بانک مرکزی، کیلویی و دیمی به یک تعاونی فاسد و واجد کسری و ورشکسته؛ چون فرشتگان و الزهراء و بدر توس و پیوند، مجوز داده است.

حالا چه بهتر که حدود ۴۵۰ شعبه کاسپین (یعنی نامی جدید بر همان تعاونی های بحرانی که فرشتگان بالغ بر ۵۰ درصد سهام اش را داراست)؛ همان مجموعه ای که از جیب ما سپرده گذاران حقوق کارمند و اجاره مکان شعبه ها را می دهد؛ (چون فعالیت اقتصادی مولدی ندارد که از سودش، این کارها را انجام دهد) تعطیل شود تا منابع و پول مردم حفظ شود (چرا بعضا ابراز نگرانی و تاسف از تعطیل شدن اش می شود؟!!!).

ضمن اینکه اگر عدالتی باشد، باید بین سپرده گذاران جدید، با سپرده گذارانی که قبل از مجوز سپرده گذاری و ریسک کرده اند، تمایز ایجاد شود؛

البته شعور و شرف می خواهد تا سپرده گذاران قبل از مجوز، این حقیقت را بپذیرند و اعلام کنند.

یک بار، به اولویت حق سپرده گذاران جدید، اذعان شده است؟!!!

اما اشکالی ندارد؛ ما از طریق تجمع و تحصن و فعالیت رسانه ای در سایت ها و روزنامه ها، این حق را تبیین می کنیم و جا می اندازیم؛ کما اینکه متعاقب فعالیت ما سپرده گذاران جدید، بانک مرکزی در پاسخ به سایت تسنیم به این حق، اشاره ای کرد.

در آخر اینکه از تعطیلی فرشتگان و کاسپین، بارها ابراز نگرانی یا تاسف شده است!!!

در پاسخ باید گفت که؛ 《به جهنم که این لانه موش های کثیف و چموش و متعفن و نجاست خوار، ویران شود؛ ولو ما هم ضرری کنیم》.

حساب مشتریان بعد از مجوز، اخلاقا و عقلا با حساب مشتریان قبل از مجوز برابر نیست؛

❌این همان حقیقتی است که کمتر به آن به صراحت اشاره شده است!!!
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: