bazarnews

کد خبر: ۱۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
گزارش/
شنیده‌ها حاکی از آن است که بانک مرکزی قصد دارد برای جلوگیری از روند متضرر شدن سپرده گذاران موسسات مالی، اقداماتی انجام دهد.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، به گفته یک منبع آگاه در پی ورشکستگی‌های متعدد موسسات مالی و اعتباری و متضرر شدن هزاران نفر از سپرده گذاران این موسسات بانک مرکزی در حال بررسی طرحی است که بر اساس آن ضمن اعلام و انتشار اسامی موسسات غیر مجاز، از نظر قضایی نیز فعالیت این موسسات مورد پیگیری قرار گیرد.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ می شود که طی ماه های گذشته چندین موسسه مالی و اعتباری، بعد از وعده سودهای بالا و جذب سرمایه دچار مشکل شدند و از بازپس دادن سپرده های مردم باز ماندند. موسسات کاسپین، میزان و آرمان (البرز ایرانیان) از جمله آن ها هستند که تنها موسسه کاسپین دارای مجوز بود و از انحلال و ادغام 8 صندوق سرمایه گذاری تشکیل شد.

از همین رو ضروری است تا مردم پیش از سپرده گذاری در این موسسات حتما به سایت بانک مرکزی رجوع کنند و فریب وعده ها و سودهای بالا را نخورند.

همچنین در این طرح قرار است پیش بینی بیشتری برای تضمین سپرده های موسسات مجاز شود تا سپرده گذاران این موسسات با مشکلاتی مانند کاسپین مواجه نشوند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: