bazarnews

کد خبر: ۱۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی پیرامون نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب، عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی را بسیار امیدوار کننده و قابل توجه عنوان کرد.
بازار نیوز - «علی طیب نیا » در این پیام تصریح کرده است: سال گذشته، برمبنای رهنمودهای حضرتعالی، دولت توانست با همکاری کلیه ارکان نظام و مشارکت مردم، گام‌‌های بلندی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بردارد.

طیب نیا، رشد کم‌نظیر تولید ناخالص داخلی، یک‌ رقمی‌ شدن تورم، تامین همه نیازهای وارداتی کشور از محل درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی و تداوم تراز مثبت تجاری غیرنفتی کشور، استمرار روند کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت، بهره‌برداری از سامانه جامع گمرکی، تکمیل طرح جامع مالیاتی، گسترش و تعمیق بازار سرمایه و افزایش اتکای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به این بازار، افزایش بهره‌برداری از میادین مشترک هیدروکربوری، ارتقاء امنیت غذایی با اتکای بیشتر بر تولید محصولات کشاورزی داخلی را از جمله اقدامات مهم دولت در سال 1395 و در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وزیر اقتصاد تصریح کرده است: عملکرد سال گذشته در این حوزه بسیار امیدوار کننده و قابل توجه بوده البته عقب‌ماندگی‌ها در برخی حوزه ها به گونه ای است که تا برآورده شدن انتظارات مردم فاصله زیادی داریم.

طیب نیا یادآور شده است: در مجموعه دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع دغدغه جدی حضرتعالی در موضوع مبارزه با قاچاق و فراتر از آن تعمیق شفاف سازی در اقتصاد کشور اقدامات زیربنایی موثری آغاز و در حوزه هایی چون گمرک، مالیات ستانی عادلانه و مبارزه با پولشویی، گام های مهمی برداشته شده اما با وضع مطلوب فاصله داریم.

وزیر اقتصاد تصریح کرده است: تاکیدات حضرتعالی در دو مقوله تامین امنیت سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در کشور و تحقق کامل اهداف تعیین شده در اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در ایران، بسیار دلگرم کننده و راهگشا است.

طیب نیا ابراز امیدواری کرده است، در سالی که به نام « اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مزین شده، مسیر پیشرفت ایران اسلامی با قوت ادامه یابد تا آینده ای روشن تر را به مردم کشور وعده دهیم و شاهد تحول اساسی در تولید و اشتغال باشیم.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: