bazarnews

کد خبر: ۱۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
یک رسانه غربی از دستور ترامپ برای بازبینی لغو تحریم های ایران و لزوم گزارش های مرتب کاخ سفید به کنگره آمریکا در مورد پایبندی ایران به برجام خبر داد.
بازار نیوز -  «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، با ارسال نامه ای به کنگره ضمن اعلام پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام از دستور ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برای بازبینی لغو تحریم های ایران خبر داده است.

دلیل ارسال این نامه به کنگره آن است که دولت آمریکا موظف است هر ۹۰ روز یکبار پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را به اطلاع کنگره آمریکا برساند و نظر به آنکه از عمر دولت آمریکا به رهبری ترامپ ۹۰ روز می گذرد، این اولین گزارش کاخ سفید به کپیتال هیل در مورد ایران محسوب می شود. 

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را از این ارزیابی آگاه کرده که ایران تا روز ۱۸ آوریل به تعهدات خود براساس برجام عمل کرده است.

در همین رابطه رویترز نیز در گزارشی اعلام کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، دستور بازبینی لغو تحریم های ایران را صادر کرده است.

تیلرسون در عین حال گفته است که کنگره را از قصد دولت برای بررسی اینکه آیا رفع تحریم های ایران براساس برجام در راستای تامین امنیت ملی آمریکا بوده است یا نه آگاه کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای نوشت: پرزیدنت دونالد ترامپ شورای امنیت ملی را مسئول هدایت چند سازمان برای بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و ارزیابی این مساله کرده که آیا تعلیق تحریم های ایران، در پی امضای برجام، برای تامین منافع امنیت ملی آمریکا حیاتی است یا نه.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: