bazarnews

کد خبر: ۲۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
بزرگترین هواپیمای جهان که Airlander 10 نام دارد و در انگلیس توسط شرکت Hybrid Air Vehicles ساخته شده، پس از تجربه سقوط در سال گذشته مجددا به پرواز درآمد.
بازار نیوز -  سال گذشته بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در دومین پرواز آزمایشی خود به هنگام فرود بر روی فرودگاه کاردینگتون انگلیس سقوط کرد.   
 
طول این هواپیما 92 متر، عرض آن 43.5 متر و ارتفاع آن 26 متر است و به همین دلیل با تمام هواپیماهای دنیا تفاوت داشته و بزرگ‌ترین هواپیمای جهان و یک کشتی هوایی محسوب می‌شود.
 پرواز بزرگترین هواپیمای جهان در آسمان + تصاویر
این هواپیما دارای 4 پروانه است که دو پروانه در قسمت عقب آن و یک پروانه در قسمت جلوی سمت راست و دیگر در سمت چپ جلوی هواپیما قرار گرفته است.
 
Airlander 10 برخلاف دیگر هواپیماها برای پرواز به باند فرودگاه نیاز ندارد و قادر به فرود آمدن بر سطوح مختلف از جمله آب است.
 
این وسیله حمل‌ونقل می‌تواند تا 10 تن بار و 48 مسافر را در خود جای دهد و به طور مداوم به مدت 5 روز در آسمان باشد.
 پرواز بزرگترین هواپیمای جهان در آسمان + تصاویر
این کشتی هوایی سال گذشته در یک پرواز آزمایشی در زمان فرود با نوک هواپیما بر روی زمین نشست که به دلیل سرعت و ارتفاع کم مشکل جدی برای سرنشینان آن بوجود نیامد.
 پرواز بزرگترین هواپیمای جهان در آسمان + تصاویر
Airlander 10 پس از پرواز از فرودگاه کاردینگتون در شمال لندن در ساعت 17:28 به وقت محلی، کمتر از 180 دقیقه در هوا ماند و در ساعت 20:15 فرود آمد.
 
این هواپیما در طول مدت پرواز خود به جمع‌آوری داده‌های مختلف پرداخت.
 
نکته جالب توجه این است که این هواپیما هیبریدی است و به دلیل آلایندگی کم و نداشتن آلودگی صوتی مورد استقبال قرار گرفته است.
 
این اولین پرواز Airlander 10 پس از سقوط در سال گذشته بود. 
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: