bazarnews

کد خبر: ۲۲۰۹۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
استاندار خوزستان در توضیح تجمع مردم مقابل موسسه آرمان:
استاندار خوزستان، توضیحاتی در خصوص تجمع سپرده گذاران موسسه آرمان در استان ارائه کرد و گفت: این موسسه در استان مشکلی ندارد.
بازار نیوز - غلامرضا شریعتی  اظهار کرد: مردم موقعی که پول به این مؤسسه می دادند و سود دریافت می کردند از استانداری اجازه نگرفتند. این مسئله به استانداری ربط دارد و معضل سیاسی اجتماعی است ولی مردم موقعی که پول خود را در حساب های موسسه آرمان گذاشته و سود بیش از حد متعارف دریافت می کردند باید این فکر هم می کردند. کسی که یک دفعه سود اضافه و بیشتر از بانک های دولتی می دهد حتما امکان دارد یک مشکلی هم برای آنها پیش بیاید.

شریعتی بیان کرد: مردم موقع افتتاح حساب از ما اجازه نگرفتند و ما هم توصیه ای به آنها نداشتیم ولی اکنون که پول آنها گیر کرده استانداری را می شناسند؛ استانداری ظاهرا مرغ عزا و عروسی است و هرکسی هرکاری داشته باشد به استانداری مراجعه می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه وظیفه ما هست تا مسائل مردم را پیگیری کنیم، گفت: ساعت یک بامداد امروز با حیدری معاونت نظارت بانک مرکزی تماس گرفته و به صورت جدی خواستار حل مشکل مردم شدم. همچنین با نماینده  شعب موسسه توسعه آرمان جنوب غرب کشور صحبت و گزارش های آنها نیز به من ارائه شد. امروز مسئولان موسسه، قوه قضائیه و نیروی انتظامی جلسه دارند و اعلام کردند تا نیمه ظهر امروز نتیجه برگزاری جلسه و جمع بندی را به ما اعلام کنند.

شریعتی اظهار کرد: یک ماه قبل با رئیس بانک مرکزی صحبت کرده بودم ولی اعلام کردم که برخی از این مؤسسات مجوز ندارند حالا این یک مؤسسه منظور نیست. وی گفت مکاتبات بسیاری نسبت به مجوزدار نبودن این مؤسسات صادر می کنیم ولی کسی به آن اهمیتی نمی دهد و این مؤسسات از برخی ارگان ها مجوز دریافت و تابلوی خود را بالا می برند. در عین حال اگر کسانی ناراحت نشوند باید بگویم که این مسائل به دولت نهم و دهم برمی گردد. در آن زمان یک سری تعاونی های اعتباری بودند که دولت به آنها فشار و با اصرار خواستار ادغام آنها تحت عنوان مؤسسات مالی ـ اعتباری شد.

وی تصریح کرد: این ادغام نیز مثل ادغام وزارت راه و شهرسازی با مسکن یا ورزش با جوانان بود. نمی گویم این کارها بد یا خوب بوده ولی به دستوری اعلام کردند که باید این کار انجام شود و حتی تعاونی های اعتباری این کار را قبول نمی کردند ولی آنها اصرار کردند که نه باید انجام شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تعاونی های اعتباری نیز هر سه یا چهار مورد با هم یک مؤسسه مالی تشکیل داده ولی یک نشدند. خودشان فی مابین قراری گذاشته و استان ها را بین هم تقسیم و گفتند هرکسی کار خود را انجام و حسابرسی کند. مؤسسه آرمان در خوزستان و لرستان واقعا با موسسه ایلام و استان های دیگر اصلا جداست؛ در بانک مرکزی با یک نام و تابلو شناخته می شوند ولی سهامداران در هر استان، گردش مالی و اعتبارشان مجزا و هیچ ربطی به هم ندارند.

شریعتی با اعلام اینکه این مسائل یعنی صورت مسئله را پاک کردن و کلاه سر خودمان گذاشتن عنوان کرد: مؤسسه آرمان ایلام در حال حاضر مشکل پیدا کرده و مؤسسه آرمان خوزستان هیچ مشکلی نداشته و جذب و گردش مالی خوبی هم دارد. وقتی بانک مرکزی اعلام کرد که مؤسسه آرمان مشکل دارد همه برای دریافت پول خود از این مؤسسه در خوزستان رجوع کردند و چنین مسائلی پیش آمد در صورتی که هیچ ارتباطی بین این مؤسسه در دو استان وجود نداشته، سهامدارانشان مختلف بوده ولی پشت یک تابلو قرار داشتند.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
1
شما به عنوان استاندار وظیفه دارید مشکلات استان را بخصوص مشکلات شهروندان را پیگیری نمایید. پس معنی والی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تhbb
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
شما وظیفه داشتید وقتی بانکی شروع به کار میکنه اون را تایید صلاحیت کنید.وقتی تایید کردید عواقبش هم با شماست.چطور تا یک مغازه باز میشه هزار نفر از هزار تا ارگان میریزن سرش؟ولی یکنفر رو موسسات نظارت نمیکنه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
لطفا این موضوع را به رئیس جمهور محترم اطلاع دهید و چاره کار را از او بخواهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
شما موقع ای که هر مغازه یا شرکتی مجوز کار میخواد بگیره باید پیگیری کنید نه مردم تک به تک از شما اجازه بگیرن واقعا کسی که همچین حرفی میزنه واسش متاسفم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
آخه آدم فهمیده اینم حرف بود زدی یه مثل قدیمی می گه بلد نیستی حرف بزنی بلر نیستی حرف نزنی همین که تابلو داره چند ساله کار می کنه وشما تو خواب بودین باعث میشه که مردم بخواهند از شما که جوابگو باشید راستی مدرکتو از کجا گرفتی..... تو هم خریدی
مریم ستایش
|
Netherlands
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
باسلام. اگه ی مغازه بغالی یا فلافل فروشی باز کنیم چندین مجوز وجواز کسب میخاین تابتونیم کار کنیم ولی ی موسسه که پنج سال داره پول مردم رو جمع میکنه کسی به فکرش نبود که آیا مجوزی داره یانداره .قانونی یاغیر قانونی ی جوری استانداری صحبت میکنن انگار در ی کشوری زندگی میکنیم که هیچ قانونی نداره
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
تو که استانداری هنوز نفهمیدی چه جوری می شه ده تا موسسه با یک تابلو و یک ارم فعالیت کنند بعد چه جوری انتظار داشتین مردم بفهمند؟این گندیه که بانک مرکزی زده خودشم باید مشکل ارما البرز ایرانیان و وحدت و کاسپین و حل کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
بابا به فکر مردم باشید این استان خوزستان چقد بدبخت هستن که استانداری مثل شما دارن اقای استاندار شما الان بایستی تهران را دولت را دیوانه کنید بایستی کاری کنید که دولت بلند شه برای رفع این مشکل بیاد خوزستان اینقد باید شجاع باشید نترسید بجای این کارها بر میگردی به مردم بدبخت که تمام زندگیشونو تو این اوضاع اقتصادی از دست دادن میگی مگه موقع واریز از من اجازه گرفتی بابا شم استاندار این استانید مردم استان تو برایشان مشکل پیش امده بخدا این وضع استان مانباید باشد بابا برید حرف بزنید برید دعوا کنید و حق مردم این استان رو که داخل خاک داخل اب لجن و داخل دمای 70تا 80 درجه بالای صفر کار کردن واین پول را به هزار امید وارزو پسنداز کردن از حقشون با شجاعت دفاع کنید
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
چه جالب .آقای استاندار اجازه میدید برم حساب بانکی باز کنم؟ .واستون داره برم یا نرم.آخ یادم رفت آقای استاندار (مثلا)برم از این شیر آب پارک ،آب بخورم ؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: