bazarnews

کد خبر: ۲۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
4 مطالبه عضو اتاق بازرگانی از دولت آینده روحانی
حمید حسینی فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی می گوید: ساختار دیپلماسی کشور ساختار مناسبی نیست و با وجود اینکه سازمان توسعه تجارت و رایزن بازرگانی را ایجاد کردیم ولی نتوانستیم از ظرفیت دیپلماسی به درستی استفاده کنیم.
حمید حسینی فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی در مصاحبه با بازار نیوز درباره مطالبه اتاق بازرگانی از دولت دوازدهم گفت: ساختار تشکیلاتی دولت در حوزه بازرگانی و صنعت باید تغییر کند و جداسازی وزارت بازرگانی و صنعت را در دستور کار خودش قرار دهد. ساختار قبلی کارآمد نبوده و نتوانسته تأثیر خودش را بگذارد.

وی مطالبه بعدی خود را تقویت دیپلماسی در  سطح بین‌الملل می‌داند و بیان می‌کند: موضوع دیگر این است که ساختار دیپلماسی کشور ساختار مناسبی نیست. با وجود اینکه سازمان توسعه تجارت و رایزن بازرگانی را ایجاد کردیم ولی نتوانستیم از ظرفیت دیپلماسی به درستی استفاده کنیم. به نظر می‌آید  اگر قرار است بازرگانی احیا شود، روابط بین‌الملل خارجی باید تغییر کند. ضمن اینکه وزارت خارجه عملاً هیچ نوع معاونی در بحث‌های اقتصادی ندارد و حتی معاون بین‌الملل رئیس‌جمهوری نیز حذف شده است. 

حمید حسینی  ادامه می‌دهد: مورد سومی که به‌شدت گروه‌های مختلف به دنبال آن هستند تصویب قانون تجارت، قانون امور صنفی و قانون اتاق بازگانی است. این‌ها از قوانین مادری است که مانده و هنوز به تصویب نرسیده است. قانون تجارت سال‌های بسیاری در مجلس مانده و دولت به عنوان مجری باید دغدغه اصلی خود را تصویب آن بداند. در کنار آن بسیاری از اصناف با قوانین نظام صنفی مشکل دارند و فکر می‌کنند باید تغییر کند. ضمن اینکه قانون اتاق بازرگانی هم بسیار قانون قدیمی است و با توجه به شرایط جدید جهانی باید یک اتاق بازرگانی کارآمدتری داشته باشیم.

وی مطالبه آخر خود از مجلس را قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌داند و می‌گوید: مطالبه آخر نیز قانون جامع مالیاتی و حسن شیوه اجرای قانون ارزش افزوده است که امیدواریم در امسال که مجلس می‌خواهد آن را تصویب کند شکل کنونی آن که بار مالیاتی بر روی تولید کننده دارد تغییر نماید و مالیات بر ارزش افزوده از مصرف‌کننده گرفته شود. 

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: