bazarnews

کد خبر: ۲۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
یادداشت/
فقر یک محصول طبیعی نیست بلکه نتیجه روابط و مناسبات انسانی است. با وجود رشد انواع فناوری ها هنوز بخش اعظمی از مردم از امکانات عادی محرومند.
بازار نیوز - بخشی از مردم هیچ درک روشنی نسبت به فقر شدید ندارند. آن ها نمی دانند اینکه گروهی از مردم در وحشت و اضطراب از دست دادن فرزندشان به خاطر گرسنگی هستند و هیچ مرجعی برای کمک گرفتن یا حتی وامی اندک ندارند، چه معنایی دارد.

 مفهوم "فقرا" به مثابه "دیگران" به این معنا است که در آن با فقرا متفاوت از بقیه افراد جامعه برخورد می شود. مفهوم ساختن ِ "دیگری" بیانگر این است که چگونه فقر یک وضعیت ذاتی نیست بلکه یک فرایند دائمی است که توسط غیر فقرا جان می گیرد. 

 این فرآیند، دوگانه‌ی متمایز کردن و مرز بندی است که به وسیله آن خط بین ما و آنها، بین قدرتمند و ضعیف کشیده می شود و از طریق آن فاصله اجتماعی برقرار و حفظ می شود.

 این یک خط خنثی نیست که کشیده می شود چون آغشته به قضاوت های ارزشی منفی است که فقرا را میسازند و به اشکال گوناگون به صورت یک منبع آلودگی اخلاقی، یک تهدید، یک بار اقتصادی ناشایست، یک شیء تاسف بار یا حتی یک آدم غریبه و کسی که قابل ترحم است نگریسته می‌شود.
حسین راغفر 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: