bazarnews

کد خبر: ۲۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
پزشکیان در خصوص تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی گفت: سه شنبه در صحن علنی مجلس با حضور رئیس جمهور در خصوص تایید یا عدم تایید ورزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم تصمیم می گیریم.
بازار نیوز - با توجه به عملکرد برخی وزرای قبلی که در کابینه دولت دوزادهم نیز از نظر رئیس جمهور صلاحیت حضور داشتند و تعدادی از وزرای جدید، نمایندگان مجلس چند روزی است که در مصاحبه های گونان از احتمال تایید یا عدم تایید صلاحیت وزرای خاصی صحبت می کنند.

مثلا غلامرضا تابش یکی از نماینده گان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به لابی ها و جلسات متعدد وزرا با نمایندگان مجلس گفت به نظر من همه وزرای پیشنهادی از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خواهند گرفت.

وی گفت مجمع عمومی فراکسیون امید امشب برای لابی های بیشتر با نمایندگان مجلس برای جمع آوری آرای مثبت برای وزرای پیشنهادی جلسه تشکیل خواهد داد.

محمد جواد جمالی یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تایید صلاحیت وزرای پیشنهادی خارجه، اطلاعات، کشور و دفاع دید مثبتی داشت و معتقد بود این سه وزیر حتما از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت.

غلامرضا تاجگردون یکی دیگر از نمایندگان مجلس بود که در خصوص وزیر پیشنهادی اقتصاد آقای کرباسیان گفت ایشان را 18 سال است که می شناسم و ایشان بسیار با تجربه و کارکشته است. و اگر اجازه دهند تا از تجربیات خود استاده کند  شاید بتواند ضمن کاستن ار نواقص کاری آقای طیب نیا گوشه‌ای از برخی از ناهماهنگی‌ها را حل کند. به نظر می رسد روحیه و نظر همکارانم کمک به ایشان در رای اعتماد و آینده کاری ایشان باشد.تاجگردون همچنین درباره وزیر ورزش هم گفت: دغدغه نمایندگان بیشتر بحث  رفع فساد در ورزش و مساله تیم های اصلی استقلال و پرسپولیس و دو ورزشکار معروف فوتبالیست بود.

ایشان همچنین وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات را جوان خواند اما افزود بحث پیرامون رای اعتماد به این وزیر جوان از سختی های کار نمایندگان است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص وزیر پیشنهادی صنعت معدن تجارت گفت: محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی وزارت صنعت و معدن چون فرد بسیار با تجربه ای است  و به کلیه امور بازرگانی واقف است می تواند جایگزین مناسبی برای نعمت زاده باشند.

علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت خوشحالم که کابینه دولت دوازدهم متعلق به هیچ جناح خاصی نیست و ایشان همچنین درباره میزان رای اعتماد به ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: احتمال دارد 2 تن از وزرای پیشنهادی نتوانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، درباره کابینه پیشنهادی رئیس جمهور گفت:از نظر من کابینه تحول ندانی نداشته و ضعیف است  و نمی‌توان این تغییرات را مثبت در نظر آورد و بعضا برخی تحولات انجام شده هم ابهام دارد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: