bazarnews

کد خبر: ۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
راهکارهای حمایت دولت از تولید داخلی:
در شرایط ناعادلانه رقابتی محصولات داخلی با فرآورده های خارجی نیازمند از بین بردن سخت گیری های موجود در مسیر تولیدات داخلی هستیم.
علیرضا ابراهیمی،نماینده رامیان و آزادشهر در گفتگو با بازار نیوز ضمن اشاره به مبارزه با قاچاق به عنوان راهکار دولت از حمایت تولیدات داخلی، تصریح کرد: در زمینه قاچاق موفق نبودیم با وضع، نظارت و اجرا سخت گیرانه تر قوانین باید نسبت به واردات غیر قانونی کالاها به منظور حمایت از تولیدات داخلی اقدام نمود.

وی افزود: با فرهنگ سازی مصرف کالاهای ایرانی هم دولت هم مجلس و همینطور همه مسئولین و نخبگان می توانند ورود پیدا کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: صداو سیما و رسانه ها نقش قابل توجهی در حمایت از تولیدات داخلی دارند و البته کیفت بالای محصولات داخلی نیز در جذب سرمایه های داخلی تاثیر گذار است.

نماینده رامیان و آزادشهر گفت: یارانه های سوخت و انرژی در بحث کارخانه و کارگاه های تولیدی بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: سرمایه در گردش مورد نیاز تولید کنندگان و سخت گیری هایی که در مسیر تولید کالا وجود دارد از جمله موانع پیشرو تولیدکنندگان می باشد که نیازمند ورود دولت به این حوزه ها برای رونق اقتصاد داخلی است.

ابراهیمی تصریح کرد: یکی از اهرم های موثر، صادرات تشویقی است که اگر تشویق ها بیشتر باشد منتج به کیفیت بخشی محصولات می شود که در خیلی از حوزه ها مانند کشاورزی می تواند مفید باشد.

وی افزود: قوانین خوبی داریم که متاسفانه اجرا نمی شوند، که برای بحث تولیدکننده، مصرف کننده و واسطه گری نیاز به برنامه ریزی ،نظارت و اجرا می باشد. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: