bazarnews

کد خبر: ۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
محمد خوشچهره، منتقد دولت عنوان کرد:
یکی از مشکلات اقتصاد ملی عدم حمایت از تولیدات داخلی است که تکیه به اقتصاد تک بعدی فروش فرآورده های نفتی مانع رونق تولیدات داخلی است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند شناخت بیشتر محیط اقتصاد داخلی هستیم.
با اقتصاد بیمار ایران چه کنیم؟ بازار نیوز- در شرایط فعلی کشور که شعار حمایت از تولید  ملی و تحقق اقتصادی سر داده می شود ولی در عمل هیچ اقدام مثبتی نسبت به گذشته مشاهده نمی شود و همچنان شاهد اقتصاد تک بعدی و تعطیلی کارخانه های تولیدی هستیم که توان مقابله و بقا در شرایط فعلی را ندارند و نتوانستند در بازار پیروز باشند علی رقم اینکه رشد تولیدات داخلی موتور محرکه اقتصاد کشور می باشد که متاسفانه تحت تاثیر محیط و سو مدیریت ها قرار گرفته و نتوانسته موفقیت مورد انتظاری داشته باشد و حتی درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت نیز نتوانسته در این امر راهگشا باشد، پیرامون این موضوع گفتگویی با محمد خوشچهره اقتصاد دان و منتقد دولت، داشتیم.

محمد خوشچهره در گفتگو با بازار نیوز با شاره به اقتصاد بیمار ایران تصریح کرد: اقتصاد ایران مشکل جدی دارد و برای درمان به تشخیص جامع و درستی نیاز دارد که شرط آن شناخت صحیح محیط اقتصاد ملی است.

وی افزود: تا وقتی درک درست از محیط اقتصاد ملی وجود ندارد نمی توان راهکار درستی برای درمان بیماری ارائه داد و از همه مهم تر دلایل بیماری مشخص نمی شود.

این منتقد دولت اذعان داشت: بعد از درمان با برنامه ریزی، سیاست گذاری، تصمیم گیری و اجرا باید شرایط،  ظرفیت ها و قابلیت های ایران شناخته و متناسب با آن پاسخ داده شود.  

خوشچهره اعلام کرد: 70 درصد درآمد ارزی ناشی از فروش نفت می باشد و کماکان این اقتصاد تک بعدی ادامه دارد که نیازمند شناخت صحیح اختلالات بیرونی و درونی است.

وی افزود: زمانی می توان راهکار ارئه داد که به شناخت و درک کامل محیط رسید در غیر این صورت با عدم شناخت محیط راهکار ها می تواند مخاطره آمیز باشد و عامل اصلی بحران های اقتصادی ارائه راهکارهای نامناسب می باشد که در شرایط کنونی کشور نیاز به شناخت خوب محیط و ارائه راهکارهای صحیح می باشد تا از این بحران و اقتصاد بیمار خارج شویم.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: