bazarnews

کد خبر: ۲۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
نرخ طلا و سکه بعد از 10 روز روند افزایش قیمت، در بازار امروز با کاهش روبه رو شد.
بازار نیوز- نرخ سکه در روزهای گذشته با افزایش قابل توجه قیمت همراه شده بود و دیروز در صرافی‌های خیابان فردوسی - چهارراه استانبول به نرخ یک میلیون و ۲۸۵ هزار تومان هم رسید که رکورد جدیدی برای سکه تمام طی پنج سال اخیر بود.

از طرف دیگر بازار طلا هم همین وضعیت را داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار از مرز ۱۲۶ هزار تومان عبور کرد. کارشناسان بازار طلا و سکه این افزایش قیمت را ناشی از افزایش قیمت جهانی طلا می‌دانند که به دنبال طوفان هاروی در آمریکا و هچنین آزمایش‌های موشکی کره شمالی رخ داده است.

از طرف دیگر برخی از کارشناسان، افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی را مرتبط و همزمان با کاهش نرخ سود بانکی و خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و حرکت آن‌ها به سمت بازار طلا و سکه ارزیابی می‌کنند.

اما در بازار امروز روند قیمت‌ها سمت و سوی کاهشی را نشان می‌دهد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نزدیک به ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته و ۱۲۵ هزار و ۵۴۵ تومان عرضه می‌شود.

هر مثقال طلا با ۴۱۰۰ تومان کاهش ۵۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد و هر اونس طلا برای معاملات در بازار جهانی افزایش پیدا کرده و ۱۳۳۵ دلار و ۹۰ سنت داد و ستد می‌شود.

سکه تمام طرح جدید نیز از کاهش قیمت‌ها بی‌نصیب نمانده با ارزانی ۱۷ هزار تومانی یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان فروخته می شود. نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۶۶۸ هزار و ۲۰۰ و ۳۸۷ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار آزاد فروخته می‌شوند.  
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: