bazarnews

کد خبر: ۳۱۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
عضو پیشین تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: خشم ترامپ از سپاه علتی جز شکست‌های مکرر داعش از سپاه در منطقه نمی‌تواند تفسیردیگری داشته باشد.
بازار نیوز - حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن با اشاره به سخنرانی روز گذشته ترامپ در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

ترامپ در یک سخنرانی مملو از تنفر و خشونت، سیاست جدید خود در برابر ایران را اعلام کرد.

عجیب آنکه او به طور بی سابقه‌ای "ملت ایران" را تروریست خواند و با تحریف نام "خلیج فارس" که حتی با مواضع رسمی پیوسته  دولت و ارتش آمریکا در تضاد است، خصومت خود با ایران و تاریخ با شکوه آن را نشان داد. این اولین بار است که یک رئیس دولت خارجی ملتی را تروریست می خواند. ترامپ بی شک با تروریست نامیدن ملت ایران و استفاده از نام جعلی خلیج فارس خود را برای همیشه و نزد تمامی ایرانیان از هر گرایش و جریانی منفور کرد.

همچنین ترامپ در شرایطی چنین اظهارات تنفر آمیزی را به زبان آورد که محبوبیت او فقط پس از ٩ ماه به کمترین درصد رسیده و در واقع او ضعیف ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست. اکثریت قاطع مردم، رسانه ها، سیاستمداران، فرهیختگان و حتی نزدیکترین متحدان اروپایی از منتقدان جدی او هستند. وزیر خارجه، وزیر دفاع، بسیاری از اعضای کابینه و هم حزبی های  او در مجلس با مهمترین سیاست هایش از جمله پیرامون برجام موافق نیستند. ترامپ مردی به شدت در انزوا و تنهاست.

موقعیت منطقه‌ای آمریکا در ضعیف ترین حالت آن قرار دارد و در تمامی جبهه ها در انفعال و موقعیت عقب نشینی است. او که با وجود لفاظی های خود جرات اتخاذ تصمیم برای حضور نظامیان خود در منطقه خاورمیانه را ندارد، در عراق و سوریه نقش خود را به حداقل رسانده و به همین درجه صحنه را به دیگر بازیگران اصلی واگذار کرده است.

با وجود لفاظی‌ها و شعارهای تند ترامپ علیه برجام، وی نتوانست نیت واقعی خود را که پاره کردن و لغو برجام بود عملی کند. ثابت شد که پایه های برجام بسیار مستحکم است. او هم بر عکس و در تقابل با سیاست های قبلی خود، از کنگره خواست که با در نظر گرفتن نظرات متحدین، برجام را تقویت کند!
او در این بیانیه با وجود سعی بلیغی که کرد نتوانست کمترین سهمی در ایجاد اختلاف اندازی میان دولت و ملت ایران ایفا کند. با مواضع او بی شک ملت و دولت ایران در تداوم مسیری که شروع کرده اند بیش از گذشته متحدتر و منسجم تر خواهند گردید.

ترامپ به طور بی سابقه ای عصبانیت خود را نیز نسبت به سپاه پاسداران که بخش پر افتخاری از نیروهای مسلح ایران می باشد نشان داد، خشمی که جز به علت شکست های مکرر داعش از سپاه در منطقه نمی تواند تفسیر دیگری داشته باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حرف دل همه مردم ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
رویکرد جدید دولت و مجلس به آرمانهای امام راحل(ره) و حضرت آقا را به فال نیک میگیریم، امیدواریم که نمایشی نباشد. حداقل معلوم شد که این مواضع مقتدرانه است که جلوی زیادهخواهی و افزونطلبی آمریکا را میگیرد. هرگز ترامپ قصد خروج 100 درصد از برجام را ندارد بلکه او باج بیشتری مطالبه میکند. امیدوارم درس بگیریم و این بار با طناب پوسیده اروپا به چاه نرویم. اروپا به ظاهر همراهی میکند و در باطن با شیطان بزرگ است.

رهبری معظم انقلاب در سال 76 در کنار مضجع حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) فرمودند: «عدهای به دلیل ضعف درونی خود و ترس از تهدید آمریکا و... دچار ضعف و سستی شدهاند و با متهم کردن جوانان و مدیران مؤمن میگویند باید تسلیم آمریکا شویم! ارتباط با آمریکا و... هم خیانت است و هم حماقت!» متأسفانه عدهای از انقلابیون واداده از هارت و پورت شیطان و نفوذ برخی عناصر به دفاترشان ترس و نگرانی وجودشان را گرفته است و درک درستی از موقعیت ندارند و گویا نمیدانند همانطوری که امام راحل فرمودند و حضرت آقا نیز چند بار تکرار کردند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و این همه عربدهکشی نشانگر قدرت رو به افول اوست اگر میتوانست انجام میداد. دولتمردان از چه نگرانند؟!

ملت شریف ایران! قرآن کریم در آیه 22 سوره ابراهیم با صراحت از زبان شیطان اعلام کرده که مرا سرزنش نکنید بلکه خودتان را سرزنش کنید زیرا به وعدههای من که هیچ تسلطی بر شما نداشتم دل خوش کردید و من خلف وعده کردم.

شیطانی چون ترامپ از فتنهگران حمایت میکند ولی برخی مسئولان کجسلیقه و کجفهم با برخی سران فتنه ملاقات و گفتوگو میکنند! واقعا جای تاسف است.

دولت با اقدام درست و فوری باید به شایعات بیگانگان مبنی بر مصرف داخلی داشتن سخنان آقای روحانی، واکنش نشان دهد و موثرترین راه اجرا کردن اقتصاد مقاومتی و اعتماد به جوانان و شنیدن نقدها و بررسی نواقص عملکردهای قبلی است.

امیدوارم سخنان ترامپ انگیزه کافی به برخی مسئولان برای رشد و اجرای اقتصاد مقاومتی داده باشد و بدانند ایجاد شغل، رشد اقتصاد و معیشت مردم و... فقط با عزم و اراده ملی و جهادی تحقق خواهد یافت نه بستن با کدخدای جماعت وابسته به غرب.

ترامپ مردم شریف و متمدن ایران را تروریست نامید اما بزککنندگان آمریکا در کشور جنایتها و مداخلههای آمریکا در منطقه و جهان را امتیاز کدخدا میدانستند و وارونه گزارش میدادند. حال آیا مردم ایران حق ندارند حامیان داخلی امتیاز دادن به آمریکا را همراهان دشمن بدانند؟

دولت آقای روحانی به دلیل مکانیسم ماشهای که در برجام علیه منافع ایران وجود دارد جرات نمیکند از برجام خارج شود. آمریکا هم به سوءاستفاده از این مکانیسم برجام را گروگان گرفته و قصد امتیازگیری بیشتر از ایران را دارد.

برجام بهرغم خسارتهای زیادی که برای کشور داشته فقط یک دستاورد دارد و آن اینکه برای همه و بهویژه خوشبینان به آمریکا ثابت شد که آمریکاییها قابل اعتماد نیستند.

آبیاری نهال برجام با وعدههای نسیه غرب قرار بود میسر شود اما معطلی پرهزینه برای کشور و توهین و تحریم آمریکا و... گویای این واقعیت است که نهالی که در بیرون از قلمرو خودی کشت و آبیاری شود چگونه میوهاش وارد کشور و بر سر سفره مردم خواهد رفت در حالی که غرب همواره فقط به منافع خودش توجه میکند و در اغلب موارد بر ضد مردم ایران.

ترامپ رئیسجمهور آمریکا چه دیوانه واقعی یا ساختگی باشد مردم ایران برخلاف برخی از مسئولان میتوانند این دیوانه را مهار کنند و سرجایش بنشانند. تجربه مهار صدام دیوانه بهترین سند است.

آمریکا که نتوانسته از طرق گوناگون با ایران اسلامی مقابله کند این روزها با دیوانه وانمود کردن ترامپ شروع به جنگ روانی، برروی مردم ما کرده است. اما بصیرت مردم سیلی سختی به آنها خواهد زد.

کیهان دقیق و بحق گفته که آمریکاییها با مطرح کردن ترامپ رئیسجمهور این کشور به عنوان دیوانه دنبال امتیاز گرفتن از ایران هستند. جواب دیوانه ساختگی را باید محکم داد و انفعال نشان نداد.

ترامپ فقط با عربده تهدید و خروج از برجام، برجام را حفظ و از انجام هرگونه تعهد سرباز میزند تا 4 سال دیگر دولت دوازدهم را برسر کار بگذارد به گونهای که این دولت همانند دولت یازدهم تمام توان و وقت خود را برای هیچ صرف کند.

برگشت به حالت قبل از برجام در برنامه هستهای کشور میتواند مقدمه یک جشن ملی باشد یک اراده برای باور بیشتر و عزم جدی برای اتکا به توان و نیروی جوان داخلی، گاهی میتوان از به ظاهر بدترین شرایط بزرگترین فرصتها را ساخت.

امیدوارم دولت درس بزرگی از اعتماد به دشمنان گرفته باشد و از این به بعد عزم ملی و اراده جهادی را جایگزین دیپلماسی التماسی کند و به لبخندها و قدم زدنها با مقامات غربی به عنوان پنجرهای به سوی موفقیت نگاه نکند.

اصلاحطلبان تحلیل میکنند منتقدین برجام در داخل کشور با آمریکاییها همفکر هستند! خدا وکیلی خندهدارتر از این تحلیل وجود ندارد. منتقدین برجام مخالف مذاکره نبوده و نیستند بلکه تمام حرفشان این است که چرا تیم مذاکرهکننده کاری کرد که در برجام دست برتر با آمریکا باشد و امروز چیزی در دست ما نباشد.

مدعیان اصلاحطلبی به جهت فریب افکار عمومی جامعه مرتب میگویند نباید دلواپس بود و آن را به جامعه تعمیم داد. واقعیت این است که به جهت تجربه تلخ تاریخ با سرنوشتی که مسلمانان در جنگ صفین و... پیدا کردند و جنایتی که دشمن در کربلا مرتکب شد همواره باید دلواپس برنامههای دشمن باشیم و البته به مدد خداوند عزیز امیدوار.

4 ماه از وعده دولت درباره پرداخت طلب ما گندمکاران زحمتکش روستایی گذشت چرا دولت به وعده خود عمل نمیکند؟ با اینگونه رفتارها میخواهند از کشاورزان حمایت و روستائیان را تشویق به ماندن در روستا کنند؟

مگر جام اخلاق را به کسی نمیدهند که به همه احترام بگذارد، حتی منتقدین خود؟! پس چطور رئیس جمهور با آن همه اهانتها به مردم و پیشبینیکنندگان امروز برجام، عنوان میکند ما در برجام جام اخلاق را گرفتیم؟! در گفتوگو و اتلاف وقت با شیطان، جام اخلاق چه معنایی دارد؟

در این شرایط حساس سپاه پاسداران باید با به نمایش گذاشتن اقتدار کشور ضعفهای تیم هستهای در مذاکرات برجام را جبران کند و جلوی خسارتهای بیشتر به کشور و نظام را بگیرد. در گذشته هم اگر سپاه نبود با خیانت یک عده انقلاب و کشور از بین رفته بود.

گرفتاری برجام از آن جایی شروع شد که آقایان برای توجیه کارهای غلط خود دست به تفسیر به رای قرآن و سیره پیامبر و ائمه زدند. سقوط امثال سروش هم از همین نقطه بود. کسی باور میکند که او در حال حاضر مدافع رژیم صهیونیستی شده است؟!

در صلح حدیبیه وقتی طرف مقابل حضرت رسول اعظم(ص) به پیمان و قرارداد وفادار نماندند پیامبر اکرم دستور فتح مکه را دادند. آقای رئیسجمهور چگونه به خود اجازه میدهند که خیلی راحت تاریخ اسلام را به نفع کارهای اشتباه خود در برجام تحریف نمایند.

سخن رئیسجمهور که دستگیری برخی مفسدین دانه درشت را ناشی از بیکاری قوه قضائیه میداند، سخن توهینآمیزی است که گفتن آن در شأن یک رئیسجمهور نبود. حتی بر فرض اینکه افراد دستگیر شده بیگناه باشند، این بیتحملی همان رفتاری است که متاسفانه بارها در برخورد با منتقدین نیز از آقای روحانی دیدهایم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: