bazarnews

کد خبر: ۴۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
دبیرکل کانون صرافان ایران اظهار داشت:
رضا ترکاشوند گفت:منفذ‌های زیادی برای خروج ارز از کشور وجود دارد که عمده‌ترین این منفذ‌ها معامله و حواله ارز خارج از بانک و صرافی است.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز : رضا ترکاشوند ، ضمن اشاره به بحث صدور اطلاعیه ای مبنی بر ممنوعیت معامله و حواله ارز خارج از بانک و صرافی افزود: این اطلاعیه دستور العمل و مقررات قدیمی که مجدد روی آن تاکید شده است.

وی همچنین اظهارداشت: هیچ وقت معامله در سیستم های غیر رسمی مجاز نبوده بلکه تمامی فعالیت صرافی های غیر رسمی و افراد فاقد رسمیت از نظر بانک مرکزی ممنوع بوده است.

دبیرکل کانون صرافان ایران گفت: متاسفانه افراد اموال و سرمایه های خود را از طریق کانال های غیر رسمی به خارج از کشور منتقل می کنند.

وی افزود: برای اینکه بانک مرکزی و نهادهای نظارتی کنترل بیشتری برروی خروج سرمایه از کشور داشته باشند طی اطلاعیه ای بر ممنوعیت معامله و حواله ارز خارج از بانک و صرافی دوباره تاکید شده است.

ترکاشوند ضمن اشاره به عدم اجرای کامل دستور العمل مزبور در گذشته اظهارداشت: واحدهای فاقد مجوز تحت عنوان سکه و صراف طی سال های ۸۸ و ۸۹ به این طرف در حوزه ارزی فعالیت بودند.

وی در ادامه یادآورشد: متاسفانه به دلیل رفتارشفقت آمیزی که وجود داشت این واحدها تعطیل نشدند اما در حال حاضر تعطیلی واحدهای مزبور در جامعه به جهت شفافیت فعالیت های حقیقی احساس نیاز بیشتری شده که باید این اقدام را به فال نیک گرفت.


رادیو اقتصاد

برچسب ها: ارز ، صرافی ، بانک ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: