bazarnews

کد خبر: ۴۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم مطرح کرد:
ابراهیم نکو: صرف این که بنزین افزایش پیدا کند تا دولت یارانه نقدی را افزایش دهد، منطقی نیست.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: نکو، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در پاسخ به مصاحبه نوبخت که گفته بود، چون در بنزین افزایش قیمت نداشتیم نمی‌توانیم یارانه نقدی را بیشتر کنیم گفت: باید بررسی کرد که چرا دولت به قانون عمل نکرد. قانونی که قرار بود نرخ حامل‌های انرژی را با این رویکرد که به مردم فشار وارد نشود به مرور زمان و تدریجی افزایش دهد. دولت در این قسمت تخلف انجام داده و مجلس هم کوتاهی کرده است.

وی افزود: شاید دولت مدنظرش فقط نفت و بنزین باشد، اما چیزی که مطرح است افزایش نرخ برق و گاز و آب را شاهد هستیم. صرف این که بنزین افزایش پیدا کند تا دولت یارانه نقدی را افزایش دهد، توجیه منطقی‌ای نیست و به عبارت دیگر اگر بنا باشد افزایش یارانه نقدی در دستور کار دولت قرار بگیرد باید با همان افزایش بهای آب برق و گاز باید این اتفاق می‌افتاد. تخطی دیگر دولت این است قرار بود بر اساس قانون افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، ولی وضعیت مالی بالا دارند به مرور زمان و با روش‌های منطقی و علمی حذف شوند و همچنین دولت وعده‌هایی داده بود که باید یارانه نقدی افراد کم درآمد ترمیم شود، ولی متاسفانه این‌ها را نمی‌بینیم.

نماینده سابق رباط کریم درباره علت لزوم افزایش یارانه نقدی به اقشار کم درآمد نیز گفت: شرایط اقتصادی و معیشتی مردم ایجاب می‌کند که دولت به انحای مختف از این اقشار حمایت کند. از آنجایی که در شرایط فعلی امکان ترمیم مشکلات پیش آمده در معیشت اقشار آسیب دیده از راه‌های دیگر ممکن نیست یا خیلی ضعیف است لذا دولت می‌تواند با روش‌های دیگر مثل افزایش یارانه نقدی افراد کم درآمد مشکلات را حل بکند، ولی در چنین مواقعی برخی سعی می‌کنند توجیهات غیر منطقی و غیر اصولی را داشته باشند.

وی در پایان با ناامیدی از عملکرد دولت گفت:در شرایط کنونی دولت به قدری مشکلات دارد که دست به چنین اقدامی نخواهد زد و از سوی دیگر دولت به خاطر تنگنا‌هایی که در بودجه اش به وجود آمده چنین کاری را حداقل برای ارقام بالاتر انجام نخواهد داد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: