bazarnews

کد خبر: ۴۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
بازارنیوز گزارش می دهد:
کارشناسان بسیاری افزایش نرخ بهره فدرال و نوسانات بازار سهام در پایان سال ۲۰۱۸ را شواهد مهمی از در پیش بودن رکود برای امریکا می دانند. با این حال، اقتصاد امریکا در شرایط کنونی بر اساس برخی معیار‌های مهم در دوره رونق خود قرار دارد.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز: امروزه بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان هشدار می دهند که ایالات متحده در سال آینده در معرض خطر جدی رکود اقتصادی قرار دارد. کارشناسان بسیاری افزایش نرخ بهره فدرال و نوسانات بازار سهام در پایان سال ۲۰۱۸ را شواهد مهمی از در پیش بودن رکود برای امریکا می دانند. با این حال، اقتصاد امریکا در شرایط کنونی بر اساس برخی معیار‌های مهم - از جمله ایجاد شغل و متوسط درآمد ساعتی – در دوره رونق خود قرار دارد.

در متن حاضر به پنج واقعیت از وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده اشاره می‌شود.

۱ – بنا به نقل نشریه  POLITICO، اقتصاد امریکا تنها  در دسامبر ۲۰۱۸،  ۳۱۲ هزار شغل را ایجاد کرده است. این نشریه گزارش می‌دهد که این رشد تقریبا دو برابر رشد شغلی نوامبر ۲۰۱۸ است که ۱۷۶ هزار شغل بوده است. با توجه به این آمار، اقتصاد امریکا برای ۹۹ ماه متوالی تعداد شاغلان را افزایش داده است. بعلاوه نشریه گاردین می‌گوید که اقتصاددانان پیش بینی کردند ایالات متحده در دسامبر ۲۰۱۸ حدود ۱۸۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

۲ – یک واقعیت مهم، مواجهه صنعت ساخت و ساز با کمبود شدید کارگر است، که روند توسعه املاک و مستغلات را برجسته می‌کند. Fox Business نشان داده که ۷۹ درصد از شرکت‌های ساخت‌وساز امریکا در سال آینده برای توسعه برنامه ریزی میکنند.  با این حال، یک مطالعه اخیر نشان داده که ۷۸ درصد از این شرکت‌ها اعلام کرده ­اند که با مشکل پیدا کردن کارگر مواجه بوده اند. مشاغل باز مانند مراقبت­های خانگی از سالمندان و کودکان و کشاورزی که افراد بیشتری در جامعه به دنبال این­گونه شغل­ها هستند نیز وضعیتی مشابه بازار کار در صنعت ساخت و ساز دارند.

۳- در دسامبر ۲۰۱۸، میانگین درآمد ساعتی شاغلان ۳.۲ درصد نسبت به سال قبل و ۰.۱ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. واشنگتن پست می‌نویسد که این وضعیت، شبیه رشد دستمزد در سال‌هایی است که رونق چشمگیر در آن‌ها در جریان است. رشد قابل توجه دستمزد‌ها با هشت ماه متوالی بیکاری زیر ۴ درصد همراه بوده است. نرخ بیکاری در سپتامبر ۳.۷ درصد بود، که کمترین میزان آن طی نیم قرن اخیر در امریکا گزارش شده است.

۴- بازار مسکن در سال ۲۰۱۸ به دلیل قیمت‌های بی سابقه و نرخ بالای وام‌های رهنی شاهد رکود بود، روندی که در سال جدید نیز می‌تواند ادامه یابد. وال استریت ژورنال گزارش داده که بازار‌های عمده مانند نیویورک سیتی، سیاتل و میامی شاهد کاهش خریداران خارجی هستند که ممکن است دیگر به این بازار‌ها بازگردند.  بااین حال، رکود می‌تواند برای خریدارانی که قبل از قیمت گذاری بازار‌های مختلف، خرید داشته اند مفید باشد.  Redfin، شرکت کارگزاری املاک واقع در سیاتل، اطلاعاتی را ارائه داده که در ماه نوامبر تنها ۳۲ درصد از مشتریان با یک پیشنهاد رقابتی مواجه بودند؛ که کم‌ترین میزان آن از زمان آغاز ثبت رکورد در سال ۲۰۱۱ بوده است.

۵- در حالی که بازار سهام در چند هفته گذشته متلاطم بوده، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این بازار پیشگوی خوبی برای اقتصاد در کوتاه‌مدت نیست. گزارش مالی یاهو حاکی از آن است که شاخص S. & P. ۵۰۰ در اواخر سال ۲۰۱۸،  ۱۹.۸ درصد کاهش یافته است. با این حال این شاخص هنوز هم ۳۰ درصد بالاتر از زمان پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات نوامبر سال ۲۰۱۶ است. ترامپ در دو سال اول ریاست جمهوری خود بهترین عملکرد بازار سهام را  از زمان ریاست جمهوری آیزنهاور در اوایل دهه ۱۹۵۰ داشته است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: