bazarnews

کد خبر: ۴۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد:
انتخاب نماینده حزب راست گرای برزیل، فساد اقتصادی نخست وزیر پیشین مالزی، سیاست‌های چین، اخبار مربوط به تکنولوژی، انسان‌هایی با ویژگی‌های آبی‌خاکی، بیت کوین و مهاجرت استارت آپ‌ها از سیلیکون ولی، بیشترین محبوبیت را بین مقالات سال ۲۰۱۸ اکونومیست داشته اند.
گروه بین الملل بازارنیوز: بر خلاف انتظارات که باید مقالاتی با موضوع دونالد ترامپ یا برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در صدر ۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸ باشد، مقالات مرتبط با این موضوعات حتی نتوانستند وارد این لیست شوند. همانطور که در ادامه گزارش و اینفوگرافیک به طور خلاصه آورده می‌شود، لیست محبوب‌ترین مقالات سال ۲۰۱۸ موضوعات مختلفی را در بر گرفته است. انتخاب نماینده حزب راست گرای برزیل، فساد اقتصادی نخست وزیر پیشین مالزی، سیاست‌های چین، اخبار مربوط به تکنولوژی، انسان‌هایی با ویژگی‌های آبی‌خاکی، بیت کوین و مهاجرت استارت آپ‌ها از سیلیکون ولی، بیشترین محبوبیت را بین مقالات سال ۲۰۱۸ اکونومیست داشته اند. این اینفوگرافیک ۱۰ مقاله برتر سال ۲۰۱۸ اکونومیست را به ترتیب اهمیت (از بیشترین به کمترین محبوبیت) نشان می‌دهد.

۱. ژایر بولسونارو، آخرین تهدید آمریکای‌لاتین
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
پرخواننده‌ترین مقاله سال ۲۰۱۸ مربوط به انتخاب ژایر بولسونا در برزیل بود. ژایر بولسونارو، کاندیدای جنجالی و راست گرای افراطی ریاست جمهوری برزیل که یک کهنه سرباز نیز هست در دور دوم انتخابات کشورش توانست رقیب چپگرای خود را شکست داده و به عنوان رییس جمهور جدید یکی از کشور‌های بزرگ و صنعتی جهان انتخاب شود. اکونومیست در این مقاله عنوان کرده بود که وی دیدگاه‌های لیبرال اجتماعی دارد و نگران دیکتاتوری وی است. اما در آخر، وی انتخاب شد.

۲. نخست‌وزیر مالزی، فساد مالی و انتخاباتی
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸

در این مقاله اکونومیست پیش بینی کرده بود که نجیب تون رزاق نخست وزیر پیشین مالزی بدنبال فساد اقتصادی، سعی داشته در انتخابات این کشور نیز تقلب نماید. بعبارت دیگر وی در معرض اتهام انتقال غیرقانونی میلیون‌ها دلار از حساب دولتی به حساب شخصی خود قرار گرفت. اکونومیست می‌نویسد خوشبختانه پیش‌بینی این مجله درست از آب درآمد. آقای نجیب رزاق در انتخابات نخست وزیری از حزب مخالف شکست خورد.

۳. زندگی انسان‌های آبی-خاکی: تکامل ژنتیک گروهی از انسان‌ها و انطباق آن‌ها با دریا.
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
 
مقاله بعدی اکونومیست در مورد ویژگی تطابق پذیری انسان با دریاست. این مقاله اشاره کرده بود که مردم شبه جزیره مالایا، ۶۰ % از یک روز خود را در زیر آب می‌گذرانند. مطالعه‌ای که در اوایل سال ۲۰۱۸ انجام شد نشان داد که این انسان‌ها ویژگی‌هایی دارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت بالایی در شیرجه زدن به داخل آب داشته باشند. در واقع تطابق آن‌ها با آب باعث یک جهش در ژنوم آن‌ها شده که فعالیت یک ژن شناخته‌شده برای کنترل جریان خون در بدن آن‌ها را تنظیم می‌کند. به این صورت که این ژن خون را به اندام‌های حیاتی آن‌ها در زیر آب می‌فرستد. جهش ژنتیک دیگر نیز مربوط به ژن مسئول تولید یک آنزیم در بدن است که رشد دی‌اکسید کربن در جریان خون را کاهش می‌دهد، پدیده‌ای که معمولا غواصان با آن درگیرند.

۴. غرب چگونه در مورد چین دچار اشتباه شد؟
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
 
مقاله بعدی در مورد چین است. در فوریه ۲۰۱۸ "شی جی پینگ" هفتمین رییس جمهور جمهوری خلق چین اعلام کرد که قانون اساسی کشور را تغییر خواهد داد تا بتواند تا هر زمان که بخواهد بعنوان رئیس‌جمهور قانون وضع نماید. این اتفاق در واقع پایانی بود به این امید غربی‌ها که آزادسازی اقتصادی در چین، این کشور را به تدریج به سمت دموکراسی می‌برد. برای مقابله با سواستفاده‌های چین از قدرت سیاسی و اقتصادی، اکونومیست در این مقاله از قدرت‌های غربی خواست تا پیوند‌های خود را با دولت چین و سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی به هر نوعی که باشد را دوباره بررسی کنند.

۵. رکود بعدی
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
 
اکونومیست در این مقاله می‌نویسد رکود اقتصادی بعدی به اندازه سال ۲۰۰۸ زیان بار نخواهد بود. اما مشخصا فقط قشر ثروتمند جهان توان مقابله با آن را دارند. نگارنده این مقاله اکونومیست معتقد است رکود بعدی زمانی اتفاق می‌افتد که نرخ‌های بهره آنقدر پائین هستند که بانک‌های مرکزی دیگر قدرت کافی برای کاهش بیشتر نرخ بهره را ندارند. در واقع بانک‌های مرکزی باید به سمت سیاست‌های تسهیل مقداری تغییر جهت دهند، که این سیاست‌ها هم ملاحظات سیاسی دارد و به همکاری‌هایی در سطح ملی و جهانی برای رسیدن به یک توافق بر سر مخارج نیاز دارد که استفاده از آن را محدود می‌کند.

۶. شغل‌های مزخرف و یوغ فئودالیسم مدیریتی
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
 
مقاله محبوب بعدی در مورد شغل‌های مزخرف در جهان است. دیوید گرابر، پروفسور و نظریه پرداز برجسته آنارشیست، استاد انسان شناسی در دانشگاه اقتصاد لندن، پس از انتشار مقاله‌ای کوتاه درباره رواج کار‌هایی که هیچ دلیل اجتماعی یا اقتصادی ندارند، به شهرت زیادی دست یافت. او از این وظایف به عنوان شغل‌های مزخرف نام می‌برد.

۷. فراز و فرود بیت کوین
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
 
مقاله پرمخاطب بعدی در مورد نوسانات بیت کوین نوشته شده است. اکونومیست برای بیان نوسانات بیت کوین از قانون نیوتن استفاده می‌کند و می‌نویسد: قانون جاذبه نیوتن را می‌توان اینگونه توصیف کرد: چیزی که بالا می‌رود، باید پایین بیاید. در دسامبر ۲۰۱۷، قیمت این ارز رمزگزاری شده به بیش از ۱۹،۰۰۰ دلار رسید و تنها یک ماه بعد به زیر ۱۰،۰۰۰ دلار رسید.

۸. آیا نت فلیکس در مسیر فتح بازار نمایش خانگی است؟
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
 
این مقاله اکونومیست در مورد ورود نتفلیکس به بازار نمایش خانگی و ایجاد زمینه‌ای برای نمایش فیلم‌های علمی‌تخیلی که برای پخش نمایشی بسیار بی کیفیت بودند، بود.

۹. زبان برنامه نویسی پایتون در حال تبدیل شدن به محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی در جهان.
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸
 
اکونومیست با این نمودار نشان داد که چگونه زبان برنامه‌نویسی پایتون، تقریبا در حال کنار زدن همه رقبای خود بوده و حرفه برنامه نویسی را متداول‌تر کرده‌است. این اتفاق به دلیل داشتن دو مزیت اصلی این زبان یعنی ساده بودن و انعطاف‌پذیری آن است. به گزارش اکونومیست، سی آی‌ای هم از آن برای هک کردن صفحات وب سایت‌ها و شرکت پیکسار برای تولید فیلم‌ها استفاده می‌کند.

۱۰. چرا شرکت‌های نوپا در حال ترک "سیلیکون ولی" هستند؟
 
۱۰ مقاله محبوب اکونومیست در سال ۲۰۱۸

سیلیکون، ولی محل استقرار سه نمونه از با ارزش‌ترین شرکت‌های جهان است. سیلیکون، ولی محل ترکیب تخصص مهندسی، شبکه‌های قوی کسب‌وکار، سرمایه‌های فراوان، دانشگاه‌های پرقدرت و فرهنگ ریسک پذیری بالا است. اما علی‌رغم تلاش‌های بسیاری که برای هماهنگ شدن این خصوصیات صورت گرفته است، هنوز واگرایی وجود دارد. مهم‌تر اینکه آمار مربوط به سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد بیشتر از اینکه آمریکایی‌ها وارد شهر سان‌فرانسیسکو، مرکز "سیلیکون ولی" شوند، در حال ترک این شهر هستند. دلیل اصلی مهاجرت نیز، بالارفتن بیش از حد هزینه زندگی در این شهر است.

 

ندارد

برچسب ها: اکونومیست ، اقتصاد ، 2018
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: