bazarnews

کد خبر: ۴۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
بازارنیوز بررسی می‌کند:
ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در صورت حمله ترکیه به کردها تهدید کرد که از لحاظ اقتصادی "اقتصاد ترکیه" را به خطر می اندازد.

 

گروه بین الملل بازارنیوز : ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در صورت حمله ترکیه به کردها تهدید کرد که از لحاظ اقتصادی "اقتصاد ترکیه" را به خطر می اندازد. پس این تهدید وزیرخارجه ترکیه واکنش نشان داد و گفت: "با تهدید ترکیه به لحاظ اقتصادی، نمی توانید به هرچیزی دست پیدا کنید ". 

گفتنی است؛ اسوشیتدپرس گزارش داد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز درباره تهدید ترکیه از سوی ترامپ گفت: تهدید ترکیه از سوی ترامپ نشان دهنده تعهد آمریکا در برابر کردهای سوریه است.

وی افزود: هنوز درباره توییت های تهدیدآمیز ترامپ خطاب به ترکیه با رییس جمهورآمریکا و مقامات ترکیه حرف نزده ام اما منظور ترامپ از نابود کردن اقتصاد ترکیه تحریم اقتصادی این کشور است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد پیام آمریکا به کردهای سوریه از زمان تصمیم ترامپ به خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه مستقیم و بدون تغییر بوده است.

وی افزود: دولت آمریکا تاکید کرده است که ترکیه نباید به صورتی نامناسب کردهای سوریه را تعقیب کند.

دونالد ترامپ هر چند با لحن تندی ترکیه را خطاب قرار داده بود اما گفته بود برای رفع نگرانی ترکیه می توان منطقه حائلی به عمق 32 کیلومتر در مرزهای سوریه با ترکیه ایجاد کرد. وزیر خارجه آمریکا نیز ضمن دفاع از این پیشنهاد گفت این چیزی بوده که آمریکا در گفتگوهای خود با ترکیه به دنبال آن بوده است.

مایک پمپئو که بعد از ملاقات با مقامات عربستان با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت که اگر آن چه منطقه حائل و یا فضای امن میان ترکیه و کردهای سوریه خوانده می شود، ایجاد شود این مسئله به نفع همه در منطقه خواهد بود.

سی بی اس آمریکا نیز گزارش داد مولود چاووش اغلو، زیر خارجه ترکیه از پیشنهاد آمریکا و بویژه ترامپ برای ایجاد منطقه حائل به طول 20 مایل یا 32 کیلومتر استقبال کرده و گفته است ترکیه همواره به دنبال این مسئله بوده است.

آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه درباره تاثیر تهدید ترامپ به از بین بردن اقتصاد ترکیه گزارش دادند که لیر ترکیه بعد از توییت ترامپ حدود یک درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

در زیر،با استفاده از آمار اداره آمار ایالات متحده، این نمودار در ده سال گذشته نگاهی به تجارت بین دو کشور می اندازد.

تاریخچه کوتاهی از تجارت ایالات متحده با ترکیه+اینفوگرافیک

برچسب ها: ترکیه ، امریکا ، تجارت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: