bazarnews

کد خبر: ۴۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
هفته‌نامه نیوزویک (Newsweek) که پس از مجله تایمز، دومین هفته‌نامه آمریکایی است که قدمت آن به هشتاد سال می‌رسد، در گزارشی از قول دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا عنوان کرده که علیرغم خروج ترامپ از برجام، این توافق همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

گروه بین الملل بازارنیوز: هفته‌نامه نیوزویک (Newsweek) که پس از مجله تایمز، دومین هفته‌نامه آمریکایی است که قدمت آن به هشتاد سال می‌رسد، در گزارشی از قول دن کوتس، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا عنوان کرده که علیرغم خروج ترامپ از برجام، این توافق همچنان به کار خود ادامه می دهد. تحلیلگر نیوزویک می نویسد دن کوتس در گزارش روز سه‌شنبه خود به کمیته اطلاعات مجلس سنا گفته است: ” ارزیابی های ادامه دار اداره اطلاعات ملی آمریکا نشان می دهد که در حال حاضر، ایران فعالیت‌های کلیدی توسعه سلاح‌های هسته‌ای مورد نیاز برای تولید یک ابزار هسته ای را انجام نداده است در حالی که پایبندی های ممتد ایران به برجام زمان زیادی به ایران داده است. “وی با اشاره به صحبت های اخیر مسئولین کشورمان که در صورت برآورده نشدن خواسته های ایران در برجام، ایران از این توافق خارج می شود عنوان کرده که ”ایران تهدید کرده‌است که اگر منافع اقتصادی ناشی از بهبود سرمایه‌گذاری و تجارت مورد نظر در برجام نصیب ایران نشود، از آن خارج شده و فعالیت‌های هسته‌ای خود را ازسر می گیرد. کناره‌گیری ترامپ از برجام و همزمانی برقراری تحریم‌های شدید علیه ایران، احتمال حصول این منافع اقتصادی برای ایران را تهدید می کند. “نیوزویک در ادامه گزارش خود، گفته های جینا هاسپل رئیس سازمان سیا را نیز برای اثبات پایبندی ایران به برجام ارائه می دهد. این هفته نامه به نقل از رئیس سیا گزارش می دهد: ”ایران در حال حاضر از نظر فنی بطور کامل مفاد برجام را رعایت کرده است. “
اختلاف عقیده میان رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا و ترامپ به مسئله پایبندی ایران به برجام محدود نمی شود. وی در اظهارات خود به اختلافاتش با ترامپ بر سر مسائل دیگر اشاره کرده از جمله اختلاف بر سر مسائل عراق، سوریه و کره شمالی تصریح کرده است. به گفته وی، هرچند ترامپ معتقد است داعش از بین رفته، در حالی که این گروهک هنوز در عراق و روسیه وجود دارد. همچنین مستندات وی نشان می دهد که کره شمالی برنامه هسته ای خود را جمع نکرده، در حالی که ترامپ اصرار دارد که بگوید کره شمالی برنامه هسته ای خود را جمع کرده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: