bazarnews

کد خبر: ۶۰۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه دستخط، پرده از علت برکناری خود در دولت احمدی نژاد، برداشت.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز: عبدالناصر همتی،رئیس کل بانک مرکزی، درباره حضورش در بیمه مرکزی و گرفتن لقب پدر بیمه خصوصی ایران،گفت: آنجا هم 13 سال، دقیقا به اندازه حضورم در صدا و سیما طول کشید.3 رئیس جمهور را دیدم و 5 وزیر اقتصاد آمدند و رفتند و من رئیس بیمه مرکزی بودم.

وی افزود: آخر دوره با آقای احمدی نژاد اختلاف نظر پیدا کردیم وگرنه من مشکلی برای  ادامه کار نداشتم.اختلافمان هم سر پرداخت مبلغی به نیروی انتظامی برای کمک به کاهش خسارت ها بود.من به او گفتم که از بیمه مرکزی نمی توانم پولی کمک کنم مگر این که قانون باشد.او گفت که 100 میلیارد تومان کمک کنیم که من گفتم ما اصلا 100 میلیارد نداریم.نهایتا می توانیم 20 میلیارد کمک کنیم که آن هم نیازمند قانون است.او گفت که ما قانون می گیریم.

او ادامه داد: دو روز بعد دیدم یک مصوبه دولت آمد که 20 میلیارد به نیروی انتظامی دهید.من گفتم مصوبه دولت قانون نیست و من را نمی تواند مجبور کند که پول بدهم.

همتی گفت: یک شب ساعت 11 دیدم آقای دانش جعفری از دولت با من تماس گرفت و گفت: آقای احمدی نژاد اصرار دارند که شما این مبلغ را پرداخت کنید.گفتم شما رئیس مجمع بیمه مرکزی هستید.صورت جلسه مجمع الزام آور است،شما صورت جلسه مجمع بکنید،من پرداخت کنم.گفت که نه با همان مصوبه پرداخت کنید که من مخالفت کردم.

رئیس سابق بیمه مرکزی گفت: روز بعد معاون اجرایی رئیس جمهور با من تماس گرفت و گفت که آقای احمدی نژاد گفته که همتی باهوش است،بگویید خودش یک راهی پیدا کند.گفتم سلام من را به ایشان برسانید و بگویید همتی چون باهوش است از این کارها نمی کند.

او در پایان گفت: فردای آن روز آقای دانش جعفری با من تماس گرفت و گفت شرمنده ایم و باید کسی را جایگزین شما کنیم.گفتم که من خیلی استقبال می کنم و مدتی هم هست که خسته شدم.سه روز مانده بود که دوره 4 ساله‌ام تمام شود،گفتم می توانید عزل کنید امروز یا این که این سه روز را صبر کنید که آقای دانش جعفری گفت صبر می کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
0
0
توی اقتصاد و همه چی مملکت : از قصد، و به قرآن قسم که تو هم ادامه راه اونو میخوای بدی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: