bazarnews

کد خبر: ۶۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: دولت می‌تواند از فرصت کنفرانس وحدت، برای ارتباط با فعالان اقتصادی کشور‌های اسلامی استفاده کند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: آیت الله اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درگفت‌و‌گو با خبرنگار بازارنیوز، درباره اقدامات این مجمع در زمینه اقتصادی با وجود ظرفیت عظیم اقتصادی که بین کشور‌های اسلامی وجود دارد، گفت: یکی از پیشنهادات ما به برخی از مسئولین دولتی همین مسئله اقتصاد بود.

وی افزود: ما به این دوستان گفتیم که شما می‌توانید از فرصت کنفرانس وحدت که به زودی در کشور با حضور بسیاری از سران کشور‌های اسلامی برگزار شود، استفاده کنید. ما به دوستان پیشنهاد دادیم که شما می‌توانید از بسیاری از فعالان اقتصادی جهان اسلام، برای حضور در این کنفرانس دعوت کنید و با آن‌ها رایزنی اقتصادی داشته باشید. یکی از کار‌هایی بود که مجمع انجام داده است.
 
*تاسیس اتحادیه فعالان اقتصادی تقریبی
آیت الله اراکی از ایجاد اتحادیه‌ای با حضور فعالان اقتصادی تقریبی به عنوان یکی از دستاورد‌های اقتصادی این مجمع سخن گفت و اظهار داشت: اتحادیه‌ای که تشکیل شده است نه تنها می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت اقتصادی کشورمان کنند، بلکه می‌تواند کمک کننده اقتصادی کشور‌های دیگر جهان اسلام هم باشد.

وی افزود: ما معتقدیم اگر توان اقتصادی کشور‌های اسلامی به یکدیگر ضمیمه شود، دیگر نیاز به جذب سرمایه از کشور‌های اروپایی که اطمینان بخش هم نیست و نمی‌شود به آن‌ها اعتماد کرد، نداریم. کشور‌های اسلامی سرمایه‌های بسیار هنگفتی دارند که آماده سرمایه گذاری در کشور ما هستند. باید با این‌ها ارتباط برقرار کرد و مجمع آمادگی خود را اعلام کرده است تا پل ارتباطی بین نهاد اقتصادی کشور با سایر کشور‌های اسلامی باشد.
 
*امیدواریم دولت از  فرصت کنفرانس وحدت استفاده کند
دبیرکل مجمع جهانی تقریب درباره پاسخ دولت مردان به پیشنهاد دعوت از فعالان اقتصادی برای حضور در کنفرانس وحدت گفت: فعلا که پاسخی نبوده، ولی ما امیدواریم که از این فرصت استفاده کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: