bazarnews

کد خبر: ۶۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛
انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با حضور در جشنواره حمایت از تولید ملی، ضمن اشاره به مشکلات تولید کنندگان گفت: یکی از موانع تولید در داخل، قیمت گذاری است مشکلی که در سال آینده میبینم و اکر کشور چاره نیاندیشد، تولید کنندکان دچار مشکل خواهند شد.

گروه بین الملل بازارنیوز: «غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با حضور در جشنواره حمایت از تولید ملی، به سخنرانی پرداخت که بخشی از اظهارات وی در ذیل آمده است:


*در کشور مثبت صحبت کردن جایگاه ندارد.
*سال جاری در بحث تولید در صنایع و کشاورزی کارهای خوبی انجام شد.
*فکر میکنم برای حمایت از تولید، باید ساز و کارهایی در داخل کشور ایجاد شود.
*با وجود تحریم های غیرقابل باور شاهد مقاومت در همه زمینه ها هستیم.
*یکی از موانع تولید در داخل، قیمت گذاری است. مشکلی که در سال آینده میبینم و اگر کشور چاره نیاندیشد، تولید کنندکان دچار مشکل خواهند شد، چون مشکل در بازارهای صادراتی است. بازار داخل پاسخگوی تولید نیست. وزارت خارجه و دیگران باید بگردند و بازار صادراتی پیدا کنند.
*نمی شود به بازارهای منطقه اکتفا کرد. این کشورها دچار مشکلات سیاسی هستند و ممکن است بر صادرات ما تاثیر منفی بگذارند.
*موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا در آغاز کار با موفقیت خوبی رو به رو بود. ۸۰۰ میلیون دلار مبادلات در ۷۵ روز ابتدایی کار یک موفقیت است.
*رییس جمهور به اجلاس سران D8 شرکت خواهد کرد و امیدواریم موافقت نامه‌ای آنجا امضا شود. موافقت نامه با هند در حال ایجاد است.
*تفکراتی که در داخل با آنها رو به رو هستیم مانع میشوند.
*می‌گویند بازار خارجی را در دست بگیریم ولی ما بازار خودمان را به کسی نمی‌دهیم؛ علت عدم پیشرفت موافقت نامه های ترجیحی همین است.
*این که ما بخواهیم در داخل کشور در همه حوزه ها خودکفا شویم امکان پذیر نیست. باید بخشی بدهیم و بخشی را بگیریم. این راه پیشرفت است.

 

برچسب ها: hgdh ، hhs ، jj
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: