bazarnews

کد خبر: ۶۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
«حریری» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین گفت: در سال ۲۰۱۹، چین با دنیا، بیش از ۴۶ هزار میلیارد دلار مبادله داشته است، ولی مجموع مبادلاتش با ما، ۲۳ میلیارد دلار بوده که کمتر از نیم درصد کل مبادلات است. این که می‌گویند «ایران پر است از جنس بنجل چینی» باعث تعجب است.

گروه بین الملل بازارنیوز: «مجیدرضا حریری» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، در گفتگو با بازارنیوز، گفت: از رفقای چینی و از شرکت هایی که با ایران کار می کردند، همچنین از اتاق های بازرگانی، که همکار و دوست اتاق بازرگانی ایران و چین هستند، رفتاری را در این یکی دوماهه دیدم که به جز تشکر، هیچ کاری نمی توانم بکنم.

وی افزود: این افراد، می خواستند حدود 200 الی 300 هزار ماسک و دستکش را برای کارمندان اتاق بازرگانی، ارسال کنند که من از همه آنها خواهش کردم به ستاد ملی مقابله با کرونا، تحویل دهند. 

حریری با اشاره به کمک «جک ما» به ایران اظهار داشت: آقای "جک ما" که بنیان گذار شرکت علی بابا است، 2 میلیون دلار از حساب شخصی خود به ایرانی ها، کمک کرده است. ایشان، به کنسولگری ما در گوآنگجو، مراجعه کرده، و این پول را پرداخت کرده است. 

وی با بیان اینکه چین در بیش از 130 کشور دنیا، شریک اول تجاری است، افزود: در سال ۲۰۱۹، چین با دنیا، بیش از ۴۶ هزار میلیارد دلار مبادله داشته است، ولی مجموع مبادلاتش با ما، ۲۳ میلیارد دلار بوده که کمتر از نیم درصد کل مبادلات است. این که در فضای توئیتر می‌گویند «ایران پر است از جنس بنجل چینی»، یک حرف عوامانه و باعث تعجب است.

حریری ادامه داد: بنده فضای منطقی تری را در توئیتر متصور بودم. این دوستانی که دلشان می خواهد فحش بدهند، اجازه بدهند در این فضاهایی که به مدد تکنولوژی، توانسته دنیا را به هم وصل کند، تبادل نظر کنیم.

 
 
برچسب ها: حریری ، چین ، اقتصاد ، کرونا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: