bazarnews

کد خبر: ۸۶۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس در گفتگو با بازار نیوز؛
سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: با مبلغ یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان می توان 50 گرم پنیر و یک نان را در طول روز خرید!
با یارانه نقدی چه می‌توان خرید؟!سید مهدی فرشادان در این خصوص به خبرنگار بازار نیوز اظهار داشت: مجلس با نفس قضیه پرداخت یارانه به دهک های پایین مخالف نیست اما انچه که مهم است هدفمندی کامل یارانه ها است.

قطعا خانوارهای کم درآمد با مبلغ 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی نمی توانند زندگی متوسطی داشته باشند و اگر محاسبه کنیم با این هزینه ناچیز، یک خانواده می تواند در طول روز فقط 50 گرم پنیر و یک نان در روز بخرد!

وی اضافه کرد: از مجموع 80 میلیون نفر جمعیت ایران تا به امروز 4 میلیون و 100 هزار نفر بنا به هر دلیلی برای دریافت یارانه ها ثبت نام نکرده اند و یا حذف شده اند.

 با این شرایط ما از دولت درخواست کردیم تا یارانه دهک های پردرآمد را حذف و  هزینه آن به دهک پایین جامعه اختصاص داده شود و این در حالی است که هنوز از  مجموع 75 میلیون نفری که یارانه نقدی دریافت می کنند دولت دهک های پردرآمد را حذف نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس افزود: ما معتقدیم افراد پردرآمد در سیستم دریافت یارانه نقدی باید حذف شوند و مبلغ یارانه نقدی به افراد آسیب پذیر جامعه اختصاص داده شود ضمن اینکه اگر این هزینه ها در بخش تولید و چرخه صنعتی اقتصاد کشور هزینه شود، نتیجه بخش تر است.

فرشادان تاکید کرد: بنده با حذف یارانه نقدی موافق نیستم چرا که اقشار آسیب پذیری در جامعه ما هستند که با این هزینه زندگی می کنند هر چند که به اعتقاد من مبلغ 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی کفاف زندگی افراد کم درآمد را نمی کند.

با این تفاسیر در صورتی یارانه نقدی هدفمند می شود که مبلغ یارانه پردرآمد ها به کم درآمدها اختصاص داده شود و با این شرط مبلغ یارانه دهک های پایین جامعه هم بیشتر می شود و سطح رفاه اقشار آسیب پذیر جامعه نیز بالاتر می رود.

وی در خصوص چگونگی حذف دهک های پردرآمد نیز تصریح کرد: اطلاعات کامل خانوارهای پردرآمد در اختیار وزارت کار است و دولت می تواند بر اساس این اطلاعات اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
جهت اطلاع دولت یارانه نیازمندان را قطع کرده و پولدارها همچنان یارانه میگیرند
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
جهت اطلاع دولت یارانه نیازمندان را قطع کرده و پولدارها همچنان یارانه میگیرند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: