bazarnews

کد خبر: ۹۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس در گفتگو با بازار نیوز عنوان کرد؛
عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس در خصوص دلایل رد طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد آنها گفت: در واقع نماینده ها موافق طرح بودند ولی به کلیات طرح رای ندادند.
دلیل رد کلیات طرح یک فوریت شفافیت دریافتی مدیران کشور چه بود؟
به گزارش بازار نیوز نمایندگان کمیسیون اصل 90 روز گذشته با کلیات طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد آنها مخالفت کردند. این طرح با 107 رای موافق، 94 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 240 نماینده رای نیاورد که محمدرضا امیرحسنخانی عضو کمیسیون اصل 90 در این خصوص به خبرنگار بازار نیوز گفت: در واقع نماینده ها موافق طرح بودند ولی به اصل موضوع رای ندادند. با لغو این فوریت باید دوباره طرح به شور دوم بازگردد تا کمیسیون و نماینده ها این طرح را بیشتر مورد بررسی قرار دهند. متاسفانه مجلس غفلت کرد و بعضی از نماینده ها در رای گیری شرکت نکردند و این طرح هم رای نیاورد تا یک بار دیگر در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه همه نماینده ها روی این طرح اجماع دارند و باید عملیاتی شود، اضافه کرد: بسیاری از نماینده ها عنوان کردند که این طرح نباید در کمیسیون اصل 90 بررسی شود بلکه مربوط به کمیسیون اجتماعی است، دلیل این اظهار نظر هم این بود که چون کمیسیون اجتماعی مباحث استخدام و قانون خدمات کشوری را از گذشته به صورت تخصصی دنبال می کند پس این موضوع هم باید در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار بگیرد که هیات رئیسه این اعتراض را وارد ندانست و به دلیل تخلف مدیران این موضوع را به کمیسیون اصل 90 ارجاع داد.

امیرحسنخانی تاکید کرد: چون این طرح با طرحی که آقای دهقان و دیگر نماینده ها در صحن علنی مطرح کرده بودند همزمان شد و هر دو موضوع بر هم منطبق بودند، هیات رئیسه هم آن را به کمیسیون اصل 90 ارجاع داد تا نهایتا بعد از جمع بندی به مجلس ارائه شود.

وی در خصوص دلیل اصلی رد شدن کلیات این طرح از سوی نماینده ها گفت: هیچ کس با اصل موضوع مخالف نبود و تنها در راستای ایجاد وفاق بیشتر طرح یک فوریتی رد شد چرا که طرح یک فوریتی یک شوری است و کلیات و جزییات همان روز بعد از به رای گذاشته شدن به تصویب می رسد اما در طرح دو فوریتی کلیات تصویب می شود و فقط جزییات در صحن علنی به رای گذاشته می شود. 
 
عضو کمیسیون اصل 90 در مجلس با اشاره به اینکه شخصا موافق شفاف سازی دریافتی مدیران کشور است، گفت: هرچه شفاف سازی در کشور بیشتر شود اعتماد مردم هم به مسئولین بیشتر می شود، ضمن اینکه همه اعضای کمیسیون این طرح را قبول دارند، هر چند ممکن است بعضی از نماینده ها بندهای را قبول نداشته باشند و یا بعضی از مراجع رسیدگی را قبول نداشته باشند اما همه نماینده ها بر کلیات طرح اجماع دارند.

وی در خصوص اینکه آیا کمیسیون اصل 90 در خصوص پرونده های فساد مالی راهکاری هم ارائه کرده است یا خیر؟ گفت: کمیسیون پرنده های زیادی دارد، نهایتا اگر نتوانیم در یک پرونده به جمع بندی برسیم و راهکار اجرایی برای آن پیدا کنیم باید به دادگاه ارجاع شود.

امیر حسنخانی با اشاره به پرونده مطرح شده از سوی عادل آذر در خصوص موضوع فساد های مالی اظهار داشت: این پرونده به  قوه قضاییه ارجاع شد و ما همچنان منتظریم تا قضات روی این موضوع نظر بدهند ضمن اینکه تاکید شده که اگر مدیران اجرایی احساس کمبود قوانین و یا تکمیل و حتی ارتقاء آن را دارند، مجلس توانایی حل این مشکل را دارد.

وی تصریح کرد: راهکار اصلی برای جلوگیری از فسادهای مالی شفاف سازی است و در صورتی که مناقصاتی در پرداخت و قراردادها وجود داشته باشد با شفاف سازی و البته با ورود مطبوعات به این موضوع این مشکل برطرف می شود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: