bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشور‌های جهان است که هر سال تعداد زیادی از گردشگران آن را به عنوان مقصد سفر گردشگری خود انتخاب می‌کنند. تور روسیه با توجه به متنوع بودن شرایط آب و هوایی روسیه و تاریخ و فرهنگ غنی این کشور می‌تواند برای ایرانیان بسیار هیجان انگیز باشد.

 

 

روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است که هر سال تعداد زیادی از گردشگران آن را به عنوان مقصد سفر گردشگری خود انتخاب می‌کنند. تور روسیه با توجه به متنوع بودن شرایط آب و هوایی روسیه و تاریخ و فرهنگ غنی این کشور می‌تواند برای ایرانیان بسیار هیجان انگیز باشد.

ما در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات کاملی از این تور و همچنین کشور روسیه در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز به گردشگری در کشورهای خاص علاقه دارید می‌توانید با 20gasht.com همراه شده و جاذبه‌های روسیه را نیز رصد کنید.

 

همه چیز درباره سفر به روسیه

 

کشور روسیه

روسیه با مساحت ۱۷۰۷۵۴۰۰ کیلومتر مربع، پهناورترین کشور دنیا محسوب می‌شود که در شمال اوراسیا واقع شده است. این کشور حدود ۱۱.۵ درصد از خشکی‌های کره زمین را اشغال کرده و از نظر وسعت در رتبه اول جهان قرار دارد.

این کشور دارای تاریخ و فرهنگی غنی و چند هزار ساله است. این کشور از نظر تمدنی، زبانی، قومی و مذهبی بسیار متنوع است و در طول تاریخ خود شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است. از تمدن‌های مهمی که در سرزمین روسیه شکل گرفته‌ می‌توان به تمدن‌های اسلاوی، خزر و مغول اشاره کرد.

روسیه یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی و سیاسی است. این کشور دارای منابع طبیعی فراوان، از جمله نفت، گاز، و فلزات ارزشمند است که باعث شده خاص باشد و به یک گزینه مناسب برای گردشگران نیز تبدیل گردد.

روسیه به دلیل وسعت زیاد و تنوع آب و هوایی، از جاذبه‌های گردشگری متعددی برخوردار است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مسکو (پایتخت روسیه)، سن پترزبورگ (معروف به ونیز شمال)، دریاچه بایکال (عمیق‌ترین دریاچه جهان)، و کوه‌های قفقاز اشاره کرد.

به دلیل دارا بودن از تاریخ غنی، تمدن‌ها وفرهنگ‌های متنوع، تنوع شرایط آب و هوایی و شرایط مناسبی که برای گردشگران ایجاد شده، تور روسیه همواره یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که دنبال تورهای مسافرتی خارجی می‌گردند.

شهر‌های گردشگری معروف روسیه

روسیه کشوری پهناور با جاذبه‌های گردشگری متعدد است. در اینجا به برخی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی این کشور که ممکن است شما در تور روسیه خود از آن‌ها بازدید کنید، اشاره می‌کنیم.

مسکو

پایتخت روسیه و بزرگترین شهر اروپا، مسکو شهری پر جنب و جوش با تاریخ و فرهنگ غنی است. در این شهر جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله میدان سرخ، کاخ کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل، و موزه ترویتیاکوف وجود دارد.

سن پترزبورگ

دومین شهر بزرگ روسیه، سن پترزبورگ به دلیل معماری زیبا، کانال‌ها، و موزه‌های متعدد به ونیز شمال معروف است. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به کاخ زمستانی، موزه ارمیتاژ، کلیسای جامع سنت اسحاق، و پیترهوف اشاره کرد.

کازان

پایتخت جمهوری تاتارستان، کازان شهری چند فرهنگی با ترکیبی از معماری روسی و تاتاری است. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به مسجد کول شریف، کاخ کرملین کازان، و خیابان بومن اشاره کرد.

سوچی

سوچی شهری ساحلی در کرانه دریای سیاه است که به دلیل آب و هوای گرم، سواحل زیبا، و استراحتگاه‌های متعدد به عنوان پایتخت تابستانی روسیه شناخته می‌شود. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به پارک ریویرا، باغ زمستانی، و آکواریوم سوچی اشاره کرد.

ولیکی نووگورود

ولیکی نووگورود که زمانی یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه بود، امروزه به دلیل معماری قرون وسطایی و موزه‌های متعدد به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به کلیسای جامع سنت سوفیا، قلعه ولیکی نووگورود، و موزه نووگورود اشاره کرد.

تمامی شهرهایی که در موارد بالا ذکر شده‌اند از شهرهای توریستی روسیه هستند. گردشگران در اکثریت تورهای روسیه مدتی را در شهر سن پترزبورگ و مدتی را در شهر مسکو می‌گذرانند. این دو شهر تقریبا می‌توانند همه جنبه‌های یک سفر خوب به روسیه را به نمایش بگذارند.

 

همه چیز درباره سفر به روسیه

 

جاذبه‌های گردشگری مسکو و سن پترزبورگ

همانطور که گفته شد معمولا در یک تور روسیه گردشگران از شهرهای مسکو و سن پترزبورگ بازدید می‌کنند. در ادامه به بررسی تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این دو شهر می‌پردازیم.

شبهای سفید

شبهای سفید روسیه، پدیده‌ای طبیعی و زیبا است که در آن، غروب آفتاب به طور کامل رخ نمی‌دهد و آسمان تا پاسی از شب روشن می‌ماند. شبهای سفید مسکو به‌طور خاص در شهر سن پترزبورگ مشهور است و از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه به وقوع می‌پیوندد. در این بازه زمانی، خورشید به مدت ۱۹ ساعت در آسمان می‌درخشد و شهر را غرق در نور می‌کند.

موزه هرمیتاژ

این موزه ی عظیم، یکی از بزرگترین موزه‌های هنر جهان است و در کاخ زمستانی سابق تزارها واقع شده است. در این موزه، مجموعه‌ای بی‌نظیر از آثار هنری، شامل نقاشی، مجسمه، جواهرات و اشیاء تاریخی از سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است.

میدان سرخ

این میدان مشهور، قلب تپنده ی مسکو است و در آن بناهای تاریخی مهمی مانند کاخ کرملین، کلیسای جامع سنت باسیل و مقبره لنین قرار دارد. میدان سرخ، مکانی ایده آل برای پیاده‌روی، گشت و گذار و عکاسی است.

مترو مسکو

متروی مسکو، به عنوان یکی از زیباترین متروهای جهان شناخته می‌شود. ایستگاه‌های مترو با مجسمه‌ها، نقاشی‌ها و لوسترهای کریستالی تزئین شده‌اند و هر کدام به تنهایی یک اثر هنری هستند.

هزینه تور روسیه

به صورت کلی هزینه تور روسیه بر اساس سه فاکتور اصلی محل هتل، ویزا و بلیط هواپیمای شما می‌تواند متفاوت باشد. به‌جز هزینه ویزا و بلیط که می‌توانند تاثیر زیادی در هزینه سفر شما بگذارند، معمولا در تور روسیه شما یک سری خر‌ج‌های روزانه دارید که برای رزرو هتل، حمل و نقل محلی و خورد و خوراک هزینه می‌شود.

این هزینه‌ها به طور میانگین برای یک نفر در یک هفته حدود 331 دلار می‌شود. حدودا شما باید برای هزینه ویزای خود برای سفر به روسیه بیست میلیون تومان کنار بگذارید. با توجه به هزینه بلیط سفر خودتان که در زمان سفر مشخص می‌شود می‌توانید هزینه کلی سفر خود را محاسبه کنید.

سخن پایانی

روسیه یکی پر طرفدارترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که در تابستان قصد یک سفر هیجان انگیز و به صرفه را به یک کشورخارجی را دارند. این کشور بزرگ‌ترین کشور جهان است و دارای فرهنگ، تمدن و تاریخی غنی است.

اگر شما با یک تور روسیه به این کشور سفر کنید، احتمالا به یکی از شهرهای مسکو یا سن پترزبورگ سفر خواهید کرد. این دو شهر دارای بیشترین تنوع برای گردشگران هستند و شما می‌توانید از معماری، آثار تاریخی، مال‌های بزرگ، موزه‌ها و پدیده‌های طبیعی این دو شهر لذت ببرید.

برای تهیه بلیط تور روسیه و یا تور ترکیه و یا تور تایلند می‌توانید به سایت بیست گشت آریا مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان این مجموعه نیز بهره‌مند شوید. با ورود به سایت پل‌های ارتباطی را مشاهده خواهید کرد که به هر روش دلخواه می‌توانید با این مشاوران در ارتباط باشید.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: