bazarnews

کد خبر: ۱۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
ویژه های روز منتشر شد
تورم 7.6 درصدی در سال 96،قطع نشدن یارانه محرومین ،تاثیر کاهش سود بانکی بر رونق مسکن، راه نجات زنجانی از اعدام،احضار متهمین پرونده واگذاری املاک نجومی،بازگشت دلار به کانال 3900 تومانی،کاهش قیمت سکه،حرکت آرام بورس،درد دل های طیب نیا ،افزایش جهشی قیمت نفت ایران و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه (15 آذر ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز دوشنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز دوشنبه ( 15 آذرماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


کارشناس و فعال بازار مسکن گفت: با پیش آگهی افزایش حجم معاملات و با توجه به پارامترهای دیگر اقتصاد در سطح کلان و از همه مهمتر نوسانات بازار مسکن می توان خروج مسکن از رکود را برای ماههای آینده پیش بینی کرد.


مشتقه های ارزی از جمله آتی، سلف، اختیار معامله و معاوضه، ابزارهای کارایی برای مدیریت ریسک نوسانات نرخ ارز به شمار می روند و می‌توان از کاربرد آنها منافع متفاوتی به دست آورد.
پوشش ریسک، سفته بازی، آربیتراژ و اهرم، ابزار هایی برای مدیریت ریسک نوسانات ارز به شمار می روند که منافع آنها در ۴ بخش عنوان شد.

۱۲ تخلف در پرونده حقوق های نجومی دریافت کردیم/راه نجات زنجانی استرداد وجوه بیت‌المال است/۲۵ متهم پرونده واگذاری املاک احضار شدند

دادستان تهران از احضار ۲۵ از مسئولین شهرداری و تشکیل پرونده برای آنان خبر داد و در توضیح افزود: فعلاً از مسولین شهرداری شروع کرده‌ایم و سپس به سایر افراد خواهیم پرداخت؛ روزانه ۳ تا ۴ نفر احضار و از آنان تحقیق می‌شود و برای ارزیابی املاک واگذاری موضوع به کارشناس رسمی ارجاع می‌گردد.

به موجب حکم صادره از دیوان‌عالی بابک زنجانی می‌تواند با استرداد وجوه و اموال متعلق به دولت، جبران خسارات وارده و اظهار ندامت و پشیمانی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی بهره‌مند شود.


رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه شنیده می‌شود یکی از وزراء بیش از ۱۰ میلیون تومان در هر ماه حقوق دریافت می‌کند، گفت: طبق قانون هیچ مقامی نمی‌تواند بالاتر از ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد.
این مقام مسئول گفت: از هزینه ها در سال آینده ٧٢ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان را دولت برای رفاه اجتماعی از جمله بیمه اجتماعی و کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده است چرا که توسعه را به قیمت گرسنه تر نگاه داشتن مردم پیگیری نمی کنیم و اقشار اسیب پذیر نباید در چرخ دنده های توسعه له شوند.

 با گذشت ساعاتی از معاملات امروز بازار آزاد ارز تهران، دلار مجدد به کانال ۳۹۰۰ تومانی بازگشت و اکنون به نرخ ۳۹۱۴ تومان معامله می‌شود.


قیمت انواع سکه امروز در بازار آزاد با کاهش مواجه شده و هم اکنون قیمت هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۱۳۶ هزار تومان، نیم سکه ۵۹۶ هزار تومان، ربع سکه ۳۱۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۱۹۲ هزار تومان است.



پس از افزایش چراغ خاموش ۱۰ درصدی قیمت برق، دولت در قالب لایحه بودجه سال ۹۶ هم پیشنهاد افزایش حدود ۶۷ درصدی عوارض فروش برق به مردم را ارائه کرد.


محمدعلی ربانی شیرازی نایب رییس انجمن انبوه‌سازان ساختمان و مسکن در خصوص دلایل رشد معاملات مسکن در آبان ماه اظهار داشت: افزایش مقدار کمی از درصد خرید و فروش در حوزه مسکن به سود سپرد های بانکی مرتبط بود که این مهم هم مقطعی است، چرا که بانک ها به تعهدات خودشان در قبال سود سپرد های بانکی متعهد نبودند.

هیچ وقت دنبال معجزه نباشیم. معجزه فقط از طریق کاهش سودهای بانکی اتفاق می افتد و مافیای بانکی اجازه نمی دهند که رونق در بازارها شکل بگیرد و تلاش می کنند تا تنها بازار سپرده را حفظ کنند.



دولت برای کمک به متقاضیان مسکن مهر در نظر دارد ۵۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات در بودجه ۱۳۹۶ پرداخت کند.



شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات با رشد ۷,۷۷ واحدی به عدد ۸۰ هزار و۸۱ واحد رسید.



رییس دیوان محاسبات کل کشور گفت: از ۳۹۷ مدیر دریافت کننده حقوق های نامتعارف و ناعادلانه، ۱۰ نفر با وجود تذکرات دیوان برای استرداد وجوه، اقدامات لازم را انجام نداده‌اند که نام مدیرانی که با دیوان محاسبات همکاری نکرده اند اعلام می شود.


محمدباقر نوبخت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دو سیما در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان گفت:دریافتی شاغلان و بازنشستگان عادلانه نبوده و نامتوازن است اما ما باید همت کنیم این نابرابری میان بازنشستگان را یکسان کنیم.
نوبخت با بیان این‌که مهم این است که بار دیگر نحوه تصویب تبصره هدفمندی یارانه‌ها به مانند امسال تکرار نشود، اظهار کرد: امیدواریم بار دیگر نمایندگان به گونه‌ای پافشاری نکنند که بخواهند به مانند سال جاری تاکید داشته باشند که باید چه تعداد و براساس دریافتی چه میزان حقوقی یارانه‌ آنها قطع شود.


همزمان با افزایش قیمت نفت در بازار پس از توافق اوپکی‌ها، قیمت نفت ایران با ثبت افزایشی حدود ۶ دلاری در آستانه معاملات بشکه‌ای ۵۰ دلار قرار گرفته است.


 بزرگ‌ترین منطقه تهران که طی ماه‌های اخیر همواره در رتبه اول یا دوم معاملات مسکن ایستاده است، در بازار رهن و اجاره نیز نسبتا پرمشتری است.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (دوشنبه 15 آذر)






نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: