bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته نخست مرداد ماه را متعادل رو به منفی پیش‌بینی کرد و درباره نماد‌های پشتاز این هفته بورس هم گفت: انتظار می‌رود که در این هفته نماد‌های ریالی کوچک مانند برخی از بانکی‌ها، قطعه‌سازان و خودرویی‌ها از بازدهی بیشتری در مقایسه با سایر نماد‌ها برخوردار شوند.

پیش‌بینی بورس در هفته نخست مرداد ماه ۱۴۰۲/ پیشتازی احتمالی ریالی‌های کوچک در این هفته

گروه بانک و بورس بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته نخست مرداد ماه اظهار کرد: بازار سهام در این هفته به مانند هفته‌های قبل، شرایط جالبی را تجربه نخواهد کرد، اما با این حال پیش‌بینی که می‌توان برای این بازه زمانی داشت این است که بازار بورس در این هفته به مانند تیر ماه به دلایل مختلفی همچون عدم تغییر نسبی حجم معاملات و نقدینگی موجود در بازار، شرایط متعادل رو به منفی را پشت سر خواهد گذاشت.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های پیشتاز این بازار در هفته اول مرداد هم توضیح داد: با توجه موارد مذکور و تداوم مجامع شرکت‌های بورسی، انتظار می‌رود که بازار سهام در این هفته از سوی نماد شرکت‌های ریالی و به طور خاص بنگاه‌های کوچک با نوساناتی رو به رو شود که در نهایت باعث بازدهی قابل توجه آن‌ها در این هفته می‌شود.


وی همچنین درباره جزئیات بازدهی شرکت‌های ریالی هم گفت: در این هفته نباید انتظار داشت که همه نماد‌های ریالی بازار از بازدهی بالایی برخوردار باشند. در نخست مرداد ماه و در مرحله اول، نماد‌های ریالی کوچکی که نیاز به نقدینگی کمتری برای معامله دارند مورد توجه فعالان بورسی قرار می‌گیرد سپس در مرحله بعدی نماد‌هایی مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار می‌گیرد که مجامع اخیر آن‌ها برگزار شده و در آن جلسات وضعیت سود سازی آن‌ها بدون تغییر یا با شرایط خوبی همراه شده باشد.


فراقی خاطرنشان کرد: در این هفته نماد‌های ریالی مانند بانک‌های کوچک، قطعه‌سازان و همچنین برخی خودروسازان از بازدهی بیشتری در مقایسه با سایر نماد‌ها برخوردار می‌شوند.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره عقب‌نشینی مقطعی شاخص کل بورس از مرز ۲ میلیون واحد و بازگشت مجدد به این محدوده هم گفت: وضعیت این هفته بازار سهام می‌تواند آغاز یک شرایط توقف قیمت‌ها باشد؛ لذا، اگر بعد از وقوع این موقعیت، خبری خاص منفی مخابره نشود و یا این که ریسک سیستماتیک جدیدی به بازار تحمیل نشود، این امکان وجود دارد که شاخص کل بورس افزایش یابد در غیر این صورت و با انتشار اخبار منفی این احتمال هم وجود دارد که شاخص کل باز هم کاهش یابد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: