bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این بازار در هفته سوم مرداد ماه روند متعادل مثبتی را تجربه می‌کند، گفت:انتظار می‌رود که در این هفته صنایع پتروپالایشی و همچنین خودرویی از توجه ویژه فعالان بازار سرمایه و همچنین بازدهی بالایی برخوردار باشند.

پیش‌بینی بورس در هفته سوم مرداد ماه ۱۴۰۲/ پیشتازی احتمالی صنایع خودرو‌یی و پتروپالایشی در این هفته

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن حسین نیا» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم مرداد اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بازار سهام در این هفته روند متعادل مثبتی داشته باشد. با توجه به این که در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی قیمت دلار در بازار آزاد بودیم، انتظار می‌رود که این عامل می‌تواند در رشد بازار سرمایه تاثیر بسزایی داشته باشد. در کنار این مسئله، طی چند روز گذشته قیمت جهانی نفت هم افزایش قابل ملاحظه‎‌ای داشته، به همین خاطر، اینمسئله می‌تواند خبری خوبی برای شرکت‌های پتروپالایشی حاضر در بازار سهم باشد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین تصریح کرد: تعیین تکلیف نهایی مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در این هفته هم از جمله متغییر‌های موثر این هفته بازار سهام خواهد بود. در این هفته باید منتظر ماند و دید که آیا بر اساس گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ابطال مصوبه دولت مبنی بر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها صورت می‌گیرد یا خیر؟


وی خاطرنشان کرد: اگر ابطال مصوبه مذکور صورت بگیرد، ما شاهد رشد خوبی در بازار سهام خواهیم بود، اما اگر هم این اتفاق به وقوع نپیوندد باز هم شاهد رشد نسبی در نماگر‌های تابلو بورس خواهیم بود.


حسین‌نیا همچنین درباره نماد‌های پیشتاز این هفته بازار سهام هم گفت: انتظار می‌رود که در این هفته صنایع پتروپالایشی‌ و همچنین خودرویی از توجه ویژه فعالان بازار سرمایه و همچنین بازدهی بالایی برخوردار باشند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: