bazarnews

کد خبر: ۱۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
تفکر خروع از اتحادیه اروپا بعد از بریتانیا به بسیاری از کشورهای عضو از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا سرایت کرده است. حال افزایش ذخیره طلای بانک مرکزی آلمان نیز این احتمال را به وجود آورده که آن‌ها نیز در آینده به دنبال خروج خواهند بود.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، علیرغم تمام تحدید‌هایی که از جناح راست افراطی وجود دارد انگلا مرکل سعی می‌کند که در انتخابات ماه دسامبر دوباره انتخاب شود. انتخابات آلمان اگرچه امکان دارد در هر تاریخی بین 27 آگوست و 22 آکتبر باشد اما انتظار می‌رود که در 24 سپتامبر 2017 برگذار شود.

در دهم فوریه حزب سیاسی مرکل 34 درصد آرا را در اختیار داشت. مارتین شولز از حزب سوشیال دموکرات با 22.6 درصد در حال گرفتن مرکل است.

سوشیال دموکرات‌ها به دنبال راه‌اندازی سیستمی هستند تا مهاجران را بر اساس توانایی و تحصیلاتشان به آلمان راه دهند. مارتین شولز رئیس سابق پارلمان اروپا است و به اتحادیه اروپا بسیار اعتقاد دارد با این وجود وی تصدیق کرده بود برکزیت وجود اتحادیه اروپا را با ریسک مواجه کرده است.

پیش‌بینی می‌شود تغییرات مسائل مهاجرتی آلمان مسائلی را برای اتحادیه اروپا به وجود بیاورد.  اتحادیه اروپا دیگر با بریتانیا بحث نخواهد کرد که قوانین مهاجرتی را تغییر دهد. هر تغییری در قوانین مهاجرتی می‌تواند نشان دهنده نقض قوانین اتحادیه اروپا باشد. بنابراین اگرچه شولز رئیس دپارتمان اروپا بوده اما هر درخواستی در سیاست‌های مهاجرتی می‌تواند عضویت آلمان در اتحادیه اروپا را با مشکل مواجه کند.

آیا حرکات طلای آلمان نشان‌دهنده خروج این کشور از اتحادیه اروپا است؟

آیا مرکل می‌تواند نشانه‌های روی دیوار را می‌بیند؟

اخبار اینکه بانک مرکزی آلمان به دنبال این است تا برنامه بازگرداندن ذخایر طلای خود را سه سال جلو بیاندازد موجب شده صحبت‌های پیرامون خروج آلمان از یورو وجود داشته باشد. آلمان تا به حال 583 تن طلا را جا به جا کرده است. می‌تواند نشانه این باشد که آلمان به دلیل ایجاد پشتوانه برای چاپ مارک در حال جمع کردن طلا است. اگر این درست باشد آنگاه به این معنی است که آن‌ها در حال آماده سازی مقدمات کنار گذاشتن واحد پولی یورو هستند و می‌خواهد واحد پولی خودش را داشته باشد. علاوه بر این‌ها آلمان سیاست نرخ ارز ثابت را در دهه 1970 رد کرده بود. 

فشارهای تورمی بانک مرکزی اتحادیه اروپا
ادامه خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی اتحادیه اروپا سبب شده مقداری بر تورم آلمان فشار وارد شود و تورم آن‌ها در حال افزایش است. بعد تورم شدید زمان جمهوری وایمر در اویل قرن گذشته، آلمانی‌ها نسبت به خطرات تورم بالا بسیار حساس هستند.

تصمیمات بانک مرکزی اتحادیه اروپا خارج از قدرت آلمان است و تورم آلمان در حال رسیدن به بالاتر از اتحادیه اروپا می باشد. از آنجایی که آن‌ها مستقیما بر روی بانک مرکزی اتحادیه اروپا کنترل ندارند تورم به عنوان یک عامل برونزا برای آن‌ها بدل شده است.

امکان دارد که آلمان دیگر از سیاست‌های بانک مرکزی اتحادیه اروپا در انتقال تورم به این کشور خسته شده باشد و اگر همچنان این سیاست‌ها ادامه داشته باشد ممکن است آلمان نیز از اتحادیه اروپا خارج شود که در این صورت فاجعه‌ای برای اتحادیه خواهد بود. 


نشانه‌هایی طلایی از خروج آلمان از اتحادیه اروپا
تاثیرات بازار 
نگارنی‌های واضح آلمان نسبت به واحد پولی یورو به معنی وجود خطرهایی برای یورو باشد. 
می‌دانیم که فرانسه، ایتایا و اسپانیا که همگی از اعضای بزرگ اتحادیه اروپا هستند در فکر خارج شدن می‌باشند. اگر آلمان هم از همچین حرکتی حمایت کند آنگاه باید کار اتحادیه اروپا را تمام شده دانست.

کوچک شدن اتحادیه اروپا بانک مرکزی را مجبور خواهد کرد که از خرید اوراق قرضه خودداری کند که سبب سقوط اوراق قرضه و افزایش نرخ آن خواهد شد. این موضوع رشد اقتصادی را شدیدا با خطر مواجه می‌کند زیرا بسیاری از کشورهای ضعیف‌تر اتحادیه اروپا برای ادامه دادن حیات خود متکی به نرخ‌های پایین هستند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: