bazarnews

کد خبر: ۱۵۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
بی برنامگی در برنامه 96
در جریان مذاکرات امروز برنامه بودجه 96 مشخص شد خود نمایندگان می دانند که این بودجه بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان کسری دارد.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز این روزها مذاکرات صحن علنی مجلس در خصوص بودجه سال 96 هر چه به انتها نزدیک تر می شود با حساسیت بیشتری دنبال می شود و گاها بین نمایندگان و هیات رئیسه بحث ها و جدل هایی در می گیرد.

در آخرین مجادله میان یکی از نمایندگان و علی لاریجانی دیالوگ های عجیبی رد و بدل شد که بسیار جای تامل دارد.

بر اساس این گزارش، در جلسه صبح، نماینده ای به لاریجانی تندی کرد که: "شما خلاف رسالت مجلس عمل می کنید."
لاریجانی پاسخ داد: "شما ( نمایندگان) مطابق رسالت مجلس عمل می کنید؟"
نماینده داد زد:"بله"
لاریجانی تکه انداخت که:" اگر شما مطابق رسالت عمل می خواستید بکنید، بودجه  سالانه ای با 60 هزار میلیارد تومان کسری تصویب نمی کردید."

هنوز پذیرفتن اینکه این دیالوگ در مجلس عنوان شده است برای ما سخت است. معنی این سخنان این است که مجلس با علم به اینکه بودجه 96 رقمی بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان کسری دارد آن را به تصویب می رساند. رقمی که بسیار برای دولت و اقتصاد کشور دردسر ساز خواهد بود.

ناگفته پیدا است که چنین بودجه ای دولت را نیز به دور زدن قانون تشویق می کند چرا که می داند این قانون اجرایی نخواهد بود و خودش باید دست به کار برنامه ریزی شود و از سوی ناچار می شود برای پاسخگویی به مجلس از سند سازی های صوری بهره ببرد تا در پایان سال هزینه ها با برنامه بودجه تناقض نداشته باشد.

سوال جدی که برای فعالان اقتصادی مطرح می شود این است که مجلس با چه انگیزه و دلیلی بودجه ای را تصویب می کند که می داند به کار کشور نمی آید!؟

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
مجلس نگو دورهمی بگو
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: