bazarnews

کد خبر: ۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
ویژه های روز
دیدار دکتر حسن روحانی با فدریکا موگرینی، راهکارهای بورس در اشتغال زایی، گرانی لوازم خانگی با اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا،خبر خوش برای مشمولان غایب متقاضی اربعین، سقوط قیمت نفت ایران، افزایش ۱۰۴۱ واحدی شاخص بورس پس از هشت ماه، افزایش قیمت سکه، ارزانی دلار و گرانی یورو، استخدام قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه (8 آبان ماه 1395 ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه ( 8 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دیدار موگرینی متذکر شد:ایران و اتحادیه اروپا با گسترش همکاری ها به عنوان شرکای بزرگ تجاری و اقتصادی در منطقه به شمار خواهند آمد و  پایداری برجام در گرو عمل طرف مقابل به همه اصول و تعهدات است.

ایران می‌تواند در بلند مدت ‏امنیت ‏انرژی را تأمین و بهترین مسیر ترانزیتی میان شمال و شرق آسیا با اروپا باشد.  رایزنی و ‏همکاری ایران و اتحادیه اروپا برای مبارزه با تروریسم و تأمین ثبات و امنیت ‏منطقه ضرورت دارد.

 
بورس تهران اولین ماه پاییزی خود را با شرایط مطلوبی از لحاظ رشد شاخص سهام و حجم معاملات نسبت به ماه های پایانی تابستان پشت سر نهاد، به طوری که گزارشات مثبت شش ماهه شرکت ها و رشد قیمت نفت تاثیرات مثبتی بر روند افزایشی و مثبت نماگر بازار سرمایه در مهر ماه گذاشت، همچنین پیش بینی می شود که ریسک سیاسی داخلی و خارجی همچون انتخابات ریاست جمهوری کشورمان و آمریکا بازار سرمایه را با تغییرات و نوسانات جدیدی روبرو خواهد ساخت و بر پیش بینی روند بازار در نیمه دوم سال متاثر خواهد بود.

بورس و بازار سرمایه تابعی از وضعیت اقتصاد کلان کشور است، بنابراین تا مادامی که متغیرهای کلان اقتصادی با بهبود همراه نشوند نمی توان انتظار تغییر جهت بنیادی را در بازار داشت، بدین صورت که اگر بازار با جهش های مثبت و یا حتی منفی همراه شود، نمی توان آن را روند با ثبات بازار تعبیر کرد و انتظار رشد پایدار را در بازار داشت، اما بازار سرمایه تاثیر مثبتی در رفع معضل بیکاری جامعه دارد که در اینبارهعضو انجمن مهندسی مالی و استراتژیک ایران، اعلام کرد: اگر شرکتی بتواند طرح توجیهی قابل اکتفایی به بورس ارائه کند و این طرح در این بازار پذیرفته شود به راحتی و بدون دغدغه و از مطمئن ترین راه می تواند منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند، که در این صورت با توسعه و پیشرفت شرکت ها، عوامل انسانی بیشتری به کار گرفته خواهند شد.


مغازه ها و فروشگاه های سه راه امین حضور مملو از انواع کالا و لوازم خانگی داخلی و خارجی است، اما برخی از فروشندگان عنوان می کنند که با آغاز طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، بارهایی که در راه بود دیگر عرضه نشده و همین موضوع کمبودی را در بازار ایجاد کرده است که منجر به افزایش قیمت ها شده است، بنابراین تنها سوالی که ایجاد می شود این است که آیا بیشتر کالاهای لوازم خانگی موجود در بازار قاچاق هستند؟ باید گفت که با توجه به ابعادی که لوازم خانگی دارد، به طور حتم این اجناس از مبادی رسمی وارد کشور می شود و یافتن آنها کار مشکلی نیست، بنابراین باید از مبادی جلوی واردات قاچاق این کالاها گرفته شود.

همچنین برای شناسایی غیر قاچاق بودن کالا هم فاکتور و هم برگ سبز از سوی بازرسین مورد بازرسی قرار می گیرد، اما در برخورد با کالای قاچاق، تعزیرات برگ سبز را ملاک قرار می دهد، اما بازرسان اتحادیه فاکتور را ملاک قرار می دهد در حالی که برگ سبز مهمتر است چون به راحتی می توان برای هر کالایی فاکتور تهیه کرد که در حال حاضر مبارزه با قاچاق کالای لوازم خانگی از سوی اتحادیه صورت می گیرد.


جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی، گفت: مشمولان غایبی که بیش از هشت سال غیبت دارند می توانند با پرداخت نیمی از مبلغ جریمه برای حضور در مراسم اربعین از کشور خارج شده و مابقی جریمه را پس از سفر پرداخت کنند.


مسئولان دولتی ضمن تأکید بر ضرورت برخورد با تخلفات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، خواستار رسیدگی شفاف و سریع به موارد خلاف قانون در این صندوق شده اند، اما همان جریان‌های سیاسی که نسبت به بروز برخی تخلفات بزرگ همچون پرونده بابک زنجانی و فساد موسوم به ۳ هزار میلیاردی سکوت پیشه کرده بودند، با نادیده گرفتن آغاز تخلفات صندوق در دولت قبل که حتی به تصویب تحقیق و تفحص مجلس هشتم در سال ۸۸ منجر شد، ترجیح می دهند با برش ناشیانه تاریخی، سال ۹۲ را مبدأ شروع تخلفات در این نهاد القا کنند.

 تخلفات مطرح در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان از چه زمانی آغاز شده است؟ جواب این سؤال در روزهای اخیر مناقشه سیاسی جدیدی را بین طیف‌های سیاسی دامن زده است. رقبای سیاسی دولت روی دو عدد تأکید جدی دارند؛ اختلاسی با مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان و وقوع این اختلاس از سال ۹۲ به بعد. اما اطلاعات جزئی‌تر تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان از وضعیت متفاوتی حکایت می‌کند. یکی اینکه عدد فسادها به مراتب کمتر از ۸ هزار میلیارد تومان است و دیگر اینکه دامنه زمانی وقوع این تخلفات بازه‌ای به مراتب گسترده‌تر از سال ۹۲ به این سو را نشان می‌دهد.


فعالان ارزی افزایش قیمت دلار را به ۳ عامل رشد نرخ حواله درهم، خروج دلار از بازار داخلی و بهبود انتظارات معامله‌گران نسبت داده اند.
به طوری که برخی معامله‌گران اعتقاد دارند شاخص ارزی به روند افزایشی خود ادامه داده و از سطوح جدید قیمت عبور خواهد کرد، حال آنکه دسته مقابل باور دارند که قیمت دلار به پایین قله ۹ ماهه بازخواهد گشت. نزدیک شدن به روزهای سفر به عتبات عالیات و افزایش تقاضای ارزی با نزدیک شدن به آذر ماه در کنار بهبود انتظارات فنی معامله‌گران از جمله عواملی هستند که دسته اول را امیدوار به افزایش قیمت کرده است. در مقابل، عرضه متناسب بازار ساز و امید به خروج تقاضا از بازار دو عامل مهمی هستند که دیدگاه برخی معامله‌گران را کاهشی کرده است.


در معاملات منتهی به ۲۱ اکتبر قیمت اکثر شاخص‌های معتبر نفت خام در بازار جهانی با کاهش قیمت همراه بوده است؛ ساز ناکوک عراق با اوپک بر سر اجرای طرح فریز نفتی و تبلیغ رسانه‌های غربی بر سر احتمال شکست طرح فریز نفتی، منجر به سقوط دوباره قیمت طلای سیاه در بازار شده است.

در این راستا مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی ایران، امروز شنبه هشتم آبان با انتشار گزارشی از کاهش دوباره قیمت نفت خام ایران در بازار در معاملات منتهی به ۲۱ اکتبر خبر داده است.

در این مدت، قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران تا ۲۱ اکتبر امسال با ۲۲ سنت کاهش در محدوده ۴۸ دلار و ۴۴ سنت معامله شده است، البته این کاهش قیمت مشمول بهای هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم شده و قیمت هر بشکه نفت سنگین با ثبت ۱۷ سنت کاهش در محدوده ۴۷ دلار و ۴۴ سنت داد و ستد شده تا بشکه‌های نفت ایران فعلا عطای قیمت ۵۰ دلار را به لقایش بسپارند.


معاملات امروز بورس که با تأخیر نیم ساعته آغاز شد، به مدد افزایش قیمت سهام در گروه پتروشیمی، معدنی و رایانه و انفورماتیک حدود ۱۰۴۱ واحد افزایش یافت.

بازار امروز در حالی با رشد قیمت سهام اکثر قریب به اتفاق صنایع و گروه ها همراه شد که بیشترین تأثیر مثبت را دو هلدینگ پتروشیمی در نمادهای "غدیر" و "پارسان" همراه با گام پر قدرت "فولاد" رقم زدند، گرچه کلیت بازار امروز مثبت و صعودی بود اما اکثر نمادهای پالایشی و قندی نسبتاًً در مداری منفی در حال معامله بودند و خودرویی ها نیز معاملات متعادلی را در اختیار داشتند.

نکته جالب بازار امروز حضور خریداران پر قدرت در نمادهای پتروشیمی بود که نمادهای این گروه را با سقف خرید میلیونی مواجه ساخته؛ به طوری که "پارسان" پس از هفت میلیون معامله شاهد تقاضای ۴۵ میلیونی خریداران منتظر در صف بود و سایر نمادهای گروه نیز رفتاری مشابه را البته با حجم تقاضای کمتر، از خود نشان دادند.



سکه در سراشیبی قیمت+جدول
سکه در سراشیبی قیمت+جدول
سکه در سراشیبی قیمت+جدول


اگرشما هم از آن دسته افرادی هستید که تا چشم باز می کنید حجم اینترنت شما تمام می شود و یا شک و شبهه‌ای در میزان حجم مصرفی خود دارید، می‌توانید از طریق نرم‌افزار محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت (ADSL)، به مصرف اینترنت خود نظارت داشته باشید و در صورت لزوم شکایت کنید. برای اطلاعات بیشتر و چگونگی استفاده از نرم افزار به لینک خبری مراجعه کنید.



نرخ دلار ،یورو و انواع ارز + جدول
نرخ دلار ،یورو و انواع ارز + جدول



 قیمت بنزین تا پایان سال ۹۵ افزایش پیدا نمی کند. در این راستا مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: قبول ندارم که بنزین به صورت قابل توجهی در حال قاچاق است چون این سوخت، سوخت نجیبی نیست و مشکلات ایمنی زیادی دارد بنابراین کمتر کسی ممکن است به سمت آن برود همچنین میانگین کل مصارف کشور را در شارژ کارت سوخت بررسی کردیم و متوجه شدیم که بیشترین مصرف ۳۵۰ لیتر بوده است و احتمالا تلاش می‌کنیم شارژ کارت سوخت را کاهش دهیم و به ۳۰۰ لیتر برسانیم که در مناطق مرزی هم تاثیرگذار است.


طلا روز جمعه پس از انتشار آمار تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم که رشد بهتر از حد مطلوبی داشت و احتمال افزایش نرخ های بهره این کشور در دسامبر را تقویت کرد، با کاهش رو برو شد، اما پس از اینکه اف بی آی اعلام کرد از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط با استفاده از سیستم ایمیل خصوصی تحقیق خواهد کرد، روند حرکت این فلز معکوس شد و تا سطح ۱۲۸۰ دلار صعود کرد.
به گفته تحلیلگران، خبر گشایش مجدد تحقیقات اف بی آی، قیمت طلا را در یک ساعت، یک درصد بالا برد زیرا نگرانی ها نسبت به احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد.

شاخص های بزرگ سهام وال استریت و دلار پس از انتشار این خبر کاهش یافتند با اینهمه از ابتدای ماه جاری تاکنون همچنان سه درصد رشدش را حفظ کرده است.

در این بین عامل دیگری که از قیمت طلا حمایت می کند، انتظار برای افزایش تقاضای خرید در هند در زمان برگزاری جشنواره‌های مذهبی دیوالی و دهانتراس است.

به گفته کالین سیژینسکی، تحلیلگر ارشد بازار در "سی ام سی مارکتس"، دلار رشد بیش از حدی داشته و نشست بانک مرکزی آمریکا ممکن است کاتالیزوری برای تصحیح قیمت این ارز باشد. طلا و دلار اغلب خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا دلار قوی‌تر، معاملات طلا را که به این ارز انجام می شود، برای خریداران دارنده سایر ارزها گران‌تر می کند.




نرخ قطعی آپارتمان در منطقه ۱ تهران؟ +جدول



مرکز آمار ایران نتایج نمونه‌گیری از نیروی کار را در سال ۱۳۹۴ اعلام کرد که بر این اساس، بررسی جمعیت شاغل در سال ۱۳۹۴ نشان می‌دهد که از مجموع ۲۴ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۱۴۳ نفر جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ ساله، حدود ۸۸.۷ درصد افراد شاغل بوده‌اند؛ ضمن اینکه از مجموع این شاغلان ۱۰.۱ درصد مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ ساله، ۶۲.۱ درصد مربوط به گروه سنی ۲۴ تا ۲۵ ساله و ۲۷.۸ درصد مربوط به گروه سنی ۴۵ تا ۶۰ ساله بوده‌اند. این نسبت‌ها برای مردان به ترتیب ۱۰.۳ درصد، ۶۱.۵ درصد، ۲۸.۳ درصد و برای زنان ۹.۳ درصد، ۶۵.۵ درصد و ۲۵.۲ درصد بوده است،
بنابراین گزارش مرکز آمار ایران حاکی است که بالاترین نرخ بیکاری مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله با ۲۷.۷ درصد و پایین‌ترین نرخ بیکاری مربوط به سن ۶۵ ساله به بالا با ۰.۹ درصد است.




قیمت روز انواع خودروهای کُره‌ای در بازار +جدول




مظنه تورهای پاییزی دبی؟ +جدول


قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)آجا با مدارک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مورد نیاز به صورت افسری پیمانی استخدام می کند برای کسب اطلاعات بیشتر از رشته های مربوطه به لینک خبری مراجعه کنید.


رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گفت: ابلاغ مصوبه جایگزینی ارز آزاد به جای ارز مباذله ای عملا در دو مرحله قیمت ۲۰ محصول ویژه نفتی از جمله وکیوم باتوم، گوگرد، انواح حلال ها و لوبکات را گران خواهد کرد و پیش بینی‌های اولیه از افزایش ۳۰ درصدی قیمت قیر در بازار کشور حکایت دارد.

هم اکنون ایران با صادرات سالانه ۳.۲ میلیارد دلار انواع محصولات نفتی از جمله قیر یکی از بزرگترین صادرکنندگان فرآورده‌های ویژه نفتی در جهان است. این افزایش قیمت بدون مشورت با فعالان بخش خصوصی و بدون انجام مراحل کارشناسی شده تدوین و ابلاغ شده است. 
اگر وزارت نفت این مصوبه را به دلیل وجود رانت در این بازار ابلاغ کرده، اما فعالان بخش خصوصی واقعی این صنعت برای تولید محصولات ویژه نفتی از هیچ رانتی برخوردار نیستند و رانت خواران، برخی از شرکت‌های وابسته به سازمان های خصولتی و دولتی هستند.


رئیس اتحادیه میوه و سبزی، گفت: با توجه به جدی شدن طرح مبارزه با قاچاق درحال حاضر جز پرتقال، تقریبا میوه ممنوعه دیگری در بازار عرضه نمی‌شود و در حال حاضر تنها میوه خارجی موجود در بازار پرتقال آفریقایی و مصری است که به نرخ ۹ تا ۱۲ هزارتومان به فروش می‌رسد.


ماه گذشته گروه معتبر مسترکارد (Mastercard) رتبه‌بندی ۱۳۲ شهر پربازدید دنیا را منتشر کرد. این بررسی که برای هفتمین سال متوالی انجام می‌گیرد، با در نظر گرفتن مسافرینی که حداقل یک شب در شهر مقصد ساکن بوده اند رتبه‌بندی شده است. برای دیدن تصاویر به لینک خبر مراجعه کنید.


بانکوک، تایلند با ۲۱/۴۷ بازدیدکننده خارجی



توریستی ترین شهرهای سال ۲۰۱۶ +تصاویر


پراگ، جمهوری چک با ۵/۸۱ بازدیدکننده خارجی

توریستی ترین شهرهای سال ۲۰۱۶ +تصاویر



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: