bazarnews

کد خبر: ۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
ویژه های روز منتشر شد
کدام‌ یک برای اقتصاد ایران بدترند؛ ترامپ یا کلینتون؟ دو بانک جدید وام ازدواج می‌دهند، این هفته بازار بلورفروشان رصد کالای قاچاق می شوند، چشم‌انداز بازار سرمایه در نیمه دوم امسال، 3700 نفر در روز وام ازدواج می گیرند، قیمت آپارتمان ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی در تهران، 20 ضرورت نهادی برای مهار چالش بیکاری، عضویت ایران در سازمان شانگهای یک موقعیت برد-برد است، مقایسه دو خودرو دنا و سمند LX،از تشعشعات گوشی خود غافل نشوید و تصاویرجشنواره نور و رنگ در هند مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز (جمعه 14 آبان) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز جمعه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز جمعه ( ۱4 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.
کدام‌ یک برای اقتصاد ایران بدترند؛ ترامپ یا کلینتون؟
یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: اگر ترامپ بیاید ممکن است برای برجام مشکل ایجاد کرده و در ورود سرمایه‌گذار خارجی به ایران موانعی به وجود بیاید و در نتیجه به دنبال آن ایران نیز استراتژی خود را تغییر داده و به این ترتیب ترامپ برای ایران خطرناک‌تر از کلینتون باشد، ولی به هر حال اگر کلینتون نیز روی کار بیاید شرایط آمریکا از حیث عمل به برجام و پایبندی به آن بهتر از زمان اوباما نخواهد شد.
مدیر کل اعتبارات بانک مرکزی، ضمن اعلام گزارش کاملی از آخرین عملکرد بانک ها در اعطای وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج، آن را مثبت ارزیابی کرد و به برخی حواشی و انتقادات در این باره پاسخ داد که در لینک خبری دریافت کنید.
حل چالش بیکاری؛ اولویت اول نظام سیاسی/ ۲۰ضرورت نهادی برای مهار بحران
 مشکل بیکاری و چشم انداز پیش روی بازار کار کشور چنان نگران کننده شده که رئیس جمهور طی دو هفته اخیر  دو مرتبه نسبت به وضعیت آن ابزار نگرانی کرده و از کارشناسان و صاحبنظران این حوزه درخواست کرده راهکارها و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کنند؛ رئیس جمهور در دو هفته اخیر از دو تریبون «اقتصادی» و «سیاسی» از اضافه شدن یک میلیون و ۲۵۰ هزار جوان جویای کار به خیل بیکاران کشور خبر داد.
مهمترین سئوال‌هایی که نظام اجرایی کشور باید بدان پاسخ بدهد، عبارتند از: ۱) کدامیک  از زیر مجموعه های آن توانایی درک تحولات جمعیتی و پیامدهای آن دربازار خدمات آموزشی، بازارکار و سایر ارکان اقتصاد، اجتماع و … را دارند؟ ۲) کدامیک از آنها آمادگی نظارت بر این پدیده و برعهده گرفتن بخشی از مدیریت تحول این برهه از تاریخ کشور را دارند؟
اگر معتقدیم بحران بیکاری مهم‌ترین و خطرناک‌ترین بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه ایران در سال های آینده است، در رتبه‌بندی اهداف ملی، «حل چالش بیکاری» باید به عنوان اولویت اول نظام سیاسی یعنی تمام قوای کشور برگزیده شود.
۲۰ تحول نهادی و ضروری بهبود بازار کار از دیدگاه یکی از اساتید برجسته دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی در لینک خبری آورده شده است.
ساعت خوابیدن و بیدار شدن افراد موفق جهان!
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (جمعه 14 آبان)
متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج می‌توانند از چهارشنبه آینده دو بانک توسعه صادرات و بانک ایران و نزوئلا را در سامانه تسهیلات ازدواج انتخاب کنند جزئیات بیشتر را در لینک خبری دریافت کنید.

نماینده حقوقی اصناف، با اشاره به اجرای طرح جمع آوری کالاهای قاچاق از سطح عرضه و بازار گفت:‌ این هفته بازار چینی و بلور رصد شد و فروشندگان باید برای اثبات قاچاق نبودن کالا، سند رسمی تجارت و خرید و فروش آن را به بازرسان ارائه کنند.

رئیس کانون بانک های خصوصی، گفت:بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی خروج از رکود پرداخت شده است.

یک دستگاه آپارتمان ۱۵ سال ساخت ، ۵۳ متری خیابان مطهری دارای ۱ اتاق خواب با قیمت ۳۳۰میلیون تومان به فروش می رسد.

آدرس

متراژ

سن بنا

طبقه

تعداد اتاق

قیمت کلی

(تومان)

تهرانسر بلوار گلها

۱۰۵

نوساز

۱

۲

۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰

مرزداران ناهید

۶۸

۱۲

۲

۲

۳۵۳,۰۰۰,۰۰۰

مجیدیه جنوبی

۸۰

نوساز

۵

۲

۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰

امیر آباد شمالی

۷۳

۲۰

۴

۲

۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰

بلوار فردوس

۸۲

۶

۵

۲

۳۹۴,۰۰۰,۰۰۰

جنت آباد  شاهین شمالی

۷۱

نوساز

۱

۲

۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰

پیروزی چهارصد دستگاه

۸۲

۲

۲

۲

۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



چشم‌انداز بازار سرمایه در نیمه دوم امسال/ رشد شاخص سهام حبابی بود؟

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته‌ای که گذشت، با ۱۱ واحد رشد به نقطه ۷۹ هزار و ۶۷۰ واحد رسید و یک گام دیگر به کانال ۸۰ هزار واحدی نزدیک شد، اکنون دیگر ارزش روز بازار به ۳۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده و معامله‌گران بورسی بیش از ۶۸۹ میلیون برگه بهادار در قالب ۶۲ هزار نوبت و به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان را در آخرین روز هفته گذشته معامله و داد و ستد کردند. نظرات صاحب نظران و فعالان بورس در خصوص پیش بینی بازار سرمایه در نیمه دوم امسال برای خرید سهام را در لینک خبری دریافت کنید.
گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در هفته اخیر، قیمت تخم‌مرغ، حبوبات، گوشت‌قرمز، مرغ و چای با افزایش قیمت مواجه بوده که بر این اساس، تخم‌مرغ شانه‌ای ۷۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

عضو شورای عالی بورس،گفت: سازمان بورس به صورت جدی پیگیر راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی و در مرحله نخست بازار آتی ارز بوده و البته در این زمینه منتظر اقدام بانک مرکزی برای تک‌نرخی شدن ارز است.
موضوع عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای بار دیگر مطرح شده و با توجه به نقش پرقدرت اقتصادی و سیاسی در منطقه، عضویت ایران در این سازمان می تواند یک موقعیت برد-برد برای دو طرف محسوب شود.

خودرو مرسدس بنز E۲۰۰ مدل ۲۰۱۷ به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

نام خودرو

قیمت بازار( تومان )

بنزC۲۰۰فول - مانیتور کوچک

۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰

بنزC۲۰۰فول - اتاق جدید ۲۰۱۶

۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

بنزE۲۰۰مدل ۲۰۱۷

۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰

بنزE۲۵۰فول مدل ۲۰۱۶

۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰

بنزE۲۵۰کروک

۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰

بنزML ۳۵۰فول ۲۰۱۵

۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰

بنزS۵۰۰جدید . ۴ نفره . فول ۲۰۱۵

۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
(نمایندگی)

بنزE۳۰۰فول ۲۰۱۳

۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰

بنزC۲۰۰فول - اتاق جدید ۲۰۱۵

۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰

بنزE۲۰۰مدل ۲۰۱۵

۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰



معاون وزیر نیرو، با اشاره به قطع صادرات برق ایران به ترکیه، گفت: علت توقف، بدهی حدود ۲۰۰ میلیون دلاری شرکت ترک خریدار برق از ایران است.
صادرات برق ایران به ترکیه درحالی متوقف مانده که عراق هم به عنوان مهمترین مشتری برق کشور در منطقه بدهی حدود یک میلیارد دلاری برقی به وزارت نیرو دارد.

رئیس شورای عالی کانون مشاوران اعتباری و سرمایه‌گذاری بانکها، گفت: بخش اعظمی از معوقات بانکی مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه خود بانک ها است.

دنا و سمند LX دو خودرو محصول شرکت ایران خودرو هستند که دربرخی ویژگی ها به هم شباهت دارند.

مقایسه  دو خودرو دنا و سمند LX  + جدولمقایسه  دو خودرو دنا و سمند LX  + جدول

تشعشعات موبایلی و تاثیر آنها بر سلامت انسان موضوعی است که طی سال‌های اخیر دغدغه‌های مختلفی برای مشترکان تلفن همراه ایجاد کرده و مردم نگرانی‌های متعددی در خصوص تجهیزات مخابراتی دارند. با این حال بسیاری افراد از گوشی تلفن همراه خود و تهدیداتی که می‌تواند به همراه داشته باشد بی خبرند.

جشنواره نور و رنگ در هن
دیوالی از جمله جشن‌های هندوان است که در مدت ۵ روز در سراسر هند اجرا می‌شود. نام دیوالی، تحریف شده واژه دیپاوالی (Deepavali) – دیپا به معنی نور و آوالی به معنای ردیف و صف - و در کل به معنای صفی از نور است و تمام خانه‌ها، از کلبه‌های فقیرانه تا کاخ‌های اشرافی‌ با نور نارنجی رنگ فانوس‌ها روشن می‌شوند.
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (جمعه 14 آبان)
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (جمعه 14 آبان)بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (جمعه 14 آبان)بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (جمعه 14 آبان)بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (جمعه 14 آبان)
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: