bazarnews

کد خبر: ۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
دبیر کمیسیون اصل 90 در مجلس در گفتگو با بازار نیوز؛
دبیر کمیسیون اصل 90 در مجلس گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری در بعضی از جاها منافذ سوء استفاده را برای افراد خاطی باز گذاشته که امیدواریم قبل از تذکر این موارد اصلاح شود.
به گزارش بازار نیوز حقوق های نجومی مدیران در سال جاری، طرح یک فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد در کمیسیون اصل نود را کلید زد که البته کلیات آن از سوی نماینده های مجلس رد شد! در جریان مطرح شدن این طرح ولی داداشی دبیر کمیسیون اصل 90 مخالفت کرد و از سوی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی تذکر آیین نامه و اخطار دریافت کرد.

مجلس هیچ‌کاری در مورد حقوق‌های نجومی انجام نداده است/ منافذ سوء‌استفاده قانون مدیریت خدمات کشوری را ببندیمداداشی با تاکید بر اینکه پرونده حقوق های نجومی با رای نیاوردن این مصوبه عملا روی زمین ماند و در واقع مجلس هیچ کاری در مورد حقوق های نجومی تا به امروز انجام نداده است به خبرنگار بازار نیوز اظهار داشت: یکی از دلیلی که بنده با ارائه این طرح مخالفت کردم و تذکر آیین نامه و اخطار اصل 90 از سوی رئیس مجلس دریافت کردم این بود که این طرح به واسطه جامع و مانع نبودن اشکالی داشت و از طرفی کمیسیون اصل 90 صلاحیت تصویب این مصوبه را نداشت.

وی اضافه کرد: از طرفی طرح شفافیت حقوق مدیران در راستای مبارزه با حقوق های نامتعارف نباید برای تصویب به کمیسیون اصل 90 ارجاع داده می شد و باید یک یا چند کمیسیون مشترک در کنار هم این طرح را مورد بررسی قرار می دادند تا اشکالی از نظر جامع و مانع بودن در پیش رو نداشت.

دبیر کمیسیون اصل 90 افزود: در واقع کار کمیسیون اصل 90 رسیدگی به شکایات است و کمیسیون اصل 90 باید پرونده های حقوقی و کیفری را بررسی کنید و در این طرح هم باید کمیسیون پرونده های مربوز به حقوق های نجومی را مورد تحلیل قرار دهد. متاسفانه این امر صورت نگرفت، مصوبه و پیش نویس این طرح به کمیسیون اصل 90 رسید و در پایان از سوی نمایندگان مجلس رد شد.

داداشی با اشاره به اینکه موافق 100 درصد شفافیت دریافتی مدیران کشور است، گفت: موضوع شفافیت باید عملی شود تا منافذ سوء استفاده را برای کسانی که به دنبال حقوق های نجومی هستند بسته شود و در همین راستا این طرح باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد پس نمی توان این طرح را در ظرف یک ماه در صحن علنی به این شیوه رد کرد، بلکه باید تمام جوانب این طرح کارشناسی و مورد بررسی قرار داد.

وی در خصوص این طرح تصریح کرد: متاسفانه این طرح برای کارمندان دولت یاس آور است. بعضی از مسئولین حقوق و مزایای معقولی دارند و با تصویب این طرح مزایای معقول هم حذف می شود. این روحیه کاری و انگیزه کارمندان را پایین می آورد و شخص دیگر تفاوتی بین کار خود و یک کارمند ساده را نمی بیند و بالطبع انگیزه ای هم برای کار مضاعف نخواهند داشت.  

دبیر کمیسیون اصل 90 در خصوص راهکارهای مبارزه با فسادهای مالی در سال جدید افزود: سازمان های نظارتی قبل از اینکه این اتفاق رخ دهد تذکراتی به مسئولین می دهند، ضمن اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری در بعضی از جاها منافذ سوء استفاده برای افراد خاطی را دارد که باید اصلاح شود. امیدواریم با اصلاح این موارد منافذ سوء استفاده هم از بین برود. با این تفاسیر این طرح هم نیاز به یک بررسی و اصلاح حساب شده آن هم در برهه زمانی 6 ماهه دارد. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: