bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
«مرتضوی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
وزیر کار درباره مزد منطقه‌ای گفت: قانون کار بر تفاوت حقوق و دستمزد مناطق و صنایع تاکید دارد به طوری که حقوق یک منطقه با منطقه دیگر باید متفاوت باشد و در کنار آن دستمزد کارگران برخی از صنعت‌ها هم متناسب با سختی کارشان، متفاوت باشد.

گروه کار و تعاون بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «صولت مرتضوی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته برای مزد منطقه‌ای اظهار کرد: این مسئله در وهله اول یک پیشنهاد است. قانون کار برای تعیین دستمزد چندین شاخص را مشخص کرده و حتی در این راستا تاکید دارد که تعیین آن باید به صورت بخشی و منطقه‌ای انجام شود؛ به عبارتی دیگر، این امر باید بر اساس مقایسه صنعت با صنعت، کارگاه با کارگاه و همینطور متناسب با سختی آن مشاغل تفاوت‌هایی داشته باشد.

مزد منطقه‌ای قانون است و باید اجرا شود+ فیلم
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مزد منطقه‌ای قانون است، اما اجرای آن چندین سال معطل مانده است. الان وزارت اقتصاد برای اجرای این قانون طرحی را به میان آورده و در حال حاضر آن طرح در کارگروه‌های شورایعالی کار در حال بررسی است.


وی تصریح کرد: در صورت مطرح شدن مزد منطقه‌ای در شورایعالی کار و تصویب آن توسط اکثر اعضای شورا، این طرح عملیاتی می‌شود، اما اگر چنین طرحی تصویب نشد، تعیین دستمزد کارگران طبق سنوات قبل انجام خواهد شد.


مشروح گفته‌های مرتضوی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: