bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲را متعادل دانست و نماد‌های دارویی، انبوه ساز را به عنوان گروه‌های پیشتاز این روز‌های بورس پیش‌بینی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«بهمن فلاح» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در روز‌های منتهی به سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: بازار سهام طی این روز‌ها همچنان روند هفته‌های قبل خود را سپری می‌کند، یعنی بورس در چند روز مانده به پایان سال هم شرایط متعادلی را پشت سر‌خواهد گذاشت.

پیش‌بینی بورس در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲/ پیشتازی دارویی‌ها و انبوه سازان در این هفته
این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های پیشتاز بورس در این روز‌ها هم گفت: قاعدتاً زمانی که ارزش معاملات کاهش پیدا می‌کند، شرکت‌های کوچک از جذابیت بیشتری برای نقدشوندگی برخوردار می‌شوند. با توجه به چنین نکته‌ای، پیشبینی می‌شود که تک سهم‌ها و برخی دیگر از نماد‌ها مانند انبوه‌سازان و دارویی در این هفته بازدهی خوبی را داشته باشند.


وی همچنین درباره چالش‌های بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ هم گفت: بازار بورس تهران در این سال عملکرد ضعیفی را به ثبت رساند و در مقایسه با سایر بازار‌های موازی هم بازده پایینی داشته است. بورس در این سال نتوانست انتظارات سرمایه‌گذاران خرد و کلان را به خوبی برآورده سازد.


فلاح تصریح کرد: علت وقوع این مسئله به دو عامل تداوم بی‌اعتمادی مردم به بورس به دلیل اتفاقات سال ۹۹ و همچنین تعدد ریسک‌های سیستماتیک ناشی از درگیری‌های سیاسی منطقه بازمی‌گردد.


این کارشناس بازار سرمایه در پایان ابلاغ بخشنامه‌های مختلف و همچنین اظهارنظر‌های ضد و نقیض مسئولان اقتصادی کشور درباره آنها را به عنوان یکی دیگر از ریسک‌های بورس در سال ۱۴۰۲ برشمرد و گفت: این عامل باعث شد که بازار در سال جاری شرایط فرسایشی را به خود بگیرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: