bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته پایانی بهمن ماه را متعادل منفی دانست و گروه‌های تک‌سهم را به عنوان پیشتازان این هفته بورس عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسن حسین‌نیا» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته پایانی بهمن ماه اظهار کرد: برای پیش‌بینی روند بازار سهام در هفته پیش رو ابتدا باید نیم نگاهی به برخی از وقایع هفته قبل داشت. در آن هفته حمایت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی شاخص کل شکسته شد و عدد آن به محدوده ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد رسید؛ علاوه بر آن، در هفته سوم بهمن ماه ما شاهد وقوع اتفاقات متعددی مانند افت چشمگیر ارزش معاملات بورس، خروج نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار سهام و بالا رفتن ریسک‌های سیستماتیک منطقه بودیم که همگی منجر به تشدید بی‌اعتمادی در بازار سرمایه شدند.

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم بهمن ۱۴۰۲/ یکه‌تازی تک‌سهم‌ها در این هفته
این کارشناس بازار سرمایه افزود: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، ما شاهد یک روند سنتی در بازار خواهیم بود که طی آن فشار عرضه از سوی شرکت‌های حقوقی افزایش می‌یابد. این امر معمولاً به خاطر پوشش هزینه‌های آن‌ها به وقوع می‌پیوندد.


وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن این موارد، پیش‌بینی که می‌توان اکنون برای بازار سرمایه در هفته چهارم بهمن ماه کرد این است که در این هفته روند بورس متعادل منفی خواهد بود.


حسین‌نیا همچنین درباره صنایع پیشتاز بورس در هفته سوم بهمن ماه هم گفت: انتظار می‌رود که در این هفته برخی از تک سهم‌ها حاضر در بازار که موفق به جذب نقدینگی شده‌اند، از وضعیت بهتری در مقایسه با سایر نماد‌ها برخوردار خواهند شد.


این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر ۲ خبر مهم در بازار وجود دارد که هنوز پرونده آن‌ها بسته نشده است. نخستین خبر مربوط به معافیت‌های مالیاتی می‌شود که برای موضوع تجدید ارزیابی شرکت‌های بورسی اعلام شده است. وقوع چنین اتفاقی برای بعضی از گروه‌ها از جمله گروه‌های خودرویی خبر مهم و در عین حال موثر محسوب می‌شود.


وی در پایان گفت: خبر خوش فرزین برای بازار سرمایه، دومین خبری است که فعالان بورسی همچنان منتظر شنیدن آن هستند. احتمال می‌رود که خبر خوب رئیس کل بانک مرکزی معطوف به مواردی مانند نرخ ارز نیمایی و یا نرخ تسعیر ارز برای بانک‌ها باشد. وقوع هر یک از این اخبار مثبت می‌تواند روند بازار را به طور کلی تغییر دهد، اما تا زمانی که هر یک از آن‌ها محقق نشود نمی‌توان انتظار یک روند مثبت برای بازار سهام را در ذهن داشت.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: