bazarnews

کد خبر: ۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
نماینده کارگری:
ناصر چمنی نماینده کارگری در جلسه شورای دستمزد اعتقاد دارد دولت با هدف تضعیف قسمت کارگری برخی از نمایندگان آن‌ها را فردا به جلسه دعوت نخواهد کرد ولی به هر حال مطمئن باشید در زیر مصوبه دولت امضای نمایندگان کارگری نخواهد بود.
 ناصر چمنی نماینده کارگری حاضر در جلسه شورای دستمزد به خبرنگار بازار نیوز درباره جلسه دیروز گفت: دیروز متاسفانه جلسه مثل همیشه نیمه تمام به انتها رسید و آن انتظاری که از دولت داشتیم برآورده نشد. برخورد دولت خوب نبود ما انتظار بیشتری نسبت به احساس مسئولیتی که در مقابل جامعه کارگری دارد داشتیم. به جای اینکه دولت از نگاه مردم به دستمزدها نگاه کند از طرف کارفرما موضوع را بررسی می‌کند. دولت فکر می‌کند اگر دستمزد کارگران افزایش پیدا نکند مشکل اقتصاد و بیکاری حل می‌شود. به عنوان یک شهروند این دیدگاه برای دولتی که قرار است به همه مردم توجه کند اصلا جالب نیست. 

وی ادامه می‌دهد: شش ماه است کمیته دستمزد تلاش می‌کند تا با کمک خود دولت و کارفرما به شاخصی برای معیشت برسد. بر اساس این شاخص کف هزینه‌های اولیه برای خوراک و غیره در حدود دو میلیون چهارصد هزار تومان است. در هفته گذشته دولت و کارفرما این رقم را قبول داشتند. متاسفانه در جلسه دیروز تمام زحمت‌های شش ماه گذشته و شاخص‌هایی که به طور کارشناسی روی آن کار شده بود کنار گذاشته شد و به بحث تورم بازگشتیم. تورم را بانک مرکزی در حدود 7 درصد اعلام کرده و همان را ملاک قرار می‌دهد. 

متاسفانه من انگیزه‌ای را اصلا از طرف دولت ندیدم. من چهار سال است در جلسه شورای دستمزد شرکت می‌کنم ولی تا به امسال هیچگاه دولت را اینگونه بی حس ندیدم و تقریبا اصلا به فکر کارگران نبودند. برای من به عنوان یک شهروند و فعال کارگری بسیار ناراحت‌کننده است که نگاه این چنینی به وضعیت معیشت کارگران دارند. 

چمنی درباره عکس العمل دولت می‌گوید: تیم کارگری شدیدا در مورد بحث دولت ایستادگی کرد و متفق‌القول گفتیم که آن را امضا نمی‌کنیم و دولت و کارفرما خودش مصوبه را اجرایی کنند ولی ما زیر آن را امضا نخواهیم کرد. 

وی درباره جلسه فردا تعیین حداقل دستمزد به خبرنگار بازار نیوز گفت: احساس می‌کنم دولت برای جلسه فردا تمهیداتی را در نظر بگیرد و یک تعداد از حاضرین از جمله من و تعدادی دیگر از فعالان  را به خاطر ضعیف کردن تیم کارگری دعوت نکند. ولی اگر حتی ما هم نباشیم معتقدیم باقی نمایندگان کارگری خیلی محکم در مقابل بی مهری افزایش ده درصدی دستمزد خواهند ایستاد و یقین می‌دانم که فردا زیر مصوبه ننگین ده درصدی افزایش حقوق امضای جامعه کارگری نخواهد بود. 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: