bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تصویب قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، زمینه‌ مالیات‌ستانی هوشمند در سال ۱۴۰۲ مهیا شده و در حال حاضر سازمان امور مالیاتی این امکان را دارد که امسال، به طور جدی با فرار‌های مالیاتی مقابله کند.

دست باز دولت در مقابله با فراریان مالیاتی/ سامانه مودیان نظام مالیاتی کشور را هوشمند کرد

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «شهباز حسن پور» نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ضرورت جلوگیری از فرار مالیاتی، گفت:در سال گذشته فرار مالیاتی بالغ بر ۲ میلیون مودی مالیاتی با درآمد بالا، شناسایی شد. نکته قابل توجه این است که تا قبل از شناسایی آنها، این افراد هیچ گونه مراجعه‌ای به دفاتر سازمان مالیاتی کشور و یا پرونده‌ای در سامانه‌های این سازمان نداشته و حتی یک ریال هم مالیات پرداخت نکرده‌ بودند.


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس پیرامون قوانین مرتبط با حوزه مالیات از آراء و نظرات نخبگان این حوزه، اتاق‌های سه‌گانه بازرگانی، اصناف و تعاون و همچنین سایر تشکل‌های بخش خصوصی استفاده کرده و تاکنون هم در این باره نقش خود را به نحو احسن انجام داده است.


وی همچنین درباره هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور هم گفت: این مسئله از ابتدا مورد توجه مجلس بوده و تاکنون هم با تصویب قوانین مهمی همچون قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، گام‌های موثری در این راستا برداشته است.


حسن پور تاکید کرد: با تصویب این قوانین، زمینه‌ مالیات‌ستانی هوشمند در سال ۱۴۰۲ مهیا شده و در حال حاضر سازمان امور مالیاتی این امکان را دارد که امسال، به طور جدی با فرار مالیاتی مشاغل خاص مقابله و به سمت عادلانه‌تر شدن نظام مالیاتی کشور حرکت کند.


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: امروزه دولت از کارمندان و کارگرانی که حقوق اندک دریافت می‌کنند، به راحتی مالیات اخذ می‌کند، اما از افراد شاغل در مشاغل کاذبی که درآمد‌های کلان به دست می‌آورند، نمی‌تواند مالیات دریافت کند.


وی در پایان متذکر شد: لازمه جلوگیری از فرار مالیاتی، هوشمندسازی نظام مالیاتی کشور است. دریافت عادلانه مالیات از همه مودیان مالیاتی می‌تواند اثرات مثبت و ارزشمندی در ساختار اقتصادی کشور به همراه داشته باشد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: