bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
«سیاح» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کارها، افزایش شفافیت، الکترونیکی شدن فرایند صدور و همچنین کاهش هزینه افراد را به عنوان مهمترین دستاورد‌های دولت سیزدهم در این بخش ذکر کرد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید امیر سیاح» رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کارنامه دولت سیزدهم در حوزه بهبود محیط کسب و کار کشور اظهار کرد: تا قبل از آغاز به کار این دولت شرایط صدور مجوز برای کسب و کار‌ها در وضعیت مبهمی قرار داشت؛ دولت سیزدهم در نخستین گام خود در حوزه بهبود فضای کسب و کار‌ها، این ایراد را رفع و فرایند صدور مجوز‌ها را شفاف و دقیق کرد.

۳ اقدام مهم دولت در حوزه صدور مجوز کسب و کار‌ها/ اعمال سلیقه افراد حذف شد
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد حذف روند سنتی و الکترونیکی شدن مراحل صدور مجوز‌ها را به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم در زمینه بهبود محیط کسب و کار کشور برشمرد و پیرامون آن توضیح داد: در حال حاضر در این فرآیند امکان شکایت وجود دارد و کسی که اکنون بخواهد کسب و کار نوپایی را آغاز کند دیگر با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد. کاهش مدت زمان انتظار برای صدور مجوز یکی از مصادیق همین امر است.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا به حال چه تعداد مجوز از درگاه ملی مجوز‌ها صادر شده است، گفت: بر اساس آنچه که در این درگاه ذکر شده، از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون، بالغ بر ۵ میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۹ مجوز برای انواع کسب و کار‌ها صادر شده است.


سیاح همچنین تصریح کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از مجوز‌های صادر شده مجوز‌های صنفی هستند که از میان ۸۰۰ صنف مختلف، صنف مشاوران املاک و عرضه‌کنندگان پوشاک بیشترین تعداد مجوز‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.


این مقام مسئول حذف امضا‌های طلایی برای صدور مجوز‌های کسب و کار را به عنوان یکی دیگر از دستاورد‌های دولت سیزدهم در این زمینه برشمرد و پیرامون آن توضیح داد: تا قبل از تسهیل فرآیند صدور مجوز کسب و کار‌ها، در بخش‌های گردشگری و حمل و نقل کمیسیون‌های خاصی وجود داشت که روند اخذ مجوز برای کسب و کار‌های نوپای این بخش‌ها را تایید و یا رد می‌کردند. با راه اندازی درگاه ملی مجوز‌ها، این نوع کمیسیون‌ها و همچنین اعمال سلیقه افراد حاضر در آن‌ها برای همیشه حذف شد.


وی در پایان، کاهش هزینه‌های صدور مجوز‌های کسب و کار را به عنوان دیگر دستاورد دولت سیزدهم در این بخش برشمرد.

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: